Dorthe Skrevet 24. februar 2005 Skrevet 24. februar 2005 Jeg har ikke mann så jeg har snakket med dattera mi om det. Sagt i fra hvordan jeg vil ha det og at vi har plass på kirkegården og at jeg ikke vil bli holdt kunstig i livet. Jeg har også gitt beskjed at jeg er for organdonasjon og ikke vil ha prest i begravelsen. 0 Siter
morsan Skrevet 24. februar 2005 Skrevet 24. februar 2005 For meg ble det en slags tvangstanke en periode. Uff. Jeg hadde det litt slik jeg også, etter at bestefaren min døde. Det var omtrent på samme tid som vi leste Christiane F på ungdomsskolen (skrev om det i et annet innlegg her), så denne bokens beskrivelser fikk meg til å se for meg det samme om min bestefar. Uff! Men ved etterfølgende dødsfall har jeg heldigvis klart å stenge det ute. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 24. februar 2005 Skrevet 24. februar 2005 En annen ting,- hvordan er det med plassen på kirkegården? Når den ene i et forhold dør,- blir det da holdt av plass til den andre ved siden av? Det har jeg lurt litt på,- men ikke nok til å virkelig undersøke det,da... 0 Siter
flisa Skrevet 24. februar 2005 Forfatter Skrevet 24. februar 2005 Uff. Jeg hadde det litt slik jeg også, etter at bestefaren min døde. Det var omtrent på samme tid som vi leste Christiane F på ungdomsskolen (skrev om det i et annet innlegg her), så denne bokens beskrivelser fikk meg til å se for meg det samme om min bestefar. Uff! Men ved etterfølgende dødsfall har jeg heldigvis klart å stenge det ute. Jeg lurer enda på om bestefar ble begravet med hodet nedover - han er begravd i en bratt bakke - kista står nok rett i hullet, men jeg liker ikke å tenke på at han har hodet "feil vei". Presten holdt på å ramle oppi hullet også - så bratt var det. 0 Siter
morsan Skrevet 24. februar 2005 Skrevet 24. februar 2005 En annen ting,- hvordan er det med plassen på kirkegården? Når den ene i et forhold dør,- blir det da holdt av plass til den andre ved siden av? Det har jeg lurt litt på,- men ikke nok til å virkelig undersøke det,da... Tror det er slik at man alltid har plass til to kister i samme grav, dvs at lengstlevende legges oppå førstavdøde. 0 Siter
flisa Skrevet 24. februar 2005 Forfatter Skrevet 24. februar 2005 En annen ting,- hvordan er det med plassen på kirkegården? Når den ene i et forhold dør,- blir det da holdt av plass til den andre ved siden av? Det har jeg lurt litt på,- men ikke nok til å virkelig undersøke det,da... jeg TROR de må bestille plass..... 0 Siter
morsan Skrevet 24. februar 2005 Skrevet 24. februar 2005 Jeg lurer enda på om bestefar ble begravet med hodet nedover - han er begravd i en bratt bakke - kista står nok rett i hullet, men jeg liker ikke å tenke på at han har hodet "feil vei". Presten holdt på å ramle oppi hullet også - så bratt var det. Er det ikke noe med at man skal ligge vendt mot øst? Soloppgangen etc?? 0 Siter
Babette Skrevet 24. februar 2005 Skrevet 24. februar 2005 Jeg lurer enda på om bestefar ble begravet med hodet nedover - han er begravd i en bratt bakke - kista står nok rett i hullet, men jeg liker ikke å tenke på at han har hodet "feil vei". Presten holdt på å ramle oppi hullet også - så bratt var det. Er det lov å le nå? 0 Siter
flisa Skrevet 24. februar 2005 Forfatter Skrevet 24. februar 2005 Er det lov å le nå? jeg fikk latterkrampe i begravelsen i ren forskrekkelse ... 0 Siter
flisa Skrevet 24. februar 2005 Forfatter Skrevet 24. februar 2005 Er det ikke noe med at man skal ligge vendt mot øst? Soloppgangen etc?? da ligger han med hodet ned mot havet - - - ja, ja. 0 Siter
Dorthe Skrevet 24. februar 2005 Skrevet 24. februar 2005 Tror det er slik at man alltid har plass til to kister i samme grav, dvs at lengstlevende legges oppå førstavdøde. Her i Oslo blir man kremert og fem kan begraves i samme grav. Nå finnes det ingen ledige graver da hvis man ikke allerede har plass, jeg har familiegrav både på Vår Frelser og Østre. 0 Siter
