Gå til innhold

Utbrendt - meditasjon som behandl.metode?

Anbefalte innlegg

Gjest Utbrendt og frustrert

Jeg har fått diagnose "utbrendt" pga. vanskelig arbeidssituasjon siste år. Går til Psykolog , men synes ikke det hjelper meg. Jeg anser meg ellers som frisk både fysisk og psykisk, men har fått en mental "sperre" pga. arbeidssituasjonen. Har nå brukt noen sykemeldte mnd. på å hvile og prøve å forstå og godta det som har skjedd. Trodde det ville hjelpe med hvile, men dette har ikke hjulpet foreløpig. Vil så gjerne komme meg igang igjen, men har ikke motivasjon til å gjøre noe. Virker som om følelsene motarbeider viljen; jeg vil så gjerne, men føler bare motvilje... Jeg er skeptisk til medisiner og vil helst ikke påvirke kroppen på "kjemisk" vis. Skal prøve Rosenrot. Trenger å få tilbake (ihvertfall litt av) min gamle (og vanligvis høye) motivasjon. Har bla. hatt reaksjoner som hovne lymfeknuter, depresjon, konsentrasjonssvikt, tretthet, (søvnproblemer og hjertebank har blitt bedre), glovarm etter leggetid, og generelt meget lavt energinivå. Har vurdert Transcendental Meditasjon. Er dette bare tull, eller er det noe som kan hjelpe meg ? Forslag på annet jeg kan gjøre?? Takker for svar !

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/174945-utbrendt-meditasjon-som-behandlmetode/
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Leste selv i en bok om trancendental meditasjon for noen år siden.

Boka jeg leste var svært krevende og jeg måtte falle tilbake på den flere ganger. ( J.Borgen-Den indre reise )

Ser ut som om du har tatt tak i problemet ditt og at med tid vil det plage deg mindre og mindre. Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...