Gå til innhold

noen som så dokumentaren på tv2 i kveld?

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Evig din" het den. sjelden at jeg blir så grepet av en dokumentar men synes den var utrolig fascinerende

lurer på hva slags grums som skjuler seg i min familie. Men vil jeg egentlig vite det?

Skrevet

Jeg så den, det var spennende! Men jeg skjønte ikke helt om de fant ut at han var død eller ikke?

Skrevet

Jeg så den, det var spennende! Men jeg skjønte ikke helt om de fant ut at han var død eller ikke?

tror ikke de fikk noe klarhet i det. Litt rart for mannen må jo være gravlagt et sted. håper det kommer en oppfølgingsdokumentar

Skrevet

tror ikke de fikk noe klarhet i det. Litt rart for mannen må jo være gravlagt et sted. håper det kommer en oppfølgingsdokumentar

Jeg så de sto på en gravlund for europeiske jøder, og de sa et eller annet men akkurat da bråka jeg med knekkebrødet så jeg hørte ikke hva de sa..

Skrevet

Jeg så de sto på en gravlund for europeiske jøder, og de sa et eller annet men akkurat da bråka jeg med knekkebrødet så jeg hørte ikke hva de sa..

ja mora mi kom inn og snakka til meg så jeg fikk heller ikke med meg den seansen der

men synes det er litt vel brutalt å lage film om sin egen familie hvor det er så mye følelser og minner innvolvert. Du risikerer jo å ødelegge familiebåndene med å lage denne filmen. lurer på om bestemoren ga sitt samtykke til at dette skulle bli vist?

Skrevet

ja mora mi kom inn og snakka til meg så jeg fikk heller ikke med meg den seansen der

men synes det er litt vel brutalt å lage film om sin egen familie hvor det er så mye følelser og minner innvolvert. Du risikerer jo å ødelegge familiebåndene med å lage denne filmen. lurer på om bestemoren ga sitt samtykke til at dette skulle bli vist?

Det hadde hun tydeligvis ikke gjort, for det var jo hun som la igjen den beskjeden på telefonsvareren til Monica på slutten av filmen, vi hørte henne snakke om hvor mye smerte dette har påført henne.

Men jeg tror bestemora vet mer enn hun opplyser barnebarnet om, så hun har vel ikke helt ren samvittighet selv heller.

Skrevet

Den var skikkelig interessant. Jeg skulle gjerne ha hørt hva som egentlig hendte. En dokumentar uten løsning? Liker ikke det så godt jeg, vil vite svaret :o)

Skrevet

De fant ham ikke på gravplassen.

Skrevet

Fikk ikke med meg hele programmet, men de siste 25 minuttene. At de fant mannen kom vel rimelig klart frem, men hvorfor han valgte å være i India i stedenfor å dra hjem til kone og barn ble ikke oppklart.

Bestemoren vet nok mye mer en hun ville si, jeg tror at hun lever i en drømmeverden når det gjaldt dette forholdet. Jeg tror at mannen hennes dro fra kone og barn, men at hun har laget seg andre forklaringer og mekanismer for å overleve skillsmissen.

Gjest rutangis netu
Skrevet

Det hadde hun tydeligvis ikke gjort, for det var jo hun som la igjen den beskjeden på telefonsvareren til Monica på slutten av filmen, vi hørte henne snakke om hvor mye smerte dette har påført henne.

Men jeg tror bestemora vet mer enn hun opplyser barnebarnet om, så hun har vel ikke helt ren samvittighet selv heller.

Jeg er enig med bestemora om at barnebarnet var brutal og slem!

Hun angrep jo bestemora fordi hun mente at bestemora burde ta hensyn til at hun, som barnebarn, hadde krav på å vite alt om bestefarens forsvinning.

DET synes ikke jeg hun hadde. Hadde noen rett til å kreve, måtte det være hennes far. Han nølte også.

Her sitter den yngste i familien og presser på, pga egne 'traumer' uten tanke for hvor mye mer vondt det må være for sin far, og enda myyyye verre for sin bestemor.

Synes hun brukte sin familie jeg. Slikt burde ikke sendes før de eldste, ihvertfall bestemoren, var døde. Tror ikke bestemoren var enig i at dette ble publisert. Men hun følte seg vel presset. Hun argumenterte på en måte, hun som laget filmen, som var vanskelig å si imot. Hun var rett og slett ufin noen ganger synes jeg. Sint og uhøflig både mot sin far og bestemor. Men det er mye en kan tjene penger på og bli berømt for.

