Gå til innhold

Gi meg tips til sunn lørdgskos?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lag dressing av yoghurt naturell, eller kesam (8% eller den magreste 1%), bland fx oppi Knorrs dressingpose type "Gresk dressing" - magrere enn ferdigdressing, og kjempegodt!

Knorrs greske dressing er god - det er faktisk en av de få posegreiene som kommer innenfor døra her.

Men enda bedre er hjemmelaget hvitløksdressing, men lettrømme, eller kesam om du vil, fersk hvitløk, urtekrydder og litt salt.

Skrevet

Bananer er faktisk veldig fete, så det er ikke noe slankemat for mons. Dessverre, for det er veldig godt.

Jeg synes det er litt tullete å omtale vanlig, sunn mat, og særlig bananer, som "fetende".

Alt man inntar er fetende hvis man inntar mer enn man forbrenner.

Men det er ikke så vanvittig mye kalorier i en banan - og det er mange nyttige stoffer. Dessuten er det veldig mettende.

Gjest baremei
Skrevet

Bananer er faktisk veldig fete, så det er ikke noe slankemat for mons. Dessverre, for det er veldig godt.

Enig i det malun skriver under her! 100 g (ca en) banan inneholder rundt 100 kcal. Til sammenlikning inneholder 100 g sjokolade nesten 600 kcal.

Bananer er dessuten, som malun også skriver, mettende og inneholder en rekke nyttige stoffer.

Skrevet

Epler og bananer (evt. og pærer, ananas og annen frukt du synes er ålreit.)

Skjær frukten i biter, og sett i kjøleskapet.

Kjøp vaniljesaus uten koking, lag denne ferdig, og sett i kjøla i 10 minutter for litt avkjøling.

Server fruktbitene med vaniljesaus over.

Men aller best er det å blande melonyoghurt sammen med fruktbitene!! Sunnere også vil jeg tro?

Skrevet

Men aller best er det å blande melonyoghurt sammen med fruktbitene!! Sunnere også vil jeg tro?

Ja, eller vanilje-yoghurt, eller vanilje-kesam - da får man den vaniljesmaken, med færre kalorier (tror jeg da).

Skrevet

Litt sent nå ,men til neste lørdag (eller en annen dag du får lyst på noe godt) kan du lage smoothie.. det er godt det!

Tvillingmamma
Skrevet

Litt sent nå ,men til neste lørdag (eller en annen dag du får lyst på noe godt) kan du lage smoothie.. det er godt det!

Oppskrift?!?...

Skrevet

Oppskrift?!?...

Tja jeg har oppi litt forskjellig, men som regel er det:

frosne jordbær (eller andre bær)

vanilje yoghurt (evnt biola jordbær yoghurt som ikke er så kaloririkt)

en banan

Veldig enkelt :)

Tvillingmamma
Skrevet

Tja jeg har oppi litt forskjellig, men som regel er det:

frosne jordbær (eller andre bær)

vanilje yoghurt (evnt biola jordbær yoghurt som ikke er så kaloririkt)

en banan

Veldig enkelt :)

Hørtes godt ut. Må prøves. Takker og bukker :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...