Gå til innhold

Gi meg tips til sunn lørdgskos?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er liksom litt på slanker'n da, og har ikke lyst til å gi etter for godistrangen nå.

Forrige helg koste vi oss med gulrøtter, kålrot o.l med dip, og mørk sjokolade med 72% kakao (:-P)

I går unnet jeg meg en halv plate kokesjokolade (litt bedre smak enn 72% kakao, men hakket sunnere enn melkesjokolade)

men i dag er det jo lørdag! Må jo ha noe å kose seg med! Er ikke glad i popcorn eller andre salte ting. Hva er både sunt og godt? Ingenting?

Skrevet

En liten pose Snack A'Jack (noe sånt). Anbefaler den med rømmesmak, den med ost er bare helt pyton.

Skrevet

Sorry, men det er nok ingenting du kan kose deg med i kveld.... hvis du ikke liker en neve med mandler og usaltede peanøtter da??

Skrevet

1 Kesam vanilje (eller vanlig kesam med vaniljesukker oppi), pluss litt kunstig søtningsmiddel eller fruktose, og så noen frosne bær, blandes i mixer og fryses. Blir god og ikke så fryktelig kaloririk is. :-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Du har lov til å skeie ut en gang i uka.

Så dytt i deg akkurat det du har lyst på!

(Altså: Med mindre du er en av dem som klarer å spise en halv godtebutikk helt alene).

Skrevet

Du har lov til å skeie ut en gang i uka.

Så dytt i deg akkurat det du har lyst på!

(Altså: Med mindre du er en av dem som klarer å spise en halv godtebutikk helt alene).

Jippiii!!

Jo, jeg ER riktignok av de enormt store (ikke i fysisk forstand, da :-) søtmomsene, men sender bare samboeren for å handle.

Han er helt ekstrem andre veien, jeg ba ham handle godis på taxfree sist han var ute og reiste (jeg var ikke på slanker'n da) og hva får jeg i hånda.. jo, en pakke Smarties på hele 120 gram.

Det var ikke et hint engang, fyren liker bare ikke godteri og skjønner ikke at andre gjør det heller. Ble ikke noe på ham med det første heller da.

Skrevet

En liten pose Snack A'Jack (noe sånt). Anbefaler den med rømmesmak, den med ost er bare helt pyton.

Næhæi! Den med ost er gooood... Rømme? Den skal jeg prøve neste gang.

Skrevet

Druer er godt.

Du kunne lage sånn fruktsalat med drikkeyoughurt over. Det er jo kjempegodt.

Skrevet

Næhæi! Den med ost er gooood... Rømme? Den skal jeg prøve neste gang.

*brekke seg*

Elisabeth1365380359
Skrevet

Fruktfat!!!

Epler i skiver!

Kiwi i skiver

Appelsin i båter

Ellers det du liker, lekkert på et fat! Det er godt det!

Skrevet

Epler og bananer (evt. og pærer, ananas og annen frukt du synes er ålreit.)

Skjær frukten i biter, og sett i kjøleskapet.

Kjøp vaniljesaus uten koking, lag denne ferdig, og sett i kjøla i 10 minutter for litt avkjøling.

Server fruktbitene med vaniljesaus over.

Skrevet

Epler og bananer (evt. og pærer, ananas og annen frukt du synes er ålreit.)

Skjær frukten i biter, og sett i kjøleskapet.

Kjøp vaniljesaus uten koking, lag denne ferdig, og sett i kjøla i 10 minutter for litt avkjøling.

Server fruktbitene med vaniljesaus over.

Bananer er faktisk veldig fete, så det er ikke noe slankemat for mons. Dessverre, for det er veldig godt.

Gjest nickless
Skrevet

Jeg slanker meg ikke lenger nå,men lever sunt.

I kveld skal jeg lage meg en "grønnsakgryte".Jeg skreller 1 gulrot og deler opp i skiver. Deler opp litt brokkoli og litt blomkål, også litt kål. Surrer det på stekepanna sammen med litt smårett-bacon i ca.3 dl vann, 10 minutter. Serverer med kikkoman,og det er virkelig godt.

Masse grønnsaker hver dag trengs spesielt nå som vi skal våkne litt etter vinterdvalen,jeg føler det slik.

Skrevet

Salat, da?

Jeg pleier å skjære opp f eks isbergsalat, agurk, cherrytomater og kanskje litt paprika. Så har jeg oppi fetaost (sånne marinerte fra glass), litt revet ost, og så dressing såklart. Kanskje litt pinjekjerner oppi som variasjon.

Det er ihvertfall ganske så sunt, selv om det er dressing på. Noe må det da smake også.

Skrevet

Salat, da?

Jeg pleier å skjære opp f eks isbergsalat, agurk, cherrytomater og kanskje litt paprika. Så har jeg oppi fetaost (sånne marinerte fra glass), litt revet ost, og så dressing såklart. Kanskje litt pinjekjerner oppi som variasjon.

Det er ihvertfall ganske så sunt, selv om det er dressing på. Noe må det da smake også.

Det er visst ikke første gangen vi er på bølgelengde hva mat angår....

Husets salat her er gode tomater (cherry/smaks/plomme etc), rød løk, paprika og marinert fetaost. Bruker ikke dressing på, men heller litt av oljen i fetostglasset over. Nam!

Skrevet

Det er visst ikke første gangen vi er på bølgelengde hva mat angår....

Husets salat her er gode tomater (cherry/smaks/plomme etc), rød løk, paprika og marinert fetaost. Bruker ikke dressing på, men heller litt av oljen i fetostglasset over. Nam!

hehe enig ,det er kjempegodt.

Jeg pleier også ofte å helle litt av marinaden over. (men jeg tar dressing i tillegg, da...eh ..)

Skrevet

Salat, da?

For sent, jeg tok til meg tipset fra SDD med åpne armer. *kvalm av sjokkis* :-)

Men takk for tips, det kommer garantert!!! flere snopesjuke kvelder!

Skrevet

hehe enig ,det er kjempegodt.

Jeg pleier også ofte å helle litt av marinaden over. (men jeg tar dressing i tillegg, da...eh ..)

Lag dressing av yoghurt naturell, eller kesam (8% eller den magreste 1%), bland fx oppi Knorrs dressingpose type "Gresk dressing" - magrere enn ferdigdressing, og kjempegodt!

Skrevet

Lag dressing av yoghurt naturell, eller kesam (8% eller den magreste 1%), bland fx oppi Knorrs dressingpose type "Gresk dressing" - magrere enn ferdigdressing, og kjempegodt!

Det hørtes godt ut!

Skal herved prøves ut.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...