Gå til innhold

Hvilket parti skal man stemme på i år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja det lurer jeg på. Er virkelig i tvil denne gangen - noe jeg ikke har vært før. Det virker som om det blir galt uansett hva man stemmer.

Hva skal dere stemme og hvorfor. Forklar gjerne med deres egne ord, og ikke bare en link :-)

Det er jo selvsagt forskjellige meninger, men hva mener dere er best for landet folkens.

• Svar 77
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

19

• Ade|ina

19

• flisa

12

• fei1365380229

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg skal stemme Venstre fordi det er et borgelig sentrumsparti med HJERTE og HJERNE.

Venstre er liberalt – litt sånn Kardemommeby-lov –

En jeg kjenner sa det så fint: Min frihet slutter der den begynner å plage andre. Det er akkurat sånn det bør være å være i et samfunn, frihet under ansvar.

Venstre vil ikke at alle skal bli like, Venstre innser at folk er ulike og vil gi hvert menneske både verdighet og frihet.

Venstre har en sosial samvittighet – Venstre vil gi sin stemme til den som ingen stemme har, han som er uteligger, hun som trekker på gata, unger som lever i vanskelige hjem etc. etc. Venstre vil at alle som ikke har inntekt skal ha en borgerlønn, en minstesum som skal erstatte overgangstønader og andre stønader som folk må be om ”med lua i hånda”. Venstre vil verne om enkeltpersonen.

Venstre er ikke for den som bare vil ha 200 kroner mer i lommeboka, - Venstre handler om livskvalitet, verdighet, kultur og miljø.

Derfor er jeg så glad for at jeg tok meg bryet med å lese prinsippprogrammet til Venstre –for jeg syns ikke de har noen ledere i dag med ”valgtekke” – for å si det slik. Men bak de som vi ser i avisene og på tv – er det mange nydelige, fargerike og engasjerte mennesker i Venstre. Det var for meg som å komme hjem! :)

Skrevet

Jeg skal stemme Venstre fordi det er et borgelig sentrumsparti med HJERTE og HJERNE.

En jeg kjenner sa det så fint: Min frihet slutter der den begynner å plage andre. Det er akkurat sånn det bør være å være i et samfunn, frihet under ansvar.

Venstre vil ikke at alle skal bli like, Venstre innser at folk er ulike og vil gi hvert menneske både verdighet og frihet.

Venstre har en sosial samvittighet – Venstre vil gi sin stemme til den som ingen stemme har, han som er uteligger, hun som trekker på gata, unger som lever i vanskelige hjem etc. etc. Venstre vil at alle som ikke har inntekt skal ha en borgerlønn, en minstesum som skal erstatte overgangstønader og andre stønader som folk må be om ”med lua i hånda”. Venstre vil verne om enkeltpersonen.

Venstre er ikke for den som bare vil ha 200 kroner mer i lommeboka, - Venstre handler om livskvalitet, verdighet, kultur og miljø.

Derfor er jeg så glad for at jeg tok meg bryet med å lese prinsippprogrammet til Venstre –for jeg syns ikke de har noen ledere i dag med ”valgtekke” – for å si det slik. Men bak de som vi ser i avisene og på tv – er det mange nydelige, fargerike og engasjerte mennesker i Venstre. Det var for meg som å komme hjem! :)

Ja, jeg har også sansen for venstre,- og har vel stemt det en gang før...

Men de er jo så små! Men det hjelper jo ikke å la være å stemme å¨dem,da...

Skrevet

Vi kan jo fremstå som vi er STORE - for politikken er jo ikke liten! :)

Skrevet

Fortrinnsvis Venstre, men for all del, unngå å stemme sosialistisk.

Skrevet

Ja det var det da - unngå å stemme sosialistisk. Frister ikke særlig det nå nei.

Men hvordan skal man stemme for å slippe ha med krf. Kristendom og politikk hører ikke sammen. Så stemmer man borgelig da, får man antagelig disse med på lasset.

Stemmer man sosialistisk, kan man jaggu risikere å få med disse på lasset alikevel. Så jeg vet da rakkern.

Nå teller jo ikke min stemme stort :-) men noe må man jo bestemme seg for.

Hmmm, nei jeg vet sannelig ikke.

fei1365380229
Skrevet

Jeg skal garantert stemme sosialistisk!

