Gå til innhold

Hvilket parti skal man stemme på i år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

TY KVINNE!

Dere må bli større, ikke lett det der.

Egentlig har vi bare to valg, Arbeiderpartiet eller Høyre, og så er de alle partiene som suger seg fast i dem.

• Svar 77
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

19

• Ade|ina

19

• flisa

12

• fei1365380229

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Egentlig har vi bare to valg, Arbeiderpartiet eller Høyre, og så er de alle partiene som suger seg fast i dem.

Å aldri blir vi kvitt Krf. De suger seg på hvem som helst. Jeg fatter ikke hva man skal gjøre for å bli kvitt dem.

:-)

Skrevet

Å aldri blir vi kvitt Krf. De suger seg på hvem som helst. Jeg fatter ikke hva man skal gjøre for å bli kvitt dem.

:-)

Og så det falske smilet til Bondevik. Han har gjort at jeg ikke kan fordra slik dialekt fra Molde også.

Han har mye på samvittigheten :o(

Skrevet

Trodde ikke du var så deffensiv? :)

Skrevet

Trodde ikke du var så deffensiv? :)

Jeg er sliten, har styret altfor mye de siste årene. Har hatt pause noen mnd

Skrevet

Jeg er sliten, har styret altfor mye de siste årene. Har hatt pause noen mnd

Har nok skjønt det! *klem*

Gjest husker ikke nicket
Skrevet

Du har det bra ja, men det er ikke alle som har det. Manglende behandling er snart standard i dette landet. Snart har alle som har vært borti helsevesenet møtt holdninger som ikke hører hjemme noen steder.

Med et sosialistisk styre vil utlendingene (fra Polen og andre EU land).strømme på. For det første vil de få mange sosiale goder og like høy lønn som de norske. Ikke rart om de da kommer om de får jobb. Dette kan nok sikkert gå bra i noen år til men etterhvert vil vi merke det på arbeidsledigheten. Den vil nok sannsynligvis bli like høy som i eu land alltså på over ti prosent. Når dine barn (om du har små) skal begynne å jobbe kan de regne med og ikke få noe jobb eller få store problemer med å få. Har du råd til det? Ved å gi utlendingene dårlig lønn og få sosiale goder vil ikke tilstrømningen bli så høy.

fei1365380229
Skrevet

Med et sosialistisk styre vil utlendingene (fra Polen og andre EU land).strømme på. For det første vil de få mange sosiale goder og like høy lønn som de norske. Ikke rart om de da kommer om de får jobb. Dette kan nok sikkert gå bra i noen år til men etterhvert vil vi merke det på arbeidsledigheten. Den vil nok sannsynligvis bli like høy som i eu land alltså på over ti prosent. Når dine barn (om du har små) skal begynne å jobbe kan de regne med og ikke få noe jobb eller få store problemer med å få. Har du råd til det? Ved å gi utlendingene dårlig lønn og få sosiale goder vil ikke tilstrømningen bli så høy.

Hvis utlendingene får samme lønn som nordmenn vil de ikke bli ansatt hvis de ikke har mye bedre utdannelse, tror nå jeg da.

Nå som de får så dårlig lønn lønner det seg for arbeidstakerne å ansette dem, men det er selvfølgelig rimelig kortsiktig tenkning.

En annen ting sak er at det er vel ikke Ap/Sv som har innført fri flyt av arbeidskraft, det er vel Eu det?

Skrevet

Sånn at folk som bor her ikke skal få den hjelpen de trenger mener du. La oss håpe at du aldri blir utsatt for helsevesenet og hjemmetjenestens overkjøring.

Med et sosialistisk styre, så har jeg ingen tro på at det vil bli noe bedre.

Da blir det heller enda flere som vil ha krav på det som er av goder, og hverken på kort eller lang sikt vil det være et bedre alternativ.

Skrevet

Med et sosialistisk styre, så har jeg ingen tro på at det vil bli noe bedre.

Da blir det heller enda flere som vil ha krav på det som er av goder, og hverken på kort eller lang sikt vil det være et bedre alternativ.

Nei, jeg tror ikke fler enn de som trenger det vil få noen goder men at kanskje de som trenger det får det som de trenger. Kanskje jeg er litt naiv men jeg er lei av sykehuskøer og dårlig behandling...

Skrevet

Nei, jeg tror ikke fler enn de som trenger det vil få noen goder men at kanskje de som trenger det får det som de trenger. Kanskje jeg er litt naiv men jeg er lei av sykehuskøer og dårlig behandling...

Jeg forstår hva du mener, men har desverre intet godt håp om at en sosialistisk regjering vil gjøre dette noe bedre.

Alt for mye preik og svada fra den kanten, og masse "fine ord og løfter", men ingen handling som har noen reell effekt - akkurat det samme som kjennetegner norske sykehus og helsevesen......

