Gå til innhold

kan man si "uten tilsatt sukker" ?

Anbefalte innlegg

Gjest Timari irriterer seg
Skrevet

for meg høres det helt ugrammatikalsk og feil ut. Hører at de sier det på tv og på kjøttdeigen står det "uten tilsatt salt".

må pirke litt her nå. Er det ikke riktigere å si "ikke tilsatt sukker"?

Skrevet

Jeg ville skrevet "ikke tilsatt sukker", og "ikke tilsatt salt".

Skrevet

I en slik setning så fungerer ordet "tilsatt" som et adjektiv og da blir det ikke galt.

Sukker som er tilsatt noe er "tilsatt sukker". Noen matvarer er da "uten tilsatt sukker".

Skrevet

I en slik setning så fungerer ordet "tilsatt" som et adjektiv og da blir det ikke galt.

Sukker som er tilsatt noe er "tilsatt sukker". Noen matvarer er da "uten tilsatt sukker".

Enig med carma her. F. eks: Varen er uten tilsatt sukker, men inneholder naturlig fruktsukker.

Gjest rutangis netu
Skrevet

Høres ikke riktig ut for meg heller! Ville sagt 'ikke tilsatt...'.

Men klarer ikke følge med på alle rare ting som blir tillatt etterhvert, så mye mulig det er greit å bruke 'uten tilsatt...' også.

Skrevet

Det er ikke noe grammatisk i veien med setningen. "Tilsatt" er adjektiv i "uten tilsatt sukker", men verb i "ikke tilsatt sukker".

Gjest papirtiger
Skrevet

Høres ikke riktig ut for meg heller! Ville sagt 'ikke tilsatt...'.

Men klarer ikke følge med på alle rare ting som blir tillatt etterhvert, så mye mulig det er greit å bruke 'uten tilsatt...' også.

Uten .

Sukkeret er dermed ikke tilsatt.

Så nei, det er ikke feil. ...som flere har påpekt allerede i denne tråden.

Gjest papirtiger
Skrevet

Uten .

Sukkeret er dermed ikke tilsatt.

Så nei, det er ikke feil. ...som flere har påpekt allerede i denne tråden.

hehe, kan tydeligvis ikke bruke sammenligningsrelasjoner (krokodillemunn) her nei.

Uten (tilsatt sukker). Sånn!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...