Gå til innhold

dåpsgave

Anbefalte innlegg

Gjest sjalabais
Skrevet

Er det noen som har forslag til dåpsgave? Det må ikke koste mer enn 400 kr siden vi har ganske dårlig råd for tiden. Det er noen venner som skal døpe ungen sin.

Skrevet

Ei flaske kongefin rødvin som skal lagres i 18 år. :)

Gjest sjalabais
Skrevet

Ei flaske kongefin rødvin som skal lagres i 18 år. :)

Men tror du ikke enkelte kan reagere på det? Jeg tenkte faktisk på å gi det, men jeg vet ikke helt hvordan foreldrene kommer til å reagere da

Skrevet

Men tror du ikke enkelte kan reagere på det? Jeg tenkte faktisk på å gi det, men jeg vet ikke helt hvordan foreldrene kommer til å reagere da

Du gjør det selvfølgelig ikke hvis foreldra er avholds! ;)

Jeg ville syntes det var en kul gave hvis det var en av mine unger. :)

Skrevet

Jeg også :-)

Gjest baremei
Skrevet

Jeg er ikke avholds og har heller ikke unger. Men jeg vil bare si at jeg synes årgangsvin er en rar dåpsgave. Ville hverken hatt det eller gitt det i gave selv. Tenker på:

Hva om barnet blir avholds eller ikke liker vin når det blir 18 år?

Setter en 18-åring virkelig pris på årgangsvin?

Ved hvilken anledning skal flasken sprettes?Det bør vel være en spes. dag?

Vinen varer kanskje en kveld-og dett var dett.

Er det ikke bedre med en ting som er et minne for livet, eller i det minste kan brukes og gi dåpsbarnet gleder i flere år?

Gjest baremei
Skrevet

Hva med en fin barnesangbok eller et søtt (emalje-)smykke, dersom det er ei jente? Et bilde er også en kjekk presang synes jeg(men det kan fort komme over 400 kr).Barneservise med ett av Torbjørn Egners motiver(Karius og Baktus, Kardemomme-by) synes jeg er kjempekoselig, det har jeg selv gitt i dåpsgave.

Skrevet

Jeg er ikke avholds og har heller ikke unger. Men jeg vil bare si at jeg synes årgangsvin er en rar dåpsgave. Ville hverken hatt det eller gitt det i gave selv. Tenker på:

Er det ikke bedre med en ting som er et minne for livet, eller i det minste kan brukes og gi dåpsbarnet gleder i flere år?

Enig med deg, selvom jeg elsker vin. Bedre med en bok, et smykke, en ryggsekk, kopp og tallerken osv. Jeg ville jo allikevel si til noen som eventuelt ga vin til gave at det var utrolig festlig og orginalt, selv om jeg synes det var teit. Lagr heller den vinen selv og gi den i attenårspresang. Eller enda bedre, 22-års eller lignende, når man ikke forventer noe og virkelig kan sette pris på god vin. Jeg hadde blitt o\imponert hvis noen sa de hadde lagret den til meg fra jeg var født.

MEN MYE HELLER VIN ENN SØLVDÅPSATTESTHOLDER ELLER TANNESKE.

Skrevet

Jeg er enig med deg.

Skrevet

Jeg synes det er en helt kongegave, jeg. men så er jeg veldig glad i vin.

Et vennepar av meg ga bort en koffert i dåpsgave, som var forsegla. Den inneholdt et par flasker som skulle lagres ca 20 år, samt et par cd plater og noen klesplagg fra det aktuelle året. Jeg synes det er en flott og kreativ gave. :)

Gjest baremei
Skrevet

Jeg synes det er en helt kongegave, jeg. men så er jeg veldig glad i vin.

Et vennepar av meg ga bort en koffert i dåpsgave, som var forsegla. Den inneholdt et par flasker som skulle lagres ca 20 år, samt et par cd plater og noen klesplagg fra det aktuelle året. Jeg synes det er en flott og kreativ gave. :)

Det var jo litt bedre, for da var det ikke bare vinen. Kofferten, cd´ene og klærne er mer varige minner.

Jeg liker vin jeg, men den bør være hvit,ikke for tørr og den kan godt koste 70 kr.:) Jeg innrømmer at jeg ikke har noen som helst forutsetninger for å kjenne om en vin har vært lagret i ett eller 20 år.Kjenner heller ikke til noen med slike raffinerte tunger-eller interesser- på min egen alder.(i beg. av 20-åra)

Synes vinkjennere oftest er en del over 30 år, og at de øker i antall blant dem som har passert middelalder´n:). Muligens tar jeg feil, men..

Selv ville jeg hverken gitt matvarer, drikke eller andre nytelsesmidler i dåpsgave. Selv om det så var cubanske sigarer, russisk kaviar eller flott årgangsvin.Kunne vurdert det som 50-årspresang, kanskje.

Gjest baremei
Skrevet

Enig med deg, selvom jeg elsker vin. Bedre med en bok, et smykke, en ryggsekk, kopp og tallerken osv. Jeg ville jo allikevel si til noen som eventuelt ga vin til gave at det var utrolig festlig og orginalt, selv om jeg synes det var teit. Lagr heller den vinen selv og gi den i attenårspresang. Eller enda bedre, 22-års eller lignende, når man ikke forventer noe og virkelig kan sette pris på god vin. Jeg hadde blitt o\imponert hvis noen sa de hadde lagret den til meg fra jeg var født.

MEN MYE HELLER VIN ENN SØLVDÅPSATTESTHOLDER ELLER TANNESKE.

Sølvdåpsattestholder visste jeg ikke fantes engang:D Men kjekt-å-ha, kjekt-å-ha, vettu.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...