Gjest prust Skrevet 22. februar 2005 Skrevet 22. februar 2005 I dag var jeg på polet og reklamerte på en 3 liters dunk med rødvin. Har aldri gjort det før, men det kan anbefales! Jeg kjøpte dunken 8/2 (hadde faktisk tatt vare på kvitteringen). To dager seinere åpnet vi den, og den var knallgod. Det gikk vel 2-4 glass den kvelden. Så hadde vi litt et par-tre dager seinere, og den var fremdeles god. Så ble den stående i 5-6 dager før vi tok et glass igjen. Fy, så sur den var blitt! Den hadde endret smat fullstendig! Det kjedelige var at det ikke var så mye igjen i dunken, kanskje bare 2 glass. Jeg fikk ikke vært i byen forrige uke, men i dag tok jeg den med. Det ble en del akkedering frem og tilbake før de gikk med på at jeg fikk ny. Jippi! 349 kr kostet den. Men de sa at det er ikke lett å beholde kvaliteten på kartongvin som er åpnet... 0 Siter
petter smart Skrevet 22. februar 2005 Skrevet 22. februar 2005 Forventer du at vinen skal være like god 7-9 dager etter at den er åpnet? Jeg synes ikke du skulle fått en ny vin. 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 22. februar 2005 Skrevet 22. februar 2005 Vi gjorde det en gang med en kartong med hvitvin, den ble dårlig en uke etter den var åpnet. Fikk ny kartong, og beskjed om at det var bra vi klaget, alt for mange vegret seg for og klage på polvarer, men du har like mye rett til det som andre varer. Jeg var sikker på vi måtte krangle, men fikk en positiv opplevelse. 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 22. februar 2005 Skrevet 22. februar 2005 Forventer du at vinen skal være like god 7-9 dager etter at den er åpnet? Jeg synes ikke du skulle fått en ny vin. En kartong med vin skal iallefall holde seg i 14 dager, det fikk jeg beskjed om på vinmonopolet. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 22. februar 2005 Skrevet 22. februar 2005 Jeg har flere ganger gått tilbake på polet med vin som smaker dritt. Har alltid fått pengene tilbake, selv om jeg ikke har hatt kvittering, 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 22. februar 2005 Skrevet 22. februar 2005 Hmmm. Triks. Man drikker 2 liter av en 3-liters dunk, lar den stå i et par uker, og så klager man. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 22. februar 2005 Skrevet 22. februar 2005 Forventer du at vinen skal være like god 7-9 dager etter at den er åpnet? Jeg synes ikke du skulle fått en ny vin. Jeg trodde faktisk at det var så minimalt med luft som kom inn når en tappet, at vinen skulle kunne holde seg noen uker. Har faktisk hørt opp til fire uker! Jeg kranglet ikke, og var ganske ydmyk for at det var lite igjen, og hadde vel ikke skyhøye forventinger om å få ny vin... 0 Siter
fyrlykt Skrevet 22. februar 2005 Skrevet 22. februar 2005 He, he, lurer på om jeg får ny hvis jeg klager på at vinen ga meg kvalme og hodepine dagen derpå? 0 Siter
Gjest prust Skrevet 22. februar 2005 Skrevet 22. februar 2005 Hmmm. Triks. Man drikker 2 liter av en 3-liters dunk, lar den stå i et par uker, og så klager man. Situasjonen var altså slik: Etter en uke var det ca 4 glass igjen i dunken. Mannen min og jeg tok hvert vårt glass, og den smakte surt. Jeg drakk opp mitt, selv om det smakte surt. Han hellte ut sitt glass. Det var da rundt to glass igjen. Skulle klaget i forrige uke, men var ikke i byen. Dama på polet smakte på den i dag, og påstod at den ikke var sur, men frisk og fruktig. Vel, jeg er ingen vinkjenner, men smaken hadde endret seg dramatisk fra de to første gangene til siste gang vi drakk. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 22. februar 2005 Skrevet 22. februar 2005 He, he, lurer på om jeg får ny hvis jeg klager på at vinen ga meg kvalme og hodepine dagen derpå? Den har jeg ikke prøvd :-) 0 Siter
