Gå til innhold

Ventet svar fra bedrift om jobb denne uka

Anbefalte innlegg

Gjest trenger jobb så fryktelig ille
Skrevet

Når kan jeg eventuelt ringe og etterlyse en respons?

skorpionfisken
Skrevet

Får du jobben så får du respons.

Hører du ikke noe så kan du vente et par uker før du ringer om du må.

Det hjelper ikke å ringe for å øke sjansene for å få jobben, det blir bare masete.

Gjest trenger jobb ille
Skrevet

Får du jobben så får du respons.

Hører du ikke noe så kan du vente et par uker før du ringer om du må.

Det hjelper ikke å ringe for å øke sjansene for å få jobben, det blir bare masete.

Er redd for å falle i samme fella som jeg gjorde med bolig en gang. Der utleier hadde bestemt seg for at den første som ringte og fulgte opp - virket interessert,skulle få den.

Skrevet

Tror aldri vi har ansatt noen av de som ringer og maser under ansettelses- og utvelgelsesprosessen.

Det er som regel de som er best kvalifisert, som IKKE gjør det.

skorpionfisken
Skrevet

Er redd for å falle i samme fella som jeg gjorde med bolig en gang. Der utleier hadde bestemt seg for at den første som ringte og fulgte opp - virket interessert,skulle få den.

Hvis det er en seriøs arbeidsgiver så gjør han ikke sånt.

Men om de sa at de skulle avgjøre det denne uka, og du kunne ringe for å vite utfallet, så er det vel greit. Men en seriøs arbeidsgiver ringer den som har fått jobben med et tilbud, og sender avslagsbrev til de som ikke får jobben, når den som har fått den har sagt ja. Derfor kan avslagene være litt senere inn tilslaget.

Skrevet

Slik fungerer det nok ikke i arbeidslivet.

Dersom du ikke hører noe innen relativt få dager så betyr det nok at du ikke får jobben. I beste fall at du er nr 2 på lista og dersom nr 1 sier nei så får du et tilbud.

Skrevet

Du hadde nok visst det nå dersom du var aktuell tror jeg.

Ring om et par uker, du.

Jeg har fått respons dagen samme dag eller dagen etter intervju de gangene jeg har fått jobben. Rimelig kjapt.

De gangene jeg ikke har fått jobben, har jeg skjønt det ved at responsen lar vente på seg.

De er gjerne gjennom hele ansettelsesprosessen før de skriver avslagsbrevene.

Gjest trenger arbeid ille
Skrevet

Du hadde nok visst det nå dersom du var aktuell tror jeg.

Ring om et par uker, du.

Jeg har fått respons dagen samme dag eller dagen etter intervju de gangene jeg har fått jobben. Rimelig kjapt.

De gangene jeg ikke har fått jobben, har jeg skjønt det ved at responsen lar vente på seg.

De er gjerne gjennom hele ansettelsesprosessen før de skriver avslagsbrevene.

Var gruppe-intervju med avkrysningsark som ble levert inn, forrige torsdag, Ingen snakking med kandidatene. 4 stk kandidater på 3 jobber.

Og jeg er utrolig flink. Kan overhodet ikke skjønne om jeg ikke skulle høre mer, men det er jo typisk. Ser ingen ende på denne arbeidsledigheten.

Skrevet

Tror aldri vi har ansatt noen av de som ringer og maser under ansettelses- og utvelgelsesprosessen.

Det er som regel de som er best kvalifisert, som IKKE gjør det.

Pussig. Hos min mor ansetter dem "bare" masere.

Det er som regel de som er dedikert til jobben sin og ikke forsvinner ved første og beste anledning.

Gjest trenger jobb ille
Skrevet

Slik fungerer det nok ikke i arbeidslivet.

Dersom du ikke hører noe innen relativt få dager så betyr det nok at du ikke får jobben. I beste fall at du er nr 2 på lista og dersom nr 1 sier nei så får du et tilbud.

Ringte dem etter at "perioden" de hadde lovt å svare på var over.

Det viste seg at de ikke hadde bestemt seg enda. De hadde ikke rukket det innen den tiden de hadde sett for seg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...