Gå til innhold

Idol: hvem var best ikveld?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om du blir provosert av at dommerne sier hva de mener, så får du la vær å se på.

Nesten rarer at folk gidder å se på dersom de er fullstendig likeglade til det dommerne sier! ;-)

After all: Dette er jo ikke bare en ren talentiade - dommernes kommentarer og at vi evt er enig el uenig er en del av konseptet!

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

8

• Velouria

6

• Dorthe

4

• Lurveline

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg likte Amalie, Erik og Tone.

Det at dommerne syntes T. Tran sang dårlig, er tull! Hun sang bra!! Kanskje ikke topp 10, men dårlig sang hun ikke. Jeg ble så provosert. Til alle andre sa de, du sang ok, eller du har fine klær e.l. Men til henne sa iallefall Tone lise at hun sang dårlig...Nei nei nei....

Men når det gjelder videre til finalen sier jeg:

Heia Amilie og Erik!!

Enig i at Tran sang helt fint, selv om hun heller ikke var min favoritt.

Skrevet

Erik. Den sangen er en av mine favoritter, og han sang den knallbra!

Han hadde nydelig stemme, og sang den egentlig kjempefint. Men ettersom jeg er Cohen-fan, så blir det litt tamt med slik lys klokkeklar stemme til denne sangen! ;-)

Den skal liksom synges av en som har røyka og drukket en del whisky!! *he he*

(ikke det at jeg har noen innside-info om hva Cohen har gjort, men han har jo blitt adskillig dypere siden 60-tallet! *S*)

Skrevet

Leonard Choen

HELT ENIG!!! Cohen er jo bare råbra!!

Egentlig irriterer det meg at man i avisomtalene etc sier at han skulle synge "Hallelujah" med Jeff et-eller.annet. det er jo ikke HANS sang, da!

Akkurat som de i fjor krediterte en boybandgruppe (Westlife???) for Uptown Girl ...

Det er bare ett ord å si: MAKAN!! *he he*

Skrevet

Takk, og jeg som trodde jeg hadde fått med meg alt av ham :o)

Sangen er på plata Various Positions, som jeg tror kom i 1984 eller deromkring.

Samme plata som "Dance me to the end of love" er på! ;-)

Skrevet

Han hadde nydelig stemme, og sang den egentlig kjempefint. Men ettersom jeg er Cohen-fan, så blir det litt tamt med slik lys klokkeklar stemme til denne sangen! ;-)

Den skal liksom synges av en som har røyka og drukket en del whisky!! *he he*

(ikke det at jeg har noen innside-info om hva Cohen har gjort, men han har jo blitt adskillig dypere siden 60-tallet! *S*)

Jeg falt helt for Eriks versjon av "Hallelujah", og stemte på ham. Han var den eneste som ga meg gåsehud.

Men alt virker så forutsigbart i år. Avisene og bookmakerne tipper hvem som går videre, og får rett. Dommerne tipper hvem som går videre/sier hvem de ønsker skal gå videre, og får rett.

Kommer det ingen overraskelser?

Det er nesten så man kan begynne å lure på om hele greia er forhåndsregissert.

Spørsmålet nå er hvilke to som får ekstraplassene.

Skrevet

HELT ENIG!!! Cohen er jo bare råbra!!

Egentlig irriterer det meg at man i avisomtalene etc sier at han skulle synge "Hallelujah" med Jeff et-eller.annet. det er jo ikke HANS sang, da!

Akkurat som de i fjor krediterte en boybandgruppe (Westlife???) for Uptown Girl ...

Det er bare ett ord å si: MAKAN!! *he he*

Grunnen til at han sa det slik, er vel for å angi hvilken versjon han synger.

En relevant sammenligning er "Fields of gold". Det er så vidt jeg vet en Sting-låt, men hvis man framfører den a la Eve Cassidy, er det naturlig å nevne henne.

Skrevet

Jeg falt helt for Eriks versjon av "Hallelujah", og stemte på ham. Han var den eneste som ga meg gåsehud.

Men alt virker så forutsigbart i år. Avisene og bookmakerne tipper hvem som går videre, og får rett. Dommerne tipper hvem som går videre/sier hvem de ønsker skal gå videre, og får rett.

Kommer det ingen overraskelser?

Det er nesten så man kan begynne å lure på om hele greia er forhåndsregissert.

Spørsmålet nå er hvilke to som får ekstraplassene.

I fjor så var det ikke alltid at dommerne hadde "rett" mht hvem de "tipper" skal gå videre.

Kanskje de er _enda_ "flinkere" når det gjelder dette å "selge" sine favoritter for TV-publikum, og motsatt rakke ned på dem som de ikke vil ha videre??

