Freya Skrevet 21. februar 2005 Skrevet 21. februar 2005 Ok, jeg er ingen stor husmor. Har en god del stek igjen (lam) siden lørdag. Tenkte jeg kunne lage lapskaus av den, men hvordan i granskauen går jeg fram? Jeg har poteter, gulrøtter, noe grønnsaksblanding i fryseren, en løk. Høres dette fornuftig ut? Gjerne en teskje-oppskrift på hvordan jeg lager en GOD brunsaus! 0 Siter
Akela Skrevet 21. februar 2005 Skrevet 21. februar 2005 du skjærer opp poteter, gulrøtter, kolerabi og pølse (dette er de ingrediensene jeg pleier å bruke). Så tar du frem en stor panne, heller litt vann i den og setter den på svak varme. Så tar du potetene oppi først da de trenger lengst tid. Så tar du oppi kålerabi. Heller litt mer vann opp i pannen og venter litt. Så tar du opp i resten. ( pølser eller eventuelt kjøtt til slutt). Smak til med salt og krydder. Så bare kjenner du på potetene og grønnsakene når de er ferdig. Lapskaus er kjempe godt. fikk lyst på det no jeg :-) Angående den brune sausen husker jeg ikke. 0 Siter
Freya Skrevet 21. februar 2005 Forfatter Skrevet 21. februar 2005 du skjærer opp poteter, gulrøtter, kolerabi og pølse (dette er de ingrediensene jeg pleier å bruke). Så tar du frem en stor panne, heller litt vann i den og setter den på svak varme. Så tar du potetene oppi først da de trenger lengst tid. Så tar du oppi kålerabi. Heller litt mer vann opp i pannen og venter litt. Så tar du opp i resten. ( pølser eller eventuelt kjøtt til slutt). Smak til med salt og krydder. Så bare kjenner du på potetene og grønnsakene når de er ferdig. Lapskaus er kjempe godt. fikk lyst på det no jeg :-) Angående den brune sausen husker jeg ikke. Takk! Det ble visst noe annet i dag, sulten tok overhånd. Får huske på oppskriften din til en annen gang. 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 21. februar 2005 Skrevet 21. februar 2005 Til en GOD brunsaus trenger du GOD kraft.. Nesten umulig å feile med det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.