Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har brukt helsekostproduktet Optisyn og det har gitt godt resultat. Nå synes jeg produktet etter pristigningen har fått en uanstendig pris og lurer på om det finnes noe lignende på markedet i Norge eller om det er å få tak i til en rimligere pris i utlandet. Produktet består bla. av blåbær.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/17544-t%C3%B8rre-og-s%C3%A5re-%C3%B8yne/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære Ruffen.

Blåbær inneholder en rekke anthocyanosider der myrtillin er det viktigste. Dette er kraftige fargede stoffer som bl.a. har sterke antioksydantegenskaper og dermed er gunstige for blodsirkulasjonen i netthinnen. Et annet viktig stoff som er godt for øynene finnes i gulrøtter og heter betakaroten. Det regnes blant A-vitaminene og er viktig for godt nattsyn. En tredje og viktig faktor er vitamin C som flere undersøkelser kan forhindre utviklingen av grå stær (fordunkling av linsen). Mitt råd er derfor å lage en saftmiks av appelsiner, gulrøtter og tilsette blåbærsaft. Voila´ så har du et godt og velsmakende hjemmelaget kosttilskudd. Et glass daglig burde være nok.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...