Gå til innhold

Slutt på p-piller...

Anbefalte innlegg

karamell1365380485

Hei. Har no slutta med prevensjon etter mange år. Brukte p-piller i ca 7 år, p-ring i ein kort periode og har brukt p-plaster det siste året. Etter at eg slutta med plasteret for snart 3 veker sidan kjennest det ut som om eg har vorte meir humørsjuk, fått større humørsvingingar, tek lettare til tårene osb. Veit at dette ofte er biverknader av hormonpreparat, er det mogeleg å få ein reaksjon også når ein sluttar med dette? Eg har ikkje vore plaga med biverknader av preparata eg har brukt, bortsett frå at eg måtte gå opp ein str i bh det første halvåret. Må også nemne at sidan det tross alt nesten er 9 år sidan eg var utan påverknad av p-piller sist, har eg dårleg samanlikningsgrunnlag.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/175168-slutt-p%C3%A5-p-piller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

P-piller har en rekke effekter på kroppen inkludert på reguleringen av hormonsystemet. Jeg regner med at det kan ta fra 1-3 mnd før systemet har "gått seg til" og jeg vil derfor anbefale deg å være tålmodig. Er det riktig plagsomt kan du forsøke akupunktur, som har vist seg å kunne lindre plager ved hormonsvingninger. Jeg vil ikke anbefale deg å bruke andre tilskudd i form av soya eller lignende, men å la kroppen forsøke å ordne dette selv uten tilførsel av hormonlignende stoffer utenfra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...