Gjest tottlå Skrevet 22. februar 2005 Skrevet 22. februar 2005 He, he, lurer på om jeg får ny hvis jeg klager på at vinen ga meg kvalme og hodepine dagen derpå? Hmmm..... god ide!!!! 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 22. februar 2005 Skrevet 22. februar 2005 He, he, lurer på om jeg får ny hvis jeg klager på at vinen ga meg kvalme og hodepine dagen derpå? He he, de hadde sikkert fått seg en god latter på polet hvis du kom med den grunnen ;-) 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 22. februar 2005 Skrevet 22. februar 2005 Situasjonen var altså slik: Etter en uke var det ca 4 glass igjen i dunken. Mannen min og jeg tok hvert vårt glass, og den smakte surt. Jeg drakk opp mitt, selv om det smakte surt. Han hellte ut sitt glass. Det var da rundt to glass igjen. Skulle klaget i forrige uke, men var ikke i byen. Dama på polet smakte på den i dag, og påstod at den ikke var sur, men frisk og fruktig. Vel, jeg er ingen vinkjenner, men smaken hadde endret seg dramatisk fra de to første gangene til siste gang vi drakk. Men skal den ikke holde lenger enn ca. 14 dager? Jeg er helt overbevist om at jeg har hatt vin på dunk stående her i minst 3-4 måneder. Jeg er dog ingen vinkjenner selv, og til slutt fikk jeg den ikke ned. 0 Siter
damedame Skrevet 22. februar 2005 Skrevet 22. februar 2005 He, he, lurer på om jeg får ny hvis jeg klager på at vinen ga meg kvalme og hodepine dagen derpå? 0 Siter
Gjest prust Skrevet 22. februar 2005 Skrevet 22. februar 2005 Men skal den ikke holde lenger enn ca. 14 dager? Jeg er helt overbevist om at jeg har hatt vin på dunk stående her i minst 3-4 måneder. Jeg er dog ingen vinkjenner selv, og til slutt fikk jeg den ikke ned. Jeg hadde hørt tre-fire uker. Men dama på polet sa at hun hadde opplevd flere ganger at vin som var oppbevart etter forskriftene (dvs ved jevn temperatur) og som bare var tatt et par-tre glass av, endret seg etter bare en uke. Så enten må man helle nedpå hele dunken i løpet av tre dager, eller så må en kjøpe flasker, eller så må en akseptere dårlig smak... 0 Siter
Babette Skrevet 22. februar 2005 Skrevet 22. februar 2005 Jeg hadde hørt tre-fire uker. Men dama på polet sa at hun hadde opplevd flere ganger at vin som var oppbevart etter forskriftene (dvs ved jevn temperatur) og som bare var tatt et par-tre glass av, endret seg etter bare en uke. Så enten må man helle nedpå hele dunken i løpet av tre dager, eller så må en kjøpe flasker, eller så må en akseptere dårlig smak... Jeg kjøper alltid en pappvin som heter Boheme. Den holder seg deilig til jeg kryster ut siste dråpe. Tipper det går 3-4 uker. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 22. februar 2005 Skrevet 22. februar 2005 Jeg kjøper alltid en pappvin som heter Boheme. Den holder seg deilig til jeg kryster ut siste dråpe. Tipper det går 3-4 uker. Takk for tipset. Skal teste den neste gang :-) 0 Siter
morsan Skrevet 22. februar 2005 Skrevet 22. februar 2005 Men skal den ikke holde lenger enn ca. 14 dager? Jeg er helt overbevist om at jeg har hatt vin på dunk stående her i minst 3-4 måneder. Jeg er dog ingen vinkjenner selv, og til slutt fikk jeg den ikke ned. Tror det kommer an på hvor mye som er igjen i dunken. Har litt på følelsen at den holder seg ekstra dårlig når det bare er litt igjen. 0 Siter
petter smart Skrevet 22. februar 2005 Skrevet 22. februar 2005 Jeg trodde faktisk at det var så minimalt med luft som kom inn når en tappet, at vinen skulle kunne holde seg noen uker. Har faktisk hørt opp til fire uker! Jeg kranglet ikke, og var ganske ydmyk for at det var lite igjen, og hadde vel ikke skyhøye forventinger om å få ny vin... Trodde det var snakk om vanlige vinflasker. Kjøper aldri pappvin. Men synes uansett det er rart om den skulle holde seg så lenge. Men hvis de lover den i 14 dager så..... 0 Siter
morsan Skrevet 22. februar 2005 Skrevet 22. februar 2005 Uansett hvor kort tid det har vært etter at jeg kjøpte dunken hadde jeg aldri i mlivet gått tilbake og klagd på kvaliteten til de resterende 0,4 liter av en 3 liters dunk! ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.