Babette Skrevet 24. februar 2005 Skrevet 24. februar 2005 jeg fikk latterkrampe i begravelsen i ren forskrekkelse ... Da er vi to! Jeg er også fæl til å le i de mest upassende øyeblikk. 0 Siter
morsan Skrevet 24. februar 2005 Skrevet 24. februar 2005 Her i Oslo blir man kremert og fem kan begraves i samme grav. Nå finnes det ingen ledige graver da hvis man ikke allerede har plass, jeg har familiegrav både på Vår Frelser og Østre. ja jeg kommer fra landet og glemmer lett at ting er annerledes i byen! ;-) Nå bor jeg ikks I oslo, men det er ikke langt unna, så kanskje jeg burde ofre fremtidig gravsted en tanke?? Egentlig synes jeg det er kjempesnålt å tenke på at jeg sikkert skal gravlegges i den kommunen jeg bor. Men det er sikkert fordi jeg aldri har satt mine ben på gravlunden her. .... Min far er gravlagt i MIN barndomsby - ikke HANS, så det er jo bare naturlig at man gravlegges der man bor. 0 Siter
Dorthe Skrevet 24. februar 2005 Skrevet 24. februar 2005 ja jeg kommer fra landet og glemmer lett at ting er annerledes i byen! ;-) Nå bor jeg ikks I oslo, men det er ikke langt unna, så kanskje jeg burde ofre fremtidig gravsted en tanke?? Egentlig synes jeg det er kjempesnålt å tenke på at jeg sikkert skal gravlegges i den kommunen jeg bor. Men det er sikkert fordi jeg aldri har satt mine ben på gravlunden her. .... Min far er gravlagt i MIN barndomsby - ikke HANS, så det er jo bare naturlig at man gravlegges der man bor. Jeg synes det er ganske kjipt jeg at folk fra Oslo ikke kan bli begravd her pga plassmangel. Men nå begynner det å bli mer og mer vanlig å bli begravet på felleskirkegården, både farmora mi og en onkel er begravet der og foreldrene mine vil også det. Det er derfor jeg har flere plasser å velge mellom ) 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 24. februar 2005 Skrevet 24. februar 2005 Jeg har ikke mann så jeg har snakket med dattera mi om det. Sagt i fra hvordan jeg vil ha det og at vi har plass på kirkegården og at jeg ikke vil bli holdt kunstig i livet. Jeg har også gitt beskjed at jeg er for organdonasjon og ikke vil ha prest i begravelsen. Jeg har aldri tenkt igjennom min egen begravelse. Om de er prest, professor eller taxisjåfør har ingenting å si for meg. Kanskje jeg skulle snakke med døtrene mine om det hm......... 0 Siter
Dorthe Skrevet 24. februar 2005 Skrevet 24. februar 2005 Jeg har aldri tenkt igjennom min egen begravelse. Om de er prest, professor eller taxisjåfør har ingenting å si for meg. Kanskje jeg skulle snakke med døtrene mine om det hm......... Vil ikke ha en prest der i hvert fall. Jeg er et meget ugudelig menneske og jeg vil ikke ha noen som står der å forteller om himmelen. Dit kommer jeg uansett aldri, finnes det en gud, kommer jeg til helvete, jeg har brutt alle bud og aldri bedt om tilgivelse. 0 Siter
Gjest nå blir jeg redd ass Skrevet 24. februar 2005 Skrevet 24. februar 2005 Vil ikke ha en prest der i hvert fall. Jeg er et meget ugudelig menneske og jeg vil ikke ha noen som står der å forteller om himmelen. Dit kommer jeg uansett aldri, finnes det en gud, kommer jeg til helvete, jeg har brutt alle bud og aldri bedt om tilgivelse. *kremt* har du brutt ALLE bud?? 0 Siter
Dorthe Skrevet 24. februar 2005 Skrevet 24. februar 2005 *kremt* har du brutt ALLE bud?? Nesten alle. Jeg stjeler ikke da ;o) 0 Siter
morsan Skrevet 24. februar 2005 Skrevet 24. februar 2005 Nesten alle. Jeg stjeler ikke da ;o) - men begjært din nestes asen, DET har du altså?!! *he he* 0 Siter
Dorthe Skrevet 24. februar 2005 Skrevet 24. februar 2005 - men begjært din nestes asen, DET har du altså?!! *he he* Mange ganger ;o) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.