Gjest Timari Skrevet 21. februar 2005 Skrevet 21. februar 2005 og det ekstra hodet kan blunke og smile men er totalt avhengig av den andre tvillingen for å overleve, regnes det som ett barn da? Er det noen etiske betenkeligheter med å fjerne det ene hodet her? er forresten glad for at jeg ikke er født til en slik skjebne... http://www.sol.no/helse/survey2/gallery.fcgi?gallery_id=245 0 Siter
morsan Skrevet 22. februar 2005 Skrevet 22. februar 2005 Ikke et enkelt spørsmål det der, nei..... :-( 0 Siter
lilleva Skrevet 22. februar 2005 Skrevet 22. februar 2005 Spørsmålet er vel om blunkingen bare er reflekser, eller kun kontrolleres av det "ordentlige" hodet- eller om dette ekstra hodet faktisk har en separat hjerne som fungerer tilnærmet normalt. Om det er bevisst osv. I det første tilfellet "lever" det jo ikke i menneskelig forstand, da blir det omtrent som en ekstra finger eller arm- og da er det forsåvidt ikke noe i veien for å fjerne det- nesten som en "amputasjon". Men har det en egen bevissthet, og tenker og føler som en person- sånn som en siamesisk tvilling jo gjør- ja da er jo saken en helt annen, da er det jo drap å fjerne det- det dør jo da, og man har tatt sjansen til å leve ifra et bevisst vesen. Dette har de ikke opplyst om, og jeg synes det hadde vært interessant å vite. Uten å vite dette er det vanskelig å gjøre seg opp en mening, synes jeg... 0 Siter
flisa Skrevet 22. februar 2005 Skrevet 22. februar 2005 Om jeg var moren hadde \jeg villet at legen skulle sagt til meg at det ekstra hodet var uten hjerne og følelser, selv om han løy. 0 Siter
Gjest Timari Skrevet 22. februar 2005 Skrevet 22. februar 2005 Om jeg var moren hadde \jeg villet at legen skulle sagt til meg at det ekstra hodet var uten hjerne og følelser, selv om han løy. ja det tror jeg at jeg ville ha ønsket også. Bedre at noen andre tar en slik beslutning en en selv. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.