Forrige fredag eller var det onsdag så gikk bl.a. Malin videre, hvilket jeg ikke har noe imot hvis man har fulgt med i de innledende rundene og husker henne fra da. Men prestasjonen hennes var ikke SÅÅÅÅ ekstremt bra i semifinalen, så man må lure på om seerne lar seg lure av dommernes kommentarer??

Skrevet

Grunnen til at han sa det slik, er vel for å angi hvilken versjon han synger.

En relevant sammenligning er "Fields of gold". Det er så vidt jeg vet en Sting-låt, men hvis man framfører den a la Eve Cassidy, er det naturlig å nevne henne.

Ja, jeg ser det poenget.

Det er vel først og fremst fordi jeg er så glad i Cohen, da! ;-))

Men jeg skjønner hva du mener - hvis jeg skulle sunget "Famous blue raincoat" så ville jeg kanskje ha sagt "Jennifer Warnes" fremfor "L. Cohen".....

Skrevet

I fjor så var det ikke alltid at dommerne hadde "rett" mht hvem de "tipper" skal gå videre.

Kanskje de er _enda_ "flinkere" når det gjelder dette å "selge" sine favoritter for TV-publikum, og motsatt rakke ned på dem som de ikke vil ha videre??

Forrige fredag eller var det onsdag så gikk bl.a. Malin videre, hvilket jeg ikke har noe imot hvis man har fulgt med i de innledende rundene og husker henne fra da. Men prestasjonen hennes var ikke SÅÅÅÅ ekstremt bra i semifinalen, så man må lure på om seerne lar seg lure av dommernes kommentarer??

Ja, jeg tror nok at seerne lar seg påvirke av dommernes kommentarer. Men det kan jo også hende at de som stemmer også husker Malins tidligere prestasjoner.

Hun bommet litt, ja. Jeg ble ikke "overbevist" da hun sang, dessuten er det alltid litt farlig å velge en "landeplage" av en melodi når stemmen ligner såpass mye på artistens. Da kan det lett bli "stjerner i sikte", dvs. hvem er best til å imitere.

Det er viktig å ha evnen til å tilføre noe eget og nytt til sangen.

Slik sett synes jeg Margaret fra forrige sesong med "come together" er et knallgodt eksempel. Ikke at jeg ble noen fan av henne, men denne tolkningen var veldig bra.

Av og til synes jeg dommerne nesten er for snille. Hun som sang Cranberries-låta "zombie" nå på fredag sang bare surt og skrekkelig. Helbom.

Milde har utalt at etter hans mening er det kun 30 av de 50 i semifinalen som har noe der å gjøre. Jeg kan til dels være enig. Men slik kan det bli når tallet 50 er fastlagt på forhånd.

Da kan det bli noen som er blant de "minst dårlige", ikke blant de beste.

Når det er sagt, synes jeg nivået har steget fra i fjor.

Skrevet

Ja, jeg tror nok at seerne lar seg påvirke av dommernes kommentarer. Men det kan jo også hende at de som stemmer også husker Malins tidligere prestasjoner.

Hun bommet litt, ja. Jeg ble ikke "overbevist" da hun sang, dessuten er det alltid litt farlig å velge en "landeplage" av en melodi når stemmen ligner såpass mye på artistens. Da kan det lett bli "stjerner i sikte", dvs. hvem er best til å imitere.

Det er viktig å ha evnen til å tilføre noe eget og nytt til sangen.

Slik sett synes jeg Margaret fra forrige sesong med "come together" er et knallgodt eksempel. Ikke at jeg ble noen fan av henne, men denne tolkningen var veldig bra.

Av og til synes jeg dommerne nesten er for snille. Hun som sang Cranberries-låta "zombie" nå på fredag sang bare surt og skrekkelig. Helbom.

Milde har utalt at etter hans mening er det kun 30 av de 50 i semifinalen som har noe der å gjøre. Jeg kan til dels være enig. Men slik kan det bli når tallet 50 er fastlagt på forhånd.

Da kan det bli noen som er blant de "minst dårlige", ikke blant de beste.

Når det er sagt, synes jeg nivået har steget fra i fjor.

Zombie var bare helt grusom!!

men det er OK for meg at ikke dommerne tar frem all eder og galle når noen gjør det dårlig, såfrem de sier at dette ikke var så bra (f.eks. til hun Sophie som sang sist).

Verre er det at de skryter enkelte så opp i skyene uten at det er spesielt grunn til det, og aller verst at de sier at noen synger skikkelig dårlig når de ikke gjør det.

Et eksempel er Thi, som sang bra, men ikke noe "pop-stjerne-materiale".

Skrevet

Sangen er på plata Various Positions, som jeg tror kom i 1984 eller deromkring.

Samme plata som "Dance me to the end of love" er på! ;-)

Takk skal du ha :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...