org Skrevet 22. februar 2005 Skrevet 22. februar 2005 Er det noen her som vet hva hodepryden til indianerhøvdinger heter? 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 22. februar 2005 Skrevet 22. februar 2005 Med bruk av slike ord får du snart Sør på nakken. Det heter ikke indianerhøvding. Både ordet indianer og ordet høvding er rasistisk. Jeg tror nå det heter... tja, fjærkre? Jeg vet faktisk ikke. 0 Siter
Gjest malun Skrevet 22. februar 2005 Skrevet 22. februar 2005 Kanskje du finner noe her: http://www.nativeculturelinks.com/indians.html 0 Siter
Prozak Skrevet 23. februar 2005 Skrevet 23. februar 2005 Med bruk av slike ord får du snart Sør på nakken. Det heter ikke indianerhøvding. Både ordet indianer og ordet høvding er rasistisk. Jeg tror nå det heter... tja, fjærkre? Jeg vet faktisk ikke. Duskutèr sak, ikke personen Sør! :-) "............................." 0 Siter
org Skrevet 23. februar 2005 Forfatter Skrevet 23. februar 2005 Med bruk av slike ord får du snart Sør på nakken. Det heter ikke indianerhøvding. Både ordet indianer og ordet høvding er rasistisk. Jeg tror nå det heter... tja, fjærkre? Jeg vet faktisk ikke. Vel, når ble det rasistisk å bruke ordet "indianerhøvding"? *SSS* 0 Siter
Prozak Skrevet 23. februar 2005 Skrevet 23. februar 2005 Vel, når ble det rasistisk å bruke ordet "indianerhøvding"? *SSS* Snart blir det det. Bare vent :-) "............................" 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 23. februar 2005 Skrevet 23. februar 2005 Snart blir det det. Bare vent :-) "............................" Det blir ikke. Det er. Helt seriøst. Både indianer og høviding er politisk ukorrekte ord! Det ble lagt ut en liste her for en tid tilbake, tatt fra en eller annen antirasistisk psykoartikkel, og begge ordene er visstnok svært undertrykkende. Det var den samme lista som tok for seg ordene neger, eskimo, osv. Har vært diskutert her tidligere. Sammen er de intet annet en nære nazisme! 0 Siter
Prozak Skrevet 23. februar 2005 Skrevet 23. februar 2005 Det blir ikke. Det er. Helt seriøst. Både indianer og høviding er politisk ukorrekte ord! Det ble lagt ut en liste her for en tid tilbake, tatt fra en eller annen antirasistisk psykoartikkel, og begge ordene er visstnok svært undertrykkende. Det var den samme lista som tok for seg ordene neger, eskimo, osv. Har vært diskutert her tidligere. Sammen er de intet annet en nære nazisme! Jaja...noe skal man jo bedrive tiden med :-) "............................." 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.