Gå til innhold

FU: Hva er din grunn til å leve?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Merkelig spørsmål kanskje,men man har et valg,når alt kommer til alt. Selv lever jeg for den erfaringen livet gir den korte stunden det varer. Indre ro og sjelefred er viktigere enn noe annet.

Gjest Må bare være til
Skrevet

Familien min. Nærmeste familie og tantebarn. Ellers ser jeg ingen grunn.

Skrevet

tja. grunnen til å leve for meg er vel at alternativet virker kjedelig.

jeg tror ikke at man kan finne mening med livet, men at man kan finne mening I livet

ShitDiddelyDo
Skrevet

Grunn? Trenger man noen grunn til å leve også nå? Man skal da vitterlig oppgi grunner for alt mulig rart.

Jeg ville heller stilt spørsmålet motsatt: Hva er grunnen til at du (eventuelt) ikke vil leve.

Gjest afrikarin
Skrevet

Hva skal man med denne livserfaringen man får til slutt?

Man må nesten bare prøve å nyte livet når man tross alt må være til.

Gjest tjohooo
Skrevet

Hva skal man med denne livserfaringen man får til slutt?

Man må nesten bare prøve å nyte livet når man tross alt må være til.

Bare tanken på at man er en del av noe stort gir livslyst

Skrevet

Grunn? Trenger man noen grunn til å leve også nå? Man skal da vitterlig oppgi grunner for alt mulig rart.

Jeg ville heller stilt spørsmålet motsatt: Hva er grunnen til at du (eventuelt) ikke vil leve.

Jeg har allerede fortalt om en av grunnene til at jeg vil leve. At jeg ikke vil, eller er suicidal er ingen prtoblemstilling.Frisk som en fisk nemlig!

Skrevet

Jeg har allerede fortalt om en av grunnene til at jeg vil leve. At jeg ikke vil, eller er suicidal er ingen prtoblemstilling.Frisk som en fisk nemlig!

ShitDiddelyDo
Skrevet

For min del trenger jeg ingen grunn til å leve. Alternativene eksisterer ikke. I hvert fall ikke for meg.

Men hva som gjør livet interessant? Tja, venner, kjente, musikk, litteratur, film, sport, sex, se nye ting, aldri vite hva som kommer, osv.

Alt dette går man glipp av, på godt og vondt, dersom man dør. Og når man dør vet man ikke hva som skjer. Kanskje livet på jorden egentlig er noen hvileår og helvete for alvor oppstår når man stryker med?

Det vet vi jo ikke.

Altså må man bare gjøre det beste ut av den tiden man har, for før man vet ordet av det ramler det jævla pianoet ned fra syvende, og man blir flat.

For alt vi vet er det da helvete begynner.

Skrevet

Min grunn for å leve er å nyte livet, og å leve det gode liv.

Bruke de mulighetene en har, og nyte livet mens en har det.

Noe sånt.

Skrevet

Min grunn til å leve er at jeg ikke ser noen som helst grunn til å finne en grunn til at jeg skal leve - jeg bare går hen og lever!;-)

Skrevet

Min grunn til å leve, er å finne ut de små mysterier livet gir!Lære av dem og så gå videre!

Skrevet

Min grunn til å leve er at det er gøy å leve, og da trenger jeg ingen annen grunn :-)

Skrevet

Fordi jeg ikke vet om noe alternativ.. :-)

Jeg er nå her, og det er spennende! Ingen vet hva som venter etter livet, men det finner vi alle tidsnok ut likevel.

Skrevet

Vel...nå om dagen er min grunn til å leve et håp om at ting blir bedre en vakker dag!

Og alle dagene som kom og gikk...ikke visste jeg at det var livet...

Litt satt på spissen ;-)

Skrevet

Jeg lever for å ta vare på minstemann som ikke klarer seg sjøl og som ikke ville hatt det så godt uten mamman sin.

Ellers så synes jeg livet er sånn passelig kjedelig og jeg ser ikke egentlig vitsen.

Skrevet

Kjærlighet, latter, vennskap, kald utepils, varme bad, musikk, ord, nytelse, fellesskap, berøring, lek, tøys, fanteri - og at jeg generelt er redd for å gå glipp av fortsettelser.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...