Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid ca. tar denne prossen?

Dersom legen søker i mars, kommer jeg til å kan begynne på skole i høst da?

Må jeg være sykemeldt i ett år før jeg startet omskolering? Jeg har vært sykemeldt ca ett havlt år, men pga min diagnose kommer jeg ikke til å starte i gamle jobben. Jeg kan heller ikke så tilrettelagt annen arbeid i den jobben jeg har.

Men som sagt, rekker jeg skolen i høst, om legen starter prossen i Mars?

Jeg gruer meg. Er redd jeg kommer til en streng og sint saksbehandler...

Vennlig hilsen,

Skrevet

Det gikk iallfall veldig raskt for meg. Hadde noen samtaler med legen min som sendte en anbefaling til trygdekontoret, som videresendte til aetat. Dette var i 2003, og i dag administrerer aetat alt. Det gjør forhåpentligvis saksbehandlingen raskere, og vil tale til din fordel.

Jeg søkte i mars, og begynte å studere i august.Så det er ingen umulighet for deg heller.

Når prosessen er i gang da skjer det iallfall noe. Verre når ingenting skjer.

Tips: Du har ingen grunn til å frykte saksbehandleren din, om du er helt klar og har ståltro på hva du vil. Det funka iallfall for meg.

Lykke til Dory ;-)

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg søkte i mars og så på nytt i april da papirene fra legen inneholdt alvorlige feil slik at jeg fikk avslag.

1. mai fikk jeg det helsemessige godkjent, i juni fikk jeg hele løypa godkjent.

Søkte studieplass på egenhånd samtidig, og ba om å få forhåndsløfte - så jeg hadde svaret fra skolen om at jeg kom inn ca 1. mai. Hadde klar en hel tale om hvorfor jeg skulle få gjøre det jeg ville, men det gikk rett gjennom med skryt for initiativet jeg tok da jeg søkte skoleplass selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...