Gå til innhold

Se her!!Skrive brev til grinebiter-nabo?? Trenger veiledning!

Anbefalte innlegg

Gjest nabojenta
Skrevet

Tusne takk for engasjement og alle råd. Jeg har bestemt meg for å la være å skrive berv, som en eller annen her sa, så vil hun nok bare fryde seg over det - og alt skriftlig kan bli brukt mot meg....

Jeg får prøve å ignorere henne, men dersom noen har et tips til hvordan ignorere henne de gangene hun står og roper etter meg gang på gang på gang, og går helt tett oppi meg for å bli hørt, ja, da er jeg takknemlig for råd. Hun har nemlig den måten å være på, og det er ikke akkurat lett å bare overse akkurat det....sukk...

Jeg vurderer fortsatt å flytte....Hadde mareritt om henne i natt tilogmed...Uff, jeg er kanskje en sart sjel, men samtidig er jo hun direkte ekkel, da...

Håper det vil hjelpe å overse/overhøre henne nå.

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Gemini

8

• morsan

6

• mil1365380270

2

• pasa22

2

Skrevet

I dag traff jeg på henne igjen. jeg skulle ut med søpla mi. Hun kommenterte da at jeg måtte ikke gå ut med så mye søppel, for jeg ville da fylle opp dunkene der ute...Er det mulig å blande seg så? Jeg overhørte henne og gikk videre.

Jeg skjønner godt det du sier, om å overhøre henne, men du skjønner, jeg har gjort det så mange ganger - men da står hun der og roper på meg og sier navnet mitt helt til jeg er nødt til å snu meg...Du kan jo tenke deg hvor gøy det er å høre hele tiden: "Marit? Marit? Hører du meg? Hør på meg da Marit? Du. hør hva jeg sier, Marit!" etc etc....

SÅNN holder hun på. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre, for selvom jeg velger ignorere henne, så maser hun og går helt bort til meg så jeg er nødt til å SE henne. Hun stiller seg gjerne i veien for meg tilogmed....Huff....Hva skal jeg gjøre? er så fortvilet...

Ønsker nok ikke skrive brev til styret, for hun vil jo da få vite om at jeg har klagd...sukk...

Den dama høres halvgal ut ;o)

Jeg har bodd i borettslag nesten hele mitt liv og har aldri opplevd maken til den dama. Bare nesten....

Gjest nabojenta
Skrevet

Når du har ignorert, og hun spør om du ikke hører, så kan du jo kanskje svare at du ikke er interessert i å høre på hva hun har å si. Det er frekt å si, men det er jo langt over grensa det hun sier til deg også.

Spørsmålet er vel helst om man tør, og om man føler at det blir feil å svare sånn...

Takk for tipset. Det var faktisk veldig lurt å si noe sånnt! :-)

Men det er som du sier - man skal tørre å si det, og jeg er en litt sånn forsiktig type, jeg, som kanskje ikke tør å si sånnt. Kanskje nettopp derfor hun herser med meg også...sukk..

Men jeg får se opp jeg klarer kvinne meg opp. Det beste hadde vært om jeg sa noe slikt en gang kjæresten var sammen med meg her...Han er like oppgitt som meg over dette...

Takk igjen for råd :-)

Gjest nabojenta
Skrevet

Den dama høres halvgal ut ;o)

Jeg har bodd i borettslag nesten hele mitt liv og har aldri opplevd maken til den dama. Bare nesten....

Ja, halvgal er ordet. Jeg er faktisk på nippet til å tro hun er psykopat. Hun er så maipulerende og utspekulert, og ikke minst STYGG i ordbruken.

Du skal være gla du ikke har truffet på noe lignende, for de fleste borettslag har dessverre noen som forsurner miljøet...men det er ikke alle som er så ille som hun her... :-/

Skrevet

Takk for tipset. Det var faktisk veldig lurt å si noe sånnt! :-)

Men det er som du sier - man skal tørre å si det, og jeg er en litt sånn forsiktig type, jeg, som kanskje ikke tør å si sånnt. Kanskje nettopp derfor hun herser med meg også...sukk..

Men jeg får se opp jeg klarer kvinne meg opp. Det beste hadde vært om jeg sa noe slikt en gang kjæresten var sammen med meg her...Han er like oppgitt som meg over dette...

Takk igjen for råd :-)

Hvis ikke så får du låne en stor hund av noen venner (om noen har), og håpe at hun er redd, og dermed holder seg unna. Hvis den dessuten kan knurre på kommando er det jo ypperlig...! ;-)

Skrevet

Ja, halvgal er ordet. Jeg er faktisk på nippet til å tro hun er psykopat. Hun er så maipulerende og utspekulert, og ikke minst STYGG i ordbruken.

Du skal være gla du ikke har truffet på noe lignende, for de fleste borettslag har dessverre noen som forsurner miljøet...men det er ikke alle som er så ille som hun her... :-/

Hun er nok ikke sjarmerende nok til å være psykopat. ;o)

Skrevet

Jeg har vært borti mye rare folk jeg også men ikke en slik som din nabo. Jeg har en her som hyler og skriker til meg for å få meg til å åpne døra og jeg irriterer meg grønn over ham. Han kan åpne døra sjøl.

