Gå til innhold

hjelp - streker/linjer i word...

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan får jeg bort linjer jeg har laget i et lagret manus ved hjelp av '---' og 'enter'???

takk for HURTIG svar før jeg klikker her :)

Skrevet

Bare stå under streken og trykk delete?

Hvis du skriver ---- og trykker enter, så blir det strek, da kan du bare trykke angre eller ctrl+z, så blir det ---- igjen...

Skrevet

Tja, du har vel mange av dem,da ?

Hva med å ta search-replace -- med ingenting?

Linjeskiftet blir du jo ikke kvitt på den måten, og så vil det vel stå igjen de linjene med odde antall bindestreker...

Skrevet

Som sniff sier, søk&erstatt med ingenting.

Når du går inn på Rediger - Erstatt, så er det en knapp der det står mer, og så spesielle tegn (eller noe sånt, har engelsk versjon her, hvor det står More/Special). Der finner du et valg for enter som heter "paragraph mark". La "replace with" stå tomt om du vil erstatte med "ingenting", evt. fyll inn noe annet.

Skrevet

Når du går inn på Rediger - Erstatt, så er det en knapp der det står mer, og så spesielle tegn (eller noe sånt, har engelsk versjon her, hvor det står More/Special). Der finner du et valg for enter som heter "paragraph mark". La "replace with" stå tomt om du vil erstatte med "ingenting", evt. fyll inn noe annet.

den finner ikke ---

og vil ikke ta imot --- + enter

hvis du skjønte det?

Skrevet

ps ..dessuten på paragraph mark tar den bare bort avsnitt, ikke de fordømte linjene jeg har laget, som til og med følger med fra dokument til dokument (selv om jeg bare kopierer ting som står mellom linjene, og laaaaaangt unna dem..*argghhh*

Men jeg har lært en ny finksjon iallfall - selv om den ikke funker her.. *snufs*

Skrevet

den finner ikke ---

hvis du skjønte det?

Er strekene dine satt inn med Format - Border, og ikke --- (altså vanlig bindestrek)?

Du kan evt. merke hele dokumentet og velge "No Border" på ikonet for kantlinjer, eller inn på Format - Border og slå av der. Om det ikke funker på første forsøk, så prøv et annet alternativ inne i denne dialogboksen. F.eks. inne i "apply to" - eller en annen fane der - eller... Ja, mange muligheter, så prøv deg litt fram.

Skrevet

den finner ikke ---

hvis du skjønte det?

Hvis du søker etter --, så finner den det ikke?

Er det ikke vanlige bindestreker du har brukt,da?

Skrevet

Er strekene dine satt inn med Format - Border, og ikke --- (altså vanlig bindestrek)?

Du kan evt. merke hele dokumentet og velge "No Border" på ikonet for kantlinjer, eller inn på Format - Border og slå av der. Om det ikke funker på første forsøk, så prøv et annet alternativ inne i denne dialogboksen. F.eks. inne i "apply to" - eller en annen fane der - eller... Ja, mange muligheter, så prøv deg litt fram.

Arenaen er din, Gemini!

Jeg hater egentlig Word, og bruker det minst mulig.

Bruker mest enkle editorer, for jeg skriver mer programmer enn dokumenter...

Skrevet

Stå rett under streken og trykk backspace!

Funker her iallefall.

Og nei, den vil ikke finne --- når du har brukt ---+enter.

Skrevet

iiihaa!! Det funket med "Du kan evt. merke hele dokumentet og velge "No Border""!

Selv om jeg ikke hadde vært i NÆRHETEN av den funksjonen!..

Dette hadde jeg egetnlig trengt å vite for 100 år sdien, endelig er det oppklart en gang for alle, tusen tusen takk :)

Skrevet

iiihaa!! Det funket med "Du kan evt. merke hele dokumentet og velge "No Border""!

Selv om jeg ikke hadde vært i NÆRHETEN av den funksjonen!..

Dette hadde jeg egetnlig trengt å vite for 100 år sdien, endelig er det oppklart en gang for alle, tusen tusen takk :)

Hm - merkelig... Men fint at det løste seg!

*lurer på om jeg skal starte word-rådgivning mot betaling* ;-)

Skrevet

Hm - merkelig... Men fint at det løste seg!

*lurer på om jeg skal starte word-rådgivning mot betaling* ;-)

" *lurer på om jeg skal starte word-rådgivning mot betaling* ;-) "

---

eeeehhh... sååå nyttig var det jo slett ikke.. JODA! :) Hvis du trenger ny jobb, er vel det en god idé.

Men foreløpig setter vi jo stor pris på deg her.. (*lurer på om jeg skal bli profesjonell engel mot betaling*)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...