Gå til innhold

Hvilket parti skal man stemme på i år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Vi tåler en liten dæsj kristenmannsblod når alternativet er så skremmende."

Vet nå ikke helt det.

Det blir som å velge mellom pest eller kolera.

Skulle igrunn vært færre partier, da hadde de største fått mere makt, og ikke blitt motarbeidet i et og alt.

Jeg har en følelse av at mange vil stemme veldig rødt, eller veldig blått i år - hva tror du?

Nah, vent til vi begynner å se resultatene av de forskjellige valgkampfremstøtene. Det rød-grønne sosialistalternativet har jo scoret en del poenger på sin «anti-krigsholdning», der SPs nye «fredsdue» har fått goble fritt i TV-ruta en god stund.

Media og presse vil nok fortsette å massere USA- og Israelhatet, samtidig som de nører opp under Ola og Karis fordommer og misunnelse; jfr. «rettferdig fordeling», som i grunnen bare er mer til Staten og mindre til det private initiativ/næringsliv. Resultatet?

En overmett offentlig sektor med tre langdryge forvaltningsnivåer, (som før) høyere rente, mer arbeidsledighet som feies under teppet (såkalte tiltak) og høyere skatter og avgifter. Sosialismen i et nøtteskall.

Vi vet hva vi har, akkurat nå...

• Svar 77
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

19

• Ade|ina

19

• flisa

12

• fei1365380229

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Nah, vent til vi begynner å se resultatene av de forskjellige valgkampfremstøtene. Det rød-grønne sosialistalternativet har jo scoret en del poenger på sin «anti-krigsholdning», der SPs nye «fredsdue» har fått goble fritt i TV-ruta en god stund.

Media og presse vil nok fortsette å massere USA- og Israelhatet, samtidig som de nører opp under Ola og Karis fordommer og misunnelse; jfr. «rettferdig fordeling», som i grunnen bare er mer til Staten og mindre til det private initiativ/næringsliv. Resultatet?

En overmett offentlig sektor med tre langdryge forvaltningsnivåer, (som før) høyere rente, mer arbeidsledighet som feies under teppet (såkalte tiltak) og høyere skatter og avgifter. Sosialismen i et nøtteskall.

Vi vet hva vi har, akkurat nå...

"En overmett offentlig sektor med tre langdryge forvaltningsnivåer, (som før) høyere rente, mer arbeidsledighet som feies under teppet (såkalte tiltak) og høyere skatter og avgifter. Sosialismen i et nøtteskall."

Jeg svarte akkurat fyrlykt om den biten.

"Vi vet hva vi har, akkurat nå..."

Ja, men er det mulig å få justert det litt i riktig retning tro? Det kan da ikke finnes så mange som stemmer Krf. denne gangen vel.

La oss i det minste håpe det.

Skrevet

Jeg skal garantert stemme sosialistisk!

Jaja, har du råd til det, så...

Skrevet

Ja, jeg er egoist så jeg gjør nok det:)

Sist gang stemte jeg FRP, men jeg husker ikke hvorfor, og da var jeg ikke student...

Vet det ikke blir KrF iallefall.

"Vet det ikke blir KrF iallefall."

Puh - det var da enda godt å høre :-)

Ikke SV heller vel, så har vi luket ut noe av rasket ;)

Skrevet

Pøss, du er vel ikke pysete ;)

hehe jo litt pysete er jeg ;)

Kan si så mye som at det ikke er Krf ihvertfal, og heller ikke SV

Skrevet

Ok, og godt er det :-)

Skrevet

"En overmett offentlig sektor med tre langdryge forvaltningsnivåer, (som før) høyere rente, mer arbeidsledighet som feies under teppet (såkalte tiltak) og høyere skatter og avgifter. Sosialismen i et nøtteskall."

Jeg svarte akkurat fyrlykt om den biten.

"Vi vet hva vi har, akkurat nå..."

Ja, men er det mulig å få justert det litt i riktig retning tro? Det kan da ikke finnes så mange som stemmer Krf. denne gangen vel.

La oss i det minste håpe det.

"Det kan da ikke finnes så mange som stemmer Krf. denne gangen vel.

La oss i det minste håpe det."

Ja, ikke at det har vært så mange før heller, men sånn ca. null stemmer til Krf. hadde vært ønskelig.

fei1365380229
Skrevet

Jaja, har du råd til det, så...

Ja jeg har faktisk ikke råd til å la vær.

Skrevet

"Kristin trenger vår støtte."

Nei fy rakkern. Har ikke noe imot henne, men politikken. DET blir jo bare skatter og avgifter hvis de skulle få flertall.

Noen må jo sørge for at det blir levelig for de som forsøker å få til noe her i landet også, for uten dem, blir det dårlige greier.

Greit nok at man kan sitte å ønske seg selv og ALLE godt, men pengene bør jo komme inn et sted også, ikke bare renne ut.

Det er det som er så vanvittig med valg. Alle bare tenker på seg og sitt beste, men ser ikke på hva som er best for landet som helhet.

Det er ikke mulig at alt skal bli rettferdig og jevnt fordelt, og noen må nødvendigvis sørge for at det kommer penger i kassa.