Skrevet

Jeg forstår hva du mener, men har desverre intet godt håp om at en sosialistisk regjering vil gjøre dette noe bedre.

Alt for mye preik og svada fra den kanten, og masse "fine ord og løfter", men ingen handling som har noen reell effekt - akkurat det samme som kjennetegner norske sykehus og helsevesen......

Jeg gir opp snart jeg.

Helsevesenet er så vanskelig å få i tale at det er snart ikke noe vits i lenger. Nå har jeg holdt på i 30 år og jeg orker ikke 30 til.

Skrevet

Jeg gir opp snart jeg.

Helsevesenet er så vanskelig å få i tale at det er snart ikke noe vits i lenger. Nå har jeg holdt på i 30 år og jeg orker ikke 30 til.

Du har min fulle medfølelse og sympati.

Hvis det er noe vi normenn har å gremmes over, så må det være servicenivået på vårt helsevesen.

Hadde vi enda vært et fattig land, så kunne jeg hatt en viss forståelse for det.

Men så vidt jeg vet har vi faktisk "litt" bedre råd enn de fleste.....

Skrevet

Du har min fulle medfølelse og sympati.

Hvis det er noe vi normenn har å gremmes over, så må det være servicenivået på vårt helsevesen.

Hadde vi enda vært et fattig land, så kunne jeg hatt en viss forståelse for det.

Men så vidt jeg vet har vi faktisk "litt" bedre råd enn de fleste.....

Jeg blir så utrolig frustrert over lange ventelister og mangel på praktisk hjelp i hverdagen. Alt blir en kamp, hver minste lille detalj skal diskuteres og klages på samtidig som økonomien går mer og mer til helvete.

For ikke å snakke om manglende kompetanse blandt helsepersonell. Og ingen klarer å samarbeide med hverandre.

Skrevet

Jeg blir så utrolig frustrert over lange ventelister og mangel på praktisk hjelp i hverdagen. Alt blir en kamp, hver minste lille detalj skal diskuteres og klages på samtidig som økonomien går mer og mer til helvete.

For ikke å snakke om manglende kompetanse blandt helsepersonell. Og ingen klarer å samarbeide med hverandre.

Desverre har jeg ingen god løsning.....

Men ser man på effektiviteten og servicenivået i en del andre statlige/kommunale tjenester, så er vel det ganske like ens?

Mao skal det mye til før statlige/kommunalt drevne service-sentra kan konkurrere med det private?

Dog har det selvfølgelig sine ulemper, uten at jeg orker å begynne en lang diskusjon om dette nå:-)

Men vi må kunne sette mer krav til disse tjenestene, og det må være større konkurranse - samtidig som rammevilkårene på en eller annen måte må kunne endres, uten at det får uheldige og uforutsette konsekvenser.

Lett er det nok ikke å finne gode løsninger her, men slik det er nå så skjer det i hvert fall ikke mye positivt.....

For mange små partier, for mange kompromisser og ingen helhetlig og langsiktig politikk er nok også en medvirkende faktor.

Vi burde kanskje starte med å flytte sperregrensa for stortingsplasser et laaangt hopp oppover...?

Skrevet

Desverre har jeg ingen god løsning.....

Men ser man på effektiviteten og servicenivået i en del andre statlige/kommunale tjenester, så er vel det ganske like ens?

Mao skal det mye til før statlige/kommunalt drevne service-sentra kan konkurrere med det private?

Dog har det selvfølgelig sine ulemper, uten at jeg orker å begynne en lang diskusjon om dette nå:-)

Men vi må kunne sette mer krav til disse tjenestene, og det må være større konkurranse - samtidig som rammevilkårene på en eller annen måte må kunne endres, uten at det får uheldige og uforutsette konsekvenser.

Lett er det nok ikke å finne gode løsninger her, men slik det er nå så skjer det i hvert fall ikke mye positivt.....

For mange små partier, for mange kompromisser og ingen helhetlig og langsiktig politikk er nok også en medvirkende faktor.

Vi burde kanskje starte med å flytte sperregrensa for stortingsplasser et laaangt hopp oppover...?

Jeg har heller ingen løsning, ikke engang i teorien.

Og politikk er det så lenge siden jeg har vært beskjeftiget med at det er jeg ikke i stand til å diskutere på noe høyt nivå :o)

Skrevet

Jeg har heller ingen løsning, ikke engang i teorien.

Og politikk er det så lenge siden jeg har vært beskjeftiget med at det er jeg ikke i stand til å diskutere på noe høyt nivå :o)

Det er (devserre?) lenge siden politikk klarte å engasjere meg også - annet enn i noen enkeltsaker.

Og årsaken er jo nettopp at det bare blir en haug med kompromisser de ulike partiene i mellom - og ingen har dermed noen reell mulighet til å stå for hva de lover.

Og da blir løftene null verdt, og politikken like så......

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...