Gå til innhold

God risgrøt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan lager dere risgrøt? Vi bruker "Geisha" og 2 liter H-melk. Jeg synes ikke den grøten blir noe særlig god og så blir den litt for "fast". På kantina er den mye bedre. Kan man lage grøt på fløte?

Skrevet

Den blir vel neppe mindre fast på fløte? Bruk litt mer melk og sleng gjerne i en solid smørklump (40-50 gram) til slutt og rør det godt inn - det setter god smak på grøten! Jeg bruker maragrin for jeg har sjelden meierismør.

Skrevet

Den blir vel neppe mindre fast på fløte? Bruk litt mer melk og sleng gjerne i en solid smørklump (40-50 gram) til slutt og rør det godt inn - det setter god smak på grøten! Jeg bruker maragrin for jeg har sjelden meierismør.

hmmm, det må være noe annet for grøten i kantina kan umulig bli så god kun på grunn av noe mere melk og margarin. *gruble*

Gjest grøtelsker
Skrevet

Det er så enkelt at du tar i mer melk det .....

for å få bedre smak kan du smake deg til med litt vanlijesukker.

Skrevet

Hvor mye ris bruker du ? Til 2 liter melk bruker jeg 3 dl ris, og den blir akkurat passe synes jeg. Koker den opp om morgenen og en gang i løpet av dagen, ellers står den i kald stekeovn. Når jeg har kokt den opp ved middagstid er den ferdig.

Skrevet

Jeg synes posegrøten blir aller best, jeg.

I den er det deilig vaniljesmak.

Gjest trultemor24
Skrevet

Vi pleier å ha oppi et par-3 dråper mandelessens oppi. Det blir supergodt!

Skrevet

hmmm, det må være noe annet for grøten i kantina kan umulig bli så god kun på grunn av noe mere melk og margarin. *gruble*

Litt vaniljesukker kanskje?

Skrevet

Jeg synes posegrøten blir aller best, jeg.

I den er det deilig vaniljesmak.

Fjordlands ferdiggrøt er faktisk knallgod! Varmes bare i mikro eller i kjele på ovnen.

fei1365380229
Skrevet

Vi bruker Geisha, men sånn langtidsgrøt, minimum 1 1/2 time. Bruker lettmelk og syns den blir kjempegod.

Skrevet

Litt vaniljesukker kanskje?

jepp, det kan godt være. det vil jeg forsøke :) - Ellers tusen takk for mange gode tips fra dere alle.

Skrevet

Jeg følger oppskriften på Geisha-grøten, men koker den gjerne litt lenger. Den blir best med H-melk, og gjerne en klatt med meierismør oppi til slutt.

Skrevet

Den eneste grøten som aksepteres her i heimen er Toros 5-min. "posegrøt".

Geisha-grøten er jo ikke etandes... synes vi :)

Mulig den blir litt bedre med vaniljesukker, kokt på helmelk.

Gjest grauthue
Skrevet

Før lagde jeg alltid grøt fra bunnen av for å få den god. Etter at jeg prøvde Toro 5 min. lager jeg ikke grøten selv lenger. Ferdiggrøten blir bedre både på smak og konsistens.

Skrevet

Rør inn 1/2 beger rømme rett før servering. Og bruk helmelk, og gjerne litt fløte!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...