Gjest skeptisk nå Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Jeg skal prøve alternativ behandling (akupunktur) mot bihuleproblemer. Men jeg føler at jeg også må gjøre det fastlegen min råder meg til (antibiotika, røntgen). Han sier at det egentlig ikke finnes god nok dokumentasjon på alternativ behandling mot så "konkrete" problemer som det jeg har. Han er en fornuftig mann så jeg tror jo litt på han, da... Håper akupunkturen i hvertfall kan hjelpe litt på den generelle følelsen av overskudd og energi. Prøver å være åpen for alt. behandling, men synes det virker litt utrolig at noen nåler skal kunne fjerne et årelangt problem... Vet ikke helt hva jeg skal tro på jeg. Dyrt er det også... Alle vet at vanlige leger ofte er skeptiske til alternative behandlingsmåter, men det går nå jammen motsatt vei også! Synes de akupunktørene/homøopatene jeg har snakket med har vært minst like fordømmende og skeptiske til det vanlige leger gjør. Er det ikke mulig å nærme seg hverandre i stedet for å gå i skyttergravene? Blir så skeptisk når folk holder på sånn.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/175137-blir-s%C3%A5-forvirret/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest homeopatica Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Det er veldig dumt å fordømme det andre gjør. Og jeg er helt enig med deg, både leger og alternativutøvere må skjerpe seg. Når det gjelder akupunktur og bihuleproblematikk så har det vist seg å ha kjempegod effekt. Og du slipper bivirkninger som antibiotika gir. Jeg synes veldig ofte at akupunktur og homeopati (som jeg har mest kjennskap til) har veldig mye å tilby både akutt syke og kronisk syke. Om de ikke kan hjelpe alle til alle tider, kan de hjelpe mange med mye. Omtrent som legene! De kan heller ikke hjelpe alle - selv om de gjerne gir inntrykk av at de kan det. (Det gjør mange alternativutøvere også!!!) Prøv akupunktur. Gi det minst 4 ganger før du gjør deg opp en mening. Er du i tvil, snakk med akupunktøren om det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/175137-blir-s%C3%A5-forvirret/#findComment-1164615 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mauren Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Det er veldig dumt å fordømme det andre gjør. Og jeg er helt enig med deg, både leger og alternativutøvere må skjerpe seg. Når det gjelder akupunktur og bihuleproblematikk så har det vist seg å ha kjempegod effekt. Og du slipper bivirkninger som antibiotika gir. Jeg synes veldig ofte at akupunktur og homeopati (som jeg har mest kjennskap til) har veldig mye å tilby både akutt syke og kronisk syke. Om de ikke kan hjelpe alle til alle tider, kan de hjelpe mange med mye. Omtrent som legene! De kan heller ikke hjelpe alle - selv om de gjerne gir inntrykk av at de kan det. (Det gjør mange alternativutøvere også!!!) Prøv akupunktur. Gi det minst 4 ganger før du gjør deg opp en mening. Er du i tvil, snakk med akupunktøren om det. En liten bikommentar... det har vist seg at antibiotika ikke har beviselig god effekt på bihuleproblemer... Tror nok alternativ medisin er mindre skadelig for kroppen i det lange løp. Lykke til. Jeg var også skeptisk første gang jeg prøvde akupunktur og homeopati; men jeg ble positivt overrasket og har blitt mye bedre:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/175137-blir-s%C3%A5-forvirret/#findComment-1165350 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.