morsan Skrevet 21. februar 2005 Skrevet 21. februar 2005 Ingen hårsmak, du. *rekke tunge* *S* Jeg husker fra da jeg leste disse bøkene at det irriterte meg at Bess var så ekstremt pysete! ;-) 0 Siter
morsan Skrevet 21. februar 2005 Skrevet 21. februar 2005 Bess og George, ja... *mimre* Og bikkja Togo! Og hva var det husholdersken het? Hannah?? Og faren het... Carson??? Og kjæresten Ned Nickerson! *ha ha* Nå må jeg le av meg selv fordi alt dette kom tilbake i pannebrasken etter å ha oppholdt seg på fjernarkivet en stund! 0 Siter
cecily Skrevet 21. februar 2005 Skrevet 21. februar 2005 *S* Jeg husker fra da jeg leste disse bøkene at det irriterte meg at Bess var så ekstremt pysete! ;-) Jeg irriterte meg grønn over at de alltid skulle drikke saft-og-vann. Saft-og-vann!! Tøysete ord. 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 21. februar 2005 Skrevet 21. februar 2005 Jeg pleier å si "kaillhælvete";o) Førjbanna hæstkuk! Ikke en gang de som er opptatt av størrelsen finner det særlig flatterende. 0 Siter
Niobe Skrevet 21. februar 2005 Skrevet 21. februar 2005 Og bikkja Togo! Og hva var det husholdersken het? Hannah?? Og faren het... Carson??? Og kjæresten Ned Nickerson! *ha ha* Nå må jeg le av meg selv fordi alt dette kom tilbake i pannebrasken etter å ha oppholdt seg på fjernarkivet en stund! Bare at Ned Nickerson aldri ble kalt "kjæresten". Bare "vennen". Dette var i mer sømmelige tider, vet du 0 Siter
Osiris Skrevet 21. februar 2005 Skrevet 21. februar 2005 Toddler er ikke et navn, men en beskrivelse av en aldersgruppe vi ikke har noe navn på i Norge. Vi har baby og barn. Tror Toddler kan oversettes med "krypeunge", altså i den alderen før de begynner å gå men befinner seg mest på gulvet. 0 Siter
Niobe Skrevet 21. februar 2005 Skrevet 21. februar 2005 Toddler er ikke et navn, men en beskrivelse av en aldersgruppe vi ikke har noe navn på i Norge. Vi har baby og barn. Tror Toddler kan oversettes med "krypeunge", altså i den alderen før de begynner å gå men befinner seg mest på gulvet. Toddler er småbarn. Som kan gå. Altså etter krype/babystadiet. Men tror egentlig han skjønte det... 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 21. februar 2005 Forfatter Skrevet 21. februar 2005 Mulig det. Mens du fordypet deg i Hardy-guttene, kastet jeg meg over bøkene om frøken Detektiv, hvor en av jentene har det feminine navnet George! ;-) Du, jeg har lest min del av Frøken Detektiv jeg også. Og 5-et-eller-annet. De var i hvert fall 5! 0 Siter
Osiris Skrevet 21. februar 2005 Skrevet 21. februar 2005 Toddler er småbarn. Som kan gå. Altså etter krype/babystadiet. Men tror egentlig han skjønte det... OK. ) 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 21. februar 2005 Forfatter Skrevet 21. februar 2005 Visste du forresten at det er en myte at menn ikke kan gjøre to ting på en gang? Nyere forskning har faktisk vist at menn klarer BÅDE å fise og bruke fjernkontrollen SAMTIDIG! Er det ikke fantastisk? *S* Det er bare tull. Selv mister jeg fjernkontrollen hvis jeg promper når jeg skal skifte kanal. 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 21. februar 2005 Skrevet 21. februar 2005 Toddler er ikke et navn, men en beskrivelse av en aldersgruppe vi ikke har noe navn på i Norge. Vi har baby og barn. Tror Toddler kan oversettes med "krypeunge", altså i den alderen før de begynner å gå men befinner seg mest på gulvet. Toddlere er en betegnelse på 1 og 2 åringene, og deres kroppslige særpreg. 0 Siter
Prozak Skrevet 21. februar 2005 Skrevet 21. februar 2005 Visste du forresten at det er en myte at menn ikke kan gjøre to ting på en gang? Nyere forskning har faktisk vist at menn klarer BÅDE å fise og bruke fjernkontrollen SAMTIDIG! Er det ikke fantastisk? *S* Hvis jeg skal gjøre det, så ender jeg alltid opp på en annen kanal enn jeg prøver å skifte til. SÅ det er en sannhet med modifikasjoner :-) "..........................." 0 Siter
Prozak Skrevet 21. februar 2005 Skrevet 21. februar 2005 I trøndelag så er det "vanlig" å omtale kona si for "kjerringa si". Jeg synes det er et skjelsord. Mannfolka sier jo f.eks "kan ikke den jæv.. kjerringa ha seg over veien fortere da!" "Kjærring" betyr opprinnelig "kjære/kjæreste/etc., når en mann sier det om kona. Altså, ikke negativt i det hele tatt i sin opprinnelse. Men det har jo fått en negativ klang med årene :-) "..........................." 0 Siter
Prozak Skrevet 21. februar 2005 Skrevet 21. februar 2005 Du, jeg har lest min del av Frøken Detektiv jeg også. Og 5-et-eller-annet. De var i hvert fall 5! Het de ikke bare "Fem", da? "Fantastiske Fem" var vel noe annet...? *mimre* "............................" 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 21. februar 2005 Skrevet 21. februar 2005 hahahaha tror du at toddler er et navn??? lol, det var dagens det! 0 Siter
Holmes Skrevet 21. februar 2005 Skrevet 21. februar 2005 Det var aaaalt for snilt og mykt. Jeg hater ordet kjerring, det er så negativt som det kan få blitt i mine ører. "Jeg hater ordet kjerring, det er så negativt som det kan få blitt i mine ører. " Du hater ordet, men det er mange som hater damer som oppfører seg som kjerringer;) 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Skrevet 22. februar 2005 hahahaha tror du at toddler er et navn??? lol, det var dagens det! Tror og tror, fru Blom. 0 Siter
morsan Skrevet 22. februar 2005 Skrevet 22. februar 2005 Hvis jeg skal gjøre det, så ender jeg alltid opp på en annen kanal enn jeg prøver å skifte til. SÅ det er en sannhet med modifikasjoner :-) "..........................." *S* Ja. ja, det er ikke alltid så lett! 0 Siter
morsan Skrevet 22. februar 2005 Skrevet 22. februar 2005 Det er bare tull. Selv mister jeg fjernkontrollen hvis jeg promper når jeg skal skifte kanal. Sier litt om lufttrykket det der.... Jammen bare det er såpass øde i Odalen at naboens hus får stå i fred! ;-) 0 Siter
morsan Skrevet 22. februar 2005 Skrevet 22. februar 2005 Du, jeg har lest min del av Frøken Detektiv jeg også. Og 5-et-eller-annet. De var i hvert fall 5! Ja, dem leste jeg også. Og Bobsey-barna. Og Lykke-barna. Det var slik en lykke og vellykkethet at det var til å bli kvalm av....;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.