Gjest Timari irriterer seg Skrevet 21. februar 2005 Skrevet 21. februar 2005 for meg høres det helt ugrammatikalsk og feil ut. Hører at de sier det på tv og på kjøttdeigen står det "uten tilsatt salt". må pirke litt her nå. Er det ikke riktigere å si "ikke tilsatt sukker"? 0 Siter
amber sun Skrevet 21. februar 2005 Skrevet 21. februar 2005 Jeg ville skrevet "ikke tilsatt sukker", og "ikke tilsatt salt". 0 Siter
carma Skrevet 21. februar 2005 Skrevet 21. februar 2005 I en slik setning så fungerer ordet "tilsatt" som et adjektiv og da blir det ikke galt. Sukker som er tilsatt noe er "tilsatt sukker". Noen matvarer er da "uten tilsatt sukker". 0 Siter
Niobe Skrevet 21. februar 2005 Skrevet 21. februar 2005 I en slik setning så fungerer ordet "tilsatt" som et adjektiv og da blir det ikke galt. Sukker som er tilsatt noe er "tilsatt sukker". Noen matvarer er da "uten tilsatt sukker". Enig med carma her. F. eks: Varen er uten tilsatt sukker, men inneholder naturlig fruktsukker. 0 Siter
Gjest rutangis netu Skrevet 21. februar 2005 Skrevet 21. februar 2005 Høres ikke riktig ut for meg heller! Ville sagt 'ikke tilsatt...'. Men klarer ikke følge med på alle rare ting som blir tillatt etterhvert, så mye mulig det er greit å bruke 'uten tilsatt...' også. 0 Siter
citoyen Skrevet 22. februar 2005 Skrevet 22. februar 2005 Det er ikke noe grammatisk i veien med setningen. "Tilsatt" er adjektiv i "uten tilsatt sukker", men verb i "ikke tilsatt sukker". 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 22. februar 2005 Skrevet 22. februar 2005 Høres ikke riktig ut for meg heller! Ville sagt 'ikke tilsatt...'. Men klarer ikke følge med på alle rare ting som blir tillatt etterhvert, så mye mulig det er greit å bruke 'uten tilsatt...' også. Uten . Sukkeret er dermed ikke tilsatt. Så nei, det er ikke feil. ...som flere har påpekt allerede i denne tråden. 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 22. februar 2005 Skrevet 22. februar 2005 Uten . Sukkeret er dermed ikke tilsatt. Så nei, det er ikke feil. ...som flere har påpekt allerede i denne tråden. hehe, kan tydeligvis ikke bruke sammenligningsrelasjoner (krokodillemunn) her nei. Uten (tilsatt sukker). Sånn! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.