SV - nei det blir det ikke snakk om for min del i alle fall.

I dag hørte jeg på radioen at det ikke finnes penger til den beste medisinen for tykk- og endetarmskreft. Jeg vil gjerne betale en hundrelapp mer i skatt hver måned for å være sikker på at blir jeg syk så får jeg medisiner som hjelper for min sykdom.

Skrevet

Du har det bra ja, men det er ikke alle som har det. Manglende behandling er snart standard i dette landet. Snart har alle som har vært borti helsevesenet møtt holdninger som ikke hører hjemme noen steder.

Hjelp får man også om man stemmer borgelig.....

Skrevet

frp

Skrevet

jeg er helt enig men hvis jeg kan stemme på AP og få AP og SV i regjering isteden for de hyklerne som sitter der nå så stemmer jeg ÅP.

Jeg er sannelig glad jeg ikke kjenner noen som stemmer blått eller grønt i min omgangskrets i RL for da hadde jeg antagelig kvalt dem slik at de ikke fikk stemme.

Har du LEST Venstre's program i det hele tatt?

Skrevet

Neida, jeg har snakket med bestillerenheten her og de sier det er stor forskjell på bevilgningene de får ved borgelig og sosialistisk styre.

Vi ser jo også alle godene som de borgelige har tatt ifra oss nå. Blåreseptordningen bl.a som skaper trøbbel for både frosken og meg nå og sikkert en hel haug andre også. Skattefradraget ved sykdom vil de også ta ifra oss, dvs max 20 000 kr. Jeg har trukket fra 60 000 før og nå har det økt med 1600 kr pga nye utgifter som ble dekket før.

Skrevet

1600 kr pr mnd altså, 20 000 kr i året.

Skrevet

Har du LEST Venstre's program i det hele tatt?

Nei, det har jeg ikke men uansett må de gå i koallisjon med noen og det blir vel S, Kr.F, eller Høyre og da er vi vel like langt.

Ikke for at jeg synes V er det verste partiet men de andre er jo forferdelig.

Skrevet

Neida, jeg har snakket med bestillerenheten her og de sier det er stor forskjell på bevilgningene de får ved borgelig og sosialistisk styre.

Vi ser jo også alle godene som de borgelige har tatt ifra oss nå. Blåreseptordningen bl.a som skaper trøbbel for både frosken og meg nå og sikkert en hel haug andre også. Skattefradraget ved sykdom vil de også ta ifra oss, dvs max 20 000 kr. Jeg har trukket fra 60 000 før og nå har det økt med 1600 kr pga nye utgifter som ble dekket før.

Det blir litt som med Maria på Idol i fjor - alle syns hun var best -men de stemte ikke på henne. De fleste sier at Venstre er bra politikk - men de stemmer noe annet - rart----:-()

Skrevet

Det blir litt som med Maria på Idol i fjor - alle syns hun var best -men de stemte ikke på henne. De fleste sier at Venstre er bra politikk - men de stemmer noe annet - rart----:-()

Det er for lite og man vet at de går sammen med feil partier.

He he. jeg skal følge litt mer med i politikken når det nærmer seg valget, nå orker jeg ikke, stemmer det jeg pleier tenker jeg.

Skrevet

I dag hørte jeg på radioen at det ikke finnes penger til den beste medisinen for tykk- og endetarmskreft. Jeg vil gjerne betale en hundrelapp mer i skatt hver måned for å være sikker på at blir jeg syk så får jeg medisiner som hjelper for min sykdom.

Jo, men man skal da helst ha råd til å leve mens man er sånn nogenlunde frisk også.

Den saken du sikter til gjelder han som var på Holmgang(tipper jeg). Det gjaldt han og tre til på Haukeland sykehus. Kreft i colon, og kuren han og de andre ble nektet kostet 120 000 for en 6-ukers kur. Dette er selvsagt hjerterått, men hadde han bodd i Oslo og IKKE i Bergen, så hadde han fått hjelp.

Tidligere direktør på rikshospitalet Jan Vincent Johannesen var der, og sa at selve sykehuset så ut som ei rønne,(det var i hans tid, og han håpet hans etterfølger fulgte hans eksempel) fordi de prioriterte pasientene.

Så dette blir altså litt sånn prioriteringsgreier og hvem som sitter hvor. Nå er det vel staten som styrer sykehusene, men opp til et hvert sykehus hvordan de forvalter pengene, og hva de prioriterer. Sykehusdirektøren på Haukeland, mente det ikke var verd å bruke penger på colonpasienter, som kunne - mest sannsynlig få mer bivirkninger enn glede.

Han som var på Holmgang hadde dødsdom, men hadde mulighet til å leve alt fra tre måneder ekstra til opp til to år - hvis medisinen fungerte.

Jeg mener selvsagt han burde fått muligheten, men helt ærlig - jeg tror ikke det hadde gjort noen forskjell om vi hadde en rød regjering.

Skrevet

Det er for lite og man vet at de går sammen med feil partier.

He he. jeg skal følge litt mer med i politikken når det nærmer seg valget, nå orker jeg ikke, stemmer det jeg pleier tenker jeg.

TY KVINNE!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...