Gå til innhold

Jeg blir KVALM av syke #%¤%#¤

Gjest frustrert over et sykt samfunn

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=102854

Sitat: "- Jeg var lettet over avslaget i nemnda, for jeg ønsket jo å få barnet. Men jeg våget ikke annet enn å fortelle samboeren min om det jeg hadde fått opplyst på sykehuset."

- Hallo! - Hvor "kort" går det ann å være, sier nå jeg da. "Silje" kunne da bare latt være å fortelle til "barnemorderen" hvilke regler de hadde i England.

Gjest ariedam
Skrevet

Regner med at den moren ikke sto først i køen da intelligensen ble delt ut.

Skrevet

Reagerte også jeg på... man har da egen vilje? Er 16 uker i dag jeg, og hadde ALDRI fjerna ungen min fordi faren hadde ombestemt seg!!! Jeg har noe å si om saken som mor jeg og...

Herregud...

Hvis han var så fæl kunne hun søkt hjelp på krisesenter og droppa hele England-turen..

tullball1365380062
Skrevet

nå er det sikkert sider ved denne saken som ikke kommer så godt fram i artikkelen. hva det kan være for noe gidder ikke jeg å spekulere i, men man skal være forsiktig med å kritisere valg andre tar med så lite info om saken.

Skrevet

Synes dere er raske til å dømme andre.

Selvsagt er dette grusomt, jeg har problemer med å skjønne at et vestlig land som Storbritania kan ha en slik abortgrense uten at det er noe alvorlig galt med fosteret, reagerer mer på det enn på denne enkeltsaken - for det må jo bety at dette stadig skjer i Storbritania.

Men for det første er denne kvinner kanskje ikke av de aller mest ressursterke, for det andre er det antagelig en grunn til at hun i dag lever i skjul for barnefaren - er vel en mulighet for at det var fysisk og psykisk vold med i bildet her.

Ikke alle, uansett ressurser, er like gode til å skjule ting for andre, og slett ikke under sterkt press.

Skrevet

nå er det sikkert sider ved denne saken som ikke kommer så godt fram i artikkelen. hva det kan være for noe gidder ikke jeg å spekulere i, men man skal være forsiktig med å kritisere valg andre tar med så lite info om saken.

Hun sier jo selv i intervjuet at hun øsnket barnet, da skjønner jeg ikke at hun ga etter for presset. Det finnes andre utveier! Man har et ansvar selv ogsåp, selv om hun sikkert var nedbrutt..

Synes synd på henne, hun har det sikkert ikke godt i dag. Hun sier hun føler hun tok livet av gutten sin, og det gjorde hun jo også... Men uten tvil synd på henne.

Skrevet

Synes dere er raske til å dømme andre.

Selvsagt er dette grusomt, jeg har problemer med å skjønne at et vestlig land som Storbritania kan ha en slik abortgrense uten at det er noe alvorlig galt med fosteret, reagerer mer på det enn på denne enkeltsaken - for det må jo bety at dette stadig skjer i Storbritania.

Men for det første er denne kvinner kanskje ikke av de aller mest ressursterke, for det andre er det antagelig en grunn til at hun i dag lever i skjul for barnefaren - er vel en mulighet for at det var fysisk og psykisk vold med i bildet her.

Ikke alle, uansett ressurser, er like gode til å skjule ting for andre, og slett ikke under sterkt press.

Luise, er det ikke snart på tide at vi dømmer hverandre litt, istedet for å gå rundt og si at alt er greit, når det egentlig ikke er greit men derimot SYKT?

Skrevet

Luise, er det ikke snart på tide at vi dømmer hverandre litt, istedet for å gå rundt og si at alt er greit, når det egentlig ikke er greit men derimot SYKT?

Hun lever i skjul for eksen nå. Kanskje han var psykopat og mishandlet henne både på den ene og den andre måten? Jeg har heldigvis ikke kjent noen psykopater, så jeg vil ikke dømme...

Skrevet

Slikt kan diskuteres i det vide og breie...siden vi er forskjellige alle mann og har forskjellige livssyn og erfaringer i livet.

Jeg selv synes det er horribelt å abortere så sent, synes grensen på 16 uker er fæl også jeg da.

16 uker...da kjenner de fleste liv...

Men...vi tenker ikke alle likt.

Jeg ville aldri ha abortert så sent iallefall...eller i det hele tatt, uansett hva samboer hadde sakt.

Slike meninger er jo for så vidt greit å få sakt før han drar ned buksene også da...

;)

Skrevet

Jeg synes da slett ikke det er greit - men er som sagt langt mer opprørt over at dette faktisk er lovlig i ett land som Storbritania.

Og i denne historien er det vel egentlig mannen som er den mest syke, men det er kvinnen du fordømmer, synes det er litt tankevekkende jeg.

Skrevet

syns ikke det er no særlig greit med senaborter.

