Gå til innhold

Hvilket parti skal man stemme på i år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke bestemt meg for hvilket parti jeg heller, får ta det når det nærmer seg litt og ser hvilken oppslutning de to alternativene har :o)

Jeg tror det i teorien lønner seg å stemme på Arbeiderpartiet fordi partiet er større og det er færre stemmer bak hvert mandat. Men jeg liker bedre Kristin Halvorsen enn Stoltenberg. Vanskelig dette her da ;o)

• Svar 77
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

19

• Ade|ina

19

• flisa

12

• fei1365380229

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

det er ikke verre enn at alle stemmer noe annet........ikke for det - det var jo nesten ingen som ville ha Venstre heller, men de sitter jo i regjering! hehe

Kanskje de må myrdes? :-)

Det er nå vel likevel sammensetningen på Stortinget som telelr- det er vel der man tar avgjørelsene.

Jeg har sendt deg mail forresten - har du sett det? på spray'en....

Nå har jeg svart :-)

fei1365380229
Skrevet

Jeg tror det i teorien lønner seg å stemme på Arbeiderpartiet fordi partiet er større og det er færre stemmer bak hvert mandat. Men jeg liker bedre Kristin Halvorsen enn Stoltenberg. Vanskelig dette her da ;o)

Kommer nok til å stemme SV i fylkestingsvalget, men vet ikke enda i stortingsvalget.

Vår kommune er så blå at man kan få fnatt, og de er mørke, mørke blå for å si det sånn.

Skrevet

Kommer nok til å stemme SV i fylkestingsvalget, men vet ikke enda i stortingsvalget.

Vår kommune er så blå at man kan få fnatt, og de er mørke, mørke blå for å si det sånn.

Tenke tenke :o)

Skrevet

Det er vel bare snakk om å velge de minste ondene av ganske mange. Vi tåler en liten dæsj kristenmannsblod når alternativet er så skremmende.

"Vi tåler en liten dæsj kristenmannsblod når alternativet er så skremmende."

Vet nå ikke helt det.

Det blir som å velge mellom pest eller kolera.

Skulle igrunn vært færre partier, da hadde de største fått mere makt, og ikke blitt motarbeidet i et og alt.

Jeg har en følelse av at mange vil stemme veldig rødt, eller veldig blått i år - hva tror du?

Gjest den ekte noor
Skrevet

Det lurer jeg og på gitt... Regner med det blir det partiet som vil gjøre mest for studentene, så det blir spennende å se:)

Skrevet

Det lurer jeg og på gitt... Regner med det blir det partiet som vil gjøre mest for studentene, så det blir spennende å se:)

Stemmer du bare pga. en sak?

Ja det er jo ditt valg, men blir ikke det litt galt da.

Vel spennende blir det, og viktig, veldig viktig.

Skrevet

Kristin trenger vår støtte.

Skrevet

Det er vel bare snakk om å velge de minste ondene av ganske mange. Vi tåler en liten dæsj kristenmannsblod når alternativet er så skremmende.

Nå må du fortelle oss hva som er så skremmende med alternativet.

Gjest den ekte noor
Skrevet

Stemmer du bare pga. en sak?

Ja det er jo ditt valg, men blir ikke det litt galt da.

Vel spennende blir det, og viktig, veldig viktig.

Ja, jeg er egoist så jeg gjør nok det:)

Sist gang stemte jeg FRP, men jeg husker ikke hvorfor, og da var jeg ikke student...

Vet det ikke blir KrF iallefall.

Skrevet

tror ikke jeg tørr si hvilket parti jeg stemmer, da får jeg nok bare bråk ;)

Skrevet

jeg er helt enig men hvis jeg kan stemme på AP og få AP og SV i regjering isteden for de hyklerne som sitter der nå så stemmer jeg ÅP.

Jeg er sannelig glad jeg ikke kjenner noen som stemmer blått eller grønt i min omgangskrets i RL for da hadde jeg antagelig kvalt dem slik at de ikke fikk stemme.

Gjest Vi har det bra nå
Skrevet

Det blir i hvertfall ikke et sosialistisk parti. Siden vi må vente oss en strøm av østeuropeere og andre fremover (vi har enda bare sett toppen av isfjellet) så er det viktig at man ikke har for mange sosiale goder. Sosiale goder er dyre og enda mye dyrere når folketallet stadig øker her til lands. Så jeg stemmer et borgerlig.

Skrevet

Det blir i hvertfall ikke et sosialistisk parti. Siden vi må vente oss en strøm av østeuropeere og andre fremover (vi har enda bare sett toppen av isfjellet) så er det viktig at man ikke har for mange sosiale goder. Sosiale goder er dyre og enda mye dyrere når folketallet stadig øker her til lands. Så jeg stemmer et borgerlig.

Sånn at folk som bor her ikke skal få den hjelpen de trenger mener du. La oss håpe at du aldri blir utsatt for helsevesenet og hjemmetjenestens overkjøring.

Gjest vi har det bra nå
Skrevet

Sånn at folk som bor her ikke skal få den hjelpen de trenger mener du. La oss håpe at du aldri blir utsatt for helsevesenet og hjemmetjenestens overkjøring.

Du aner nok ikke hva du snakker om. Økt sosiale goder er lokkemat for utlendinger noe som igjen betyr høyere arbeidsledighet og enda større utgifter i form av sosiale goder.

fei1365380229
Skrevet

jeg er helt enig men hvis jeg kan stemme på AP og få AP og SV i regjering isteden for de hyklerne som sitter der nå så stemmer jeg ÅP.

Jeg er sannelig glad jeg ikke kjenner noen som stemmer blått eller grønt i min omgangskrets i RL for da hadde jeg antagelig kvalt dem slik at de ikke fikk stemme.

Til og med bestemora mi har sagt hun skal stemme i år og hun har skal ha med seg søstra si på 85 år også for som hun sier: vi må få bort disse gærningene som sitter der nå :o)

Skrevet

Du aner nok ikke hva du snakker om. Økt sosiale goder er lokkemat for utlendinger noe som igjen betyr høyere arbeidsledighet og enda større utgifter i form av sosiale goder.

Du har det bra ja, men det er ikke alle som har det. Manglende behandling er snart standard i dette landet. Snart har alle som har vært borti helsevesenet møtt holdninger som ikke hører hjemme noen steder.

Skrevet

Til og med bestemora mi har sagt hun skal stemme i år og hun har skal ha med seg søstra si på 85 år også for som hun sier: vi må få bort disse gærningene som sitter der nå :o)

Det høres bra ut :o)

Vi må få dem bort, bra slagord, kanskje vi skulle gå i demonstrasjonstog.

Skrevet

tror ikke jeg tørr si hvilket parti jeg stemmer, da får jeg nok bare bråk ;)

Pøss, du er vel ikke pysete ;)

Skrevet

"Kristin trenger vår støtte."

Nei fy rakkern. Har ikke noe imot henne, men politikken. DET blir jo bare skatter og avgifter hvis de skulle få flertall.

Noen må jo sørge for at det blir levelig for de som forsøker å få til noe her i landet også, for uten dem, blir det dårlige greier.

Greit nok at man kan sitte å ønske seg selv og ALLE godt, men pengene bør jo komme inn et sted også, ikke bare renne ut.

Det er det som er så vanvittig med valg. Alle bare tenker på seg og sitt beste, men ser ikke på hva som er best for landet som helhet.

Det er ikke mulig at alt skal bli rettferdig og jevnt fordelt, og noen må nødvendigvis sørge for at det kommer penger i kassa.

SV - nei det blir det ikke snakk om for min del i alle fall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...