Gå til innhold

Middagstips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger noe enkelt, lettvint, uten for mange sprø ingredienser, da både jeg og sambo er super-sære.

Har litt lyst på poteter i dag jeg.

Tips?

Skrevet

Fiskeboller!

Torskefilet innpakket i fenalår (stekes 2 min i pannen i smør/salt/pepper og så i steikovnen er KJEMPE godt.

Med poteter seff =9

mil1365380270
Skrevet

Kanariske poteter med dip og frityrstekt fisk?

Skrevet

Jeg har nettopp, i en alder av 33 1/2 år, lært meg å lage skikkelige kjøttkaker.

Det lærte jeg her på dol, faktisk! Og det er både godt og utrolig lettvint. Anbefales!

Skrevet

Jeg har nettopp, i en alder av 33 1/2 år, lært meg å lage skikkelige kjøttkaker.

Det lærte jeg her på dol, faktisk! Og det er både godt og utrolig lettvint. Anbefales!

Kjøttkaker?! Namnam....

oppskrift?

Skrevet

Kjøttkaker?! Namnam....

oppskrift?

Øhhh. Skal vi se:

400 gr kjøttdeig, 1 liten løk (kan sløyfes), 1 1/2 ts salt, 1/4 ts pepper, 1/4 ts muskat, 1/5 ts ingefær, litt pepper, 2 1/2 ts potetmel, ca 2 dl melk eller vann.

Rør saltet godt inn i kjøttdeigen til den blir seig.

Finhakk løk og rør inn i deigen med krydder og potetmel.

Spe med litt væske om gangen. Rør godt mellom hver speing.

Formes til kaker, stekes såvidt i varm stekepanne bitte-litt, til kakene har fått en liten skorpe.

Legg kjøttkakene på langpannen, stekes i stekeovn 200 grader i 20 min.

Skrevet

Øhhh. Skal vi se:

400 gr kjøttdeig, 1 liten løk (kan sløyfes), 1 1/2 ts salt, 1/4 ts pepper, 1/4 ts muskat, 1/5 ts ingefær, litt pepper, 2 1/2 ts potetmel, ca 2 dl melk eller vann.

Rør saltet godt inn i kjøttdeigen til den blir seig.

Finhakk løk og rør inn i deigen med krydder og potetmel.

Spe med litt væske om gangen. Rør godt mellom hver speing.

Formes til kaker, stekes såvidt i varm stekepanne bitte-litt, til kakene har fått en liten skorpe.

Legg kjøttkakene på langpannen, stekes i stekeovn 200 grader i 20 min.

Tuuusen takk org :)

Dette tror jeg faktisk at jeg må prøve til middag i morgen...gleder meg :)

Vennlig hilsen

Skrevet

Tuuusen takk org :)

Dette tror jeg faktisk at jeg må prøve til middag i morgen...gleder meg :)

Vennlig hilsen

Fortell meg gjerne hvordan det gikk! Og lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...