Gjest hjertelig takk for alle svar Skrevet 21. februar 2005 Skrevet 21. februar 2005 Har en middels til dyp depresjon i følge min psykolog. Vedkommende mener mine ad.medisiner bør økes. Går på 20 mg Fontex. Bør denne økes, og evt til hvor mye? (Jeg skal selvsagt gjøre dette i samråd med min lege). Hva er maxdosen på dette? Er det farlig? 0 Siter
Gjest Nesten hodeløse Nick Skrevet 21. februar 2005 Skrevet 21. februar 2005 Felleskatalogen: Voksne og eldre: 20-60 mg daglig. Anbefalt startdose er 20 mg daglig. 0 Siter
Gjest hjertelig takk for alle svar Skrevet 22. februar 2005 Skrevet 22. februar 2005 Felleskatalogen: Voksne og eldre: 20-60 mg daglig. Anbefalt startdose er 20 mg daglig. Ja, jeg har og sett i felleskatalogen ang dette. Men jeg lurer på om 60 er høyeste dose? Tabelettene kommer jo kun i 20mg (?), og da er dosen 20, 40 og 60. Har jeg ikke forstått det riktig? Hvilken dose bør en med middels til dyp depresjon ha? Bør man i såfall, dersom dette ikke fungerer, vurdere et annet medikament? 0 Siter
bugge -jenta Skrevet 22. februar 2005 Skrevet 22. februar 2005 Ja, jeg har og sett i felleskatalogen ang dette. Men jeg lurer på om 60 er høyeste dose? Tabelettene kommer jo kun i 20mg (?), og da er dosen 20, 40 og 60. Har jeg ikke forstått det riktig? Hvilken dose bør en med middels til dyp depresjon ha? Bør man i såfall, dersom dette ikke fungerer, vurdere et annet medikament? Du skriver tabletter. Da antar jeg du ikke går på depot. Det kan du se på pakningen.(Depot kan ikke deles.) Jeg har delt medisiner i to mange ganger, hvis det ikke finnes rett dose. Du kan starte med å dele en tablett( i samråd med lege) til 30 mg. Delestrek er en fordel, men det går fint uten også(med en litt skarp kniv:) tips; Del 20 tabletter i gangen, så slipper du å gjøre dette hver dag..... Vh bugge. 0 Siter
Gjest hjertelig takk for alle svar Skrevet 22. februar 2005 Skrevet 22. februar 2005 Du skriver tabletter. Da antar jeg du ikke går på depot. Det kan du se på pakningen.(Depot kan ikke deles.) Jeg har delt medisiner i to mange ganger, hvis det ikke finnes rett dose. Du kan starte med å dele en tablett( i samråd med lege) til 30 mg. Delestrek er en fordel, men det går fint uten også(med en litt skarp kniv:) tips; Del 20 tabletter i gangen, så slipper du å gjøre dette hver dag..... Vh bugge. takk :-) 0 Siter
Gjest -ung kvinnen- Skrevet 22. februar 2005 Skrevet 22. februar 2005 Bruker selv 80 mg Fontex, og har ingen bivirkninger med dette. Hadde endel hjerteklapp ved økning fra 60 - 80mg, men det ga seg etter 3 uker ca. 0 Siter
Gjest hjertelig takk for alle svar Skrevet 23. februar 2005 Skrevet 23. februar 2005 Bruker selv 80 mg Fontex, og har ingen bivirkninger med dette. Hadde endel hjerteklapp ved økning fra 60 - 80mg, men det ga seg etter 3 uker ca. takk! :-) Skal til legen i dag og foreslå økning 0 Siter
Gjest -ung kvinnen- Skrevet 28. februar 2005 Skrevet 28. februar 2005 takk! :-) Skal til legen i dag og foreslå økning Fikk du øket dosen av Fontex? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.