Skrevet

Fikk ikke med meg hele programmet, men de siste 25 minuttene. At de fant mannen kom vel rimelig klart frem, men hvorfor han valgte å være i India i stedenfor å dra hjem til kone og barn ble ikke oppklart.

Bestemoren vet nok mye mer en hun ville si, jeg tror at hun lever i en drømmeverden når det gjaldt dette forholdet. Jeg tror at mannen hennes dro fra kone og barn, men at hun har laget seg andre forklaringer og mekanismer for å overleve skillsmissen.

Men det var bevist at han dro til fangeleiren i Ukraina? Eller kan det være noe ble funnet på det også? fikk ikke med meg første delen av dokumentaren

Skrevet

Hun angrep jo bestemora fordi hun mente at bestemora burde ta hensyn til at hun, som barnebarn, hadde krav på å vite alt om bestefarens forsvinning.

DET synes ikke jeg hun hadde. Hadde noen rett til å kreve, måtte det være hennes far. Han nølte også.

Her sitter den yngste i familien og presser på, pga egne 'traumer' uten tanke for hvor mye mer vondt det må være for sin far, og enda myyyye verre for sin bestemor.

Synes hun brukte sin familie jeg. Slikt burde ikke sendes før de eldste, ihvertfall bestemoren, var døde. Tror ikke bestemoren var enig i at dette ble publisert. Men hun følte seg vel presset. Hun argumenterte på en måte, hun som laget filmen, som var vanskelig å si imot. Hun var rett og slett ufin noen ganger synes jeg. Sint og uhøflig både mot sin far og bestemor. Men det er mye en kan tjene penger på og bli berømt for.

Her er jeg enig med deg.

Barnebarnet var superegoistisk, og det virket ikke som om hun tok noe hensyn til andre enn seg selv.

Ei svært lite "likandes" dame......og jeg synes synd på hennes bestemor.

Skrevet

Den var skikkelig interessant. Jeg skulle gjerne ha hørt hva som egentlig hendte. En dokumentar uten løsning? Liker ikke det så godt jeg, vil vite svaret :o)

Helt enig.

Skrevet

Men det var bevist at han dro til fangeleiren i Ukraina? Eller kan det være noe ble funnet på det også? fikk ikke med meg første delen av dokumentaren

Den siden av saken vet jeg ikke noe om , det ble heller ikke belyst noe spesielt fra da jeg kom inn i progremmet.

Ikke har jeg tenkte tanken heller, men kanskje er det noe grums der også, kanskje var det så enkelt at han stakk fra henne og at hun har funnet på historien eller at han fant på det. Hele saken virket mer og mer merkelig jo lenger man kom ut i historien.

Men som sagt, jeg tror at gamla selv vet mer enn hun vil si. Eller at hun har laget seg sin egen versjon, en glorie versjon, som etterhvert blir en sannhet for henne. Den virkelig sannheten har hun fortrengt. For henne var nok dette forholdet et glorie forhold, et drømmeforhold, de to var perfekte for hverandre osv, osv. Men det er ikke sikkert at det var slik for han, og når han stikker av må hun finne en forklaring. I hennes hode er det umulig at han kunne stikke av fra et sånt flott og ideelt forhold og derfor finner på mekansimer og andre forklaringer enn virkeligheten. Hun er kanskje for stolt til å innrømme at han stakk også. Ikke godt å si hva som er fasitten her.

Skrevet

Her har du noen gode poeneg ja, akkurat det samme tenkte jeg når jeg så programmet.

Skrevet

Akkurat det du sier her, sa mannen min og jeg da programmet var ferdig. Vi satt igjen med en ekkel smak av manioulering og utnytting og lite respekt for et gammelt menneske som tross alt hadde brukt flere tiår på å akspetere at han var borte.

Skrevet

Jeg syne sogså det var en fascinerende film. Men hva var det egentlig hun ville si med filmen sin ? Det skjønte jeg ikke.

Jeg fikk ikke med meg om bestemora fortsatt er i live eller ikke. Men jeg synes det var ufint av filmdama å overkjøre bestemorens følelser slik. jeg skjønner ikke helt hva det skulle tjene til. var det det hun ville si ? Eller så hun det ikke selv ? Jeg har faktisk spekkulert litt på detta i dag ....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...