Gå til innhold

forstår meg ikke på dette Fritt sykehus-valget

Anbefalte innlegg

Gjest Anniemal
Skrevet

De sier at det er fritt sykehusvalg. Betyr det bare at man har lik rett til å velge å søke?

feks når det gjelder DPS, er så prioriterer de jo folk som har bostedsadresse i nærheten og da kan ikke jeg feks stille på lik linje ved søknad til Sinsen DPS når jeg bor på Stovner.

Så fordi jeg bor i en fattig bydel med stor sosial nød, så er min sjanse større for å bli avvist i psykiatrien enn de som feks bor på Vinderen

Har jeg forstått dette riktig

Gjest kroppogsjel
Skrevet

Du har rett til fritt sykehusvalg dersom ditt distrikt ikke kan tilby den hjelp du trenger innenfor rimelig tid, eller ikke i det hele tatt. Bortsett fra det er det stort sett vanskelig å få benyttet seg av fritt sykehusvalg, hvertfall når det gjelder psykiatri. En del lettere når det gjelder somatikken.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...