Skrevet

Hun er nok ikke sjarmerende nok til å være psykopat. ;o)

Hehe - tenkte noe av det samme. Men om hun ikke er psykopat, så kan det jo selvsagt være andre psykiske forstyrrelser som ligger bak en så urimelig og ufyselig oppførsel. Uten at det er noen grunn til å forske så mye på det, hun som skriver her får uansett ikke noe større trivsel av å vite om en diagnose eller ikke... :-)

Det gjelder vel bare å prøve å finne en måte å takle det hele på, både i måten å reagere i situasjonen, og å prøve å unngå at ting går inn på en.

Skrevet

Tror du det vil funke, å behanlde henne som luft? Hm, jeg kan jo alltids prøve..men har en følelse av at hun vil stå og mase til hun får en respons fra meg dessverre. Tror nok psyke folk som henne er litt ute etter å lage gørr og provosere også....

men kanskje det var et lurt forslag du kom med der, å bare late som om jeg hverken ser eller hører henne..? Hm.... ;-)

Ja, hun er ute etter å lage kvalm! jeg husker jeg har svart deg før, og dama er garantert bitter på alt og alle.

Og hun er grønn av misunnelse på deg og alle andre som (antakelig) er ung, blid, energisk og frisk. Hun vil bevise for seg selv hun kan gjøre en forskjell, og hun elsker at hun klarer å ergre deg.

Men jeg skjønner at det er vanskelig å overse henne. Hvis du har musikk i ørene så skru volumet på fullt, eller no.. :-)

Er enig med de andre, skriv et saklig brev til styret om trakassering, og kopip til henne. Evt snakk med brl-styreren personlig.

Skrevet

Joda, det kunne nok vært gøy å sett raksjonen, men å være hyggelig mot henne nå det klarer jeg bare ikke. Tror det lureste er å overse henne så godt jeg klarer ....

Lat som du har fått et akutt tilfelle av døvhet ;o)

Skrevet

Lat som du har fått et akutt tilfelle av døvhet ;o)

Hjelper jo ikke når dama omtrent kommer opp i ansiktet på hun som skriver her om problemet... Akutt døv og blind, men allikevel helt uten problem med å orientere seg...? :-)

Skrevet

Enig med de andre at det kanskje ikke er så lurt å skrive brev.

Men "naboloven" er på nynorsk, så den heter grannelova. Du finner den på www.lovdata.no - og altså under G for grannelova.

PS:

Naboloven gjelder ikke mellom andelseierne i samme borettslag. Der gjelder husleiekontrakt/ husordensregler og borettslagsloven.

Skrevet

Tusne takk for engasjement og alle råd. Jeg har bestemt meg for å la være å skrive berv, som en eller annen her sa, så vil hun nok bare fryde seg over det - og alt skriftlig kan bli brukt mot meg....

Jeg får prøve å ignorere henne, men dersom noen har et tips til hvordan ignorere henne de gangene hun står og roper etter meg gang på gang på gang, og går helt tett oppi meg for å bli hørt, ja, da er jeg takknemlig for råd. Hun har nemlig den måten å være på, og det er ikke akkurat lett å bare overse akkurat det....sukk...

Jeg vurderer fortsatt å flytte....Hadde mareritt om henne i natt tilogmed...Uff, jeg er kanskje en sart sjel, men samtidig er jo hun direkte ekkel, da...

Håper det vil hjelpe å overse/overhøre henne nå.

Hva om du begynner å tralle og synge når hun står og roper?

Skrevet

Hva om du begynner å tralle og synge når hun står og roper?

Ja, sett i en saftig joik når hun prøver å snakke til deg!

*S*

Skrevet

PS:

Naboloven gjelder ikke mellom andelseierne i samme borettslag. Der gjelder husleiekontrakt/ husordensregler og borettslagsloven.

OK - det visste jeg ikke.

Men det er vel mye av de samme tingene som omfattes av borettslagsloven kanskje?

Skrevet

Ja, sett i en saftig joik når hun prøver å snakke til deg!

*S*

Sikkert lurt å ha en fast sang slik at kjerringa skjønner at dette er "nå-gidder-jeg-ikke-å-høre-på-deg-sangen"! ;-)

Og så bør det være en met futt og fart i - en gladsang. ;-)

Skrevet

OK - det visste jeg ikke.

Men det er vel mye av de samme tingene som omfattes av borettslagsloven kanskje?

Men det vet jeg ikke så mye om.

Men utgangspunktet blir annerledes ettersom naboloven gjelder dette med eiendommer. naboloven kan også få betydning for mellom ett borettslag og et naboborettslag.

Innad i et borettslag har man behov for husordensregler etc, og det finner man ikke i naboloven.

Skrevet

Men det vet jeg ikke så mye om.

Men utgangspunktet blir annerledes ettersom naboloven gjelder dette med eiendommer. naboloven kan også få betydning for mellom ett borettslag og et naboborettslag.

Innad i et borettslag har man behov for husordensregler etc, og det finner man ikke i naboloven.

Tenkte mest på det med privatlivets fred og slike ting jeg.

Skrevet

Tenkte mest på det med privatlivets fred og slike ting jeg.

Grannelova har ikke bestemmelser om det. Grannelova gjelder for slikt som graving, trær, hekk, byggverk etc.

"Privatlivets fred" kan i større eller mindre utstrekning være beskyttet av lov om helligdagsfred og diverse bestemmelser i straffeloven.

Skrevet

Grannelova har ikke bestemmelser om det. Grannelova gjelder for slikt som graving, trær, hekk, byggverk etc.

"Privatlivets fred" kan i større eller mindre utstrekning være beskyttet av lov om helligdagsfred og diverse bestemmelser i straffeloven.

OK - da lærte jeg det :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...