Gå til innhold

Hvordan lager man lapskaus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok, jeg er ingen stor husmor.

Har en god del stek igjen (lam) siden lørdag. Tenkte jeg kunne lage lapskaus av den, men hvordan i granskauen går jeg fram? Jeg har poteter, gulrøtter, noe grønnsaksblanding i fryseren, en løk. Høres dette fornuftig ut?

Gjerne en teskje-oppskrift på hvordan jeg lager en GOD brunsaus! :)

Skrevet

du skjærer opp poteter, gulrøtter, kolerabi og pølse (dette er de ingrediensene jeg pleier å bruke).

Så tar du frem en stor panne, heller litt vann i den og setter den på svak varme. Så tar du potetene oppi først da de trenger lengst tid.

Så tar du oppi kålerabi. Heller litt mer vann opp i pannen og venter litt. Så tar du opp i resten. ( pølser eller eventuelt kjøtt til slutt).

Smak til med salt og krydder.

Så bare kjenner du på potetene og grønnsakene når de er ferdig.

Lapskaus er kjempe godt. fikk lyst på det no jeg :-)

Angående den brune sausen husker jeg ikke.

Skrevet

du skjærer opp poteter, gulrøtter, kolerabi og pølse (dette er de ingrediensene jeg pleier å bruke).

Så tar du frem en stor panne, heller litt vann i den og setter den på svak varme. Så tar du potetene oppi først da de trenger lengst tid.

Så tar du oppi kålerabi. Heller litt mer vann opp i pannen og venter litt. Så tar du opp i resten. ( pølser eller eventuelt kjøtt til slutt).

Smak til med salt og krydder.

Så bare kjenner du på potetene og grønnsakene når de er ferdig.

Lapskaus er kjempe godt. fikk lyst på det no jeg :-)

Angående den brune sausen husker jeg ikke.

Takk!

Det ble visst noe annet i dag, sulten tok overhånd. :)

Får huske på oppskriften din til en annen gang.

Gjest papirtiger
Skrevet

Til en GOD brunsaus trenger du GOD kraft.. Nesten umulig å feile med det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...