Ang. at hun kunne latt være å fortelle det til samboeren, så var det vel en smal sak å lese mellom linjene at hun har levd i et kontroll/mishandlingsforhold.

Skrevet

Jeg synes da slett ikke det er greit - men er som sagt langt mer opprørt over at dette faktisk er lovlig i ett land som Storbritania.

Og i denne historien er det vel egentlig mannen som er den mest syke, men det er kvinnen du fordømmer, synes det er litt tankevekkende jeg.

Hvem har sagt at jeg ikke fordømmer mannen? Har du lest overskriften på dette spørsmålet? Vel, overskriften var først og fremst rettet til den #%¤%#¤ MANNEN!

Skrevet

Hvem har sagt at jeg ikke fordømmer mannen? Har du lest overskriften på dette spørsmålet? Vel, overskriften var først og fremst rettet til den #%¤%#¤ MANNEN!

Fint, da er vi ihvertfall enige om noe.

Angela1365380318
Skrevet

jeg leste mellom lingene at hun angret i dag, men onsket a gi noen andre skylden for et valg som var 100% hennes. Ingen menn kan tvinge en jente til abort, da kan prove, de kan true, men de har loven og politiet pa sin side..

Hun behovde jo ikke fortelle han at hun kunne dra til england, han var jo ikke der og horte det ikke og hun hadde valget der og da etter avslaget om a beholde barnet.

Enkelte ganger er det desverre best a ta abort sa sent, og jeg sier desverre, hun kan ikke skylde pa sykehuset eller sosionomen, han gjor jo bare jobben sin, viste henne muligheter, valget var 100%hennes.

Skrevet

Hvorfor i hel*** sender sykehuset med henne bilder av det aborterte fosteret????

Hun høres forresten ekstremt kuet ut, samboeren må da være psykopat eller noe..

Skrevet

Hvorfor i hel*** sender sykehuset med henne bilder av det aborterte fosteret????

Hun høres forresten ekstremt kuet ut, samboeren må da være psykopat eller noe..

Kanskje hun ville ha bilder av sønnen sin? HUn følte jo det var et "fullbårent" barn hun fjernet.

Men litt rart, ja...

Skrevet

Slikt kan diskuteres i det vide og breie...siden vi er forskjellige alle mann og har forskjellige livssyn og erfaringer i livet.

Jeg selv synes det er horribelt å abortere så sent, synes grensen på 16 uker er fæl også jeg da.

16 uker...da kjenner de fleste liv...

Men...vi tenker ikke alle likt.

Jeg ville aldri ha abortert så sent iallefall...eller i det hele tatt, uansett hva samboer hadde sakt.

Slike meninger er jo for så vidt greit å få sakt før han drar ned buksene også da...

;)

Ja det er, desverre, forskjellige meninger om abort. Jeg kan ikke under noen omstendighet se en eneste grunn til å DREPE et lite FORSVARSLØST lite knøtt. Forsøk å gi meg en eneste GOD grunn? Jeg tør påstå at når barnet kommer så vil alt gå mye bedre. Det er helt utrolig hva som skjer med oss når et lite under kommer til verden. Jeg synes det er litt paradoksalt når man setter himmel og jord i bevegelse for å redde et barn (og andre liv for den saks skyld), og så snur man ryggen til og så DREPER man et fullverdig liv. Hvor er logikken liksom?

Skrevet

Ja det er, desverre, forskjellige meninger om abort. Jeg kan ikke under noen omstendighet se en eneste grunn til å DREPE et lite FORSVARSLØST lite knøtt. Forsøk å gi meg en eneste GOD grunn? Jeg tør påstå at når barnet kommer så vil alt gå mye bedre. Det er helt utrolig hva som skjer med oss når et lite under kommer til verden. Jeg synes det er litt paradoksalt når man setter himmel og jord i bevegelse for å redde et barn (og andre liv for den saks skyld), og så snur man ryggen til og så DREPER man et fullverdig liv. Hvor er logikken liksom?

Dette er som sakt et emne som kan diskuteres opp og ned i mente...

Vet ikke...om man sitter igjen med en graviditet etter voldsomt overgrep, voldtekt kanskje.

Kanskje mor vil hate barnet, ikke kunne knytte seg til deg og barnet blir behandlet dårlig, blir omplassert ol.

Det er mange skjebner og jeg har sett mødre behandle barna sine etter fedre/forholdet med disse.

Men det er vanskelig å sette seg inn i en situasjon om en ikke har vært der selv, man kan liksom ikke helt vite hvordan man ville reagert.

Derfor så legger jeg meg så og si aldri opp i andres avgjørelser...meninger har man jo selvsakt.

Takk og lov har jeg selv bare vært gravid to ganger og det har det blitt to vakre barn ut av som jeg forguder.

Jeg har således vært spart for en slik avgjørelse og det takker jeg Gud for.

:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...