Skrevet

Høres fint ut flisa, men er det gjennomførbart - om du nå skulle få ditt ønske oppfylt mener jeg :-)

Lite sannsynlig igrunn, men du får gå inn i politikken å fronte du, så får vi se :-)

Skrevet

Ja det var det da - unngå å stemme sosialistisk. Frister ikke særlig det nå nei.

Men hvordan skal man stemme for å slippe ha med krf. Kristendom og politikk hører ikke sammen. Så stemmer man borgelig da, får man antagelig disse med på lasset.

Stemmer man sosialistisk, kan man jaggu risikere å få med disse på lasset alikevel. Så jeg vet da rakkern.

Jo, din stemme teller!

Skrevet

Venstre er et lite parti ja, og så vidt jeg vet landets eldste.

Jeg spør her, fordi det kan være både artig å nyttig å se hvordan folk tenker, og hvordan de har kommet frem til sitt valg. Er det seg og sitt (eget beste) de stemmer for, eller helheten i norge.

Skrevet

Jeg skal garantert stemme sosialistisk!

Jeg og men klarer ikke helt å bestemme meg for hvem. Hva er taktisk riktig for å være sikker på at vi slipper den jævelskapen vi har nå?

Skrevet

Høres fint ut flisa, men er det gjennomførbart - om du nå skulle få ditt ønske oppfylt mener jeg :-)

Lite sannsynlig igrunn, men du får gå inn i politikken å fronte du, så får vi se :-)

Det er gjennomførbart -det er helt sikkert! - men det krever at folk stemmer på oss. Venstre er tilogmed Norges eldste parti!

Skrevet

Jo, din stemme teller!

Ja, selvsagt, men ikke stort sa jeg :-)

Men jeg skal stemme, vet bare ikke hva enda.

Hvordan stemmer man for å unngå å få med Krf. har du oppskriften på det - eller aller helst skvisa det møkkapartiet ut for alltid.

Skrevet

Ja, selvsagt, men ikke stort sa jeg :-)

Men jeg skal stemme, vet bare ikke hva enda.

Hvordan stemmer man for å unngå å få med Krf. har du oppskriften på det - eller aller helst skvisa det møkkapartiet ut for alltid.

det er ikke verre enn at alle stemmer noe annet........ikke for det - det var jo nesten ingen som ville ha Venstre heller, men de sitter jo i regjering! hehe

Kanskje de må myrdes? :-)

Det er nå vel likevel sammensetningen på Stortinget som telelr- det er vel der man tar avgjørelsene.

Jeg har sendt deg mail forresten - har du sett det? på spray'en....

Skrevet

Det er gjennomførbart -det er helt sikkert! - men det krever at folk stemmer på oss. Venstre er tilogmed Norges eldste parti!

"Venstre er tilogmed Norges eldste parti!"

Ja, det visste jeg faktisk og skrev det er minutt før deg :-), men det har vel ingenting med saken å gjøre igrunn.

Nei, jeg vet sannelig ikke hva man skal velge i år. Det er stort sett det eneste jeg kan komme med, og det er derfor jeg spør.

Også er det noe med at det ikke respekteres hva velgerne stemmer. Uansett blir man sittende med Bondevik, men han har vel sagt han skal gi seg nå - har han ikke. Daggen å lei jeg er av den oppblåste blæra som stikker trynet sitt frem overalt.

Skrevet

det er ikke verre enn at alle stemmer noe annet........ikke for det - det var jo nesten ingen som ville ha Venstre heller, men de sitter jo i regjering! hehe

Det er nå vel likevel sammensetningen på Stortinget som telelr- det er vel der man tar avgjørelsene.

Nei, jeg er treg til å sjekke sprayen.

Får gjøre det nå da :-)

Skrevet

Det er vel bare snakk om å velge de minste ondene av ganske mange. Vi tåler en liten dæsj kristenmannsblod når alternativet er så skremmende.

Skrevet

Ja, nå må jeg opp :-)

fei1365380229
Skrevet

Jeg og men klarer ikke helt å bestemme meg for hvem. Hva er taktisk riktig for å være sikker på at vi slipper den jævelskapen vi har nå?

Har ikke bestemt meg for hvilket parti jeg heller, får ta det når det nærmer seg litt og ser hvilken oppslutning de to alternativene har :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...