Gå til innhold

Overnattingsgjester :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dere strenge ift sovetider når dere har overnattingsgjester? Jeg har nevøen min på 7 år her og nå ligger han og sønnen min våkne og ser på film i mørket på sofaen. (sønnen min er 4 år) Klarer ikke å sende dem i seng, de har det så hyggelig der de hvisker og tisker og det er nok ikke lenge før de dupper av begge to.

Hvis de ikke sover til ti over tolv skal jeg si ifra, men nå lar jeg de bare kose seg :)) Nevøen min ser oss veldig sjelden så det bidrar nok til at han ikke helt finner roen.

Forhåpentligvis sover de leeenge i morgen.

Skrevet

Jeg prøver så langt som mulig å holde faste leggetider på alle barna.

Min 4 åring legger seg som oftest ca. 19.30 uavhengig av både besøk og helg.

Mine barn sover ikke lenger om morgenen og blir slitne og grinete av sene kvelder.

-Så derfor er jeg en "streng mor".

Skrevet

Nei, ikke når det er venner på besøk. Litt moro må de da få ha selv om de er barn?! ;)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Strenge kan man være når man har ungene alene hjemme, i hverdagen. Ved overnatting er det kjekt for ungene å føle at det kan strekkes litt grenser.

Har hatt mange tantebarn på helgevisitt opp gjennom årene, og da flippa vi helt ut mht leggetider. Nå som disse niesene mine er voksne er det med å få være sent oppe en av de tingene de fremhever som kjekke da de var på besøk hos meg.

Ene niesa mi pleier ha Storebror på overnatting av og til, og når jeg spør om han var lenge oppe ser hun strengt på meg og sier "Det var du som lærte meg at sånt skal man aldri fortelle foreldrene." :-)

Gjest Tante Visakort - betaler alt gullungene vil ha...
Skrevet

Nå var mine overnattingsgjester de siste dagene litt eldre, men jeg tror ikke jeg var så veldig streng med dem. Har jo en viss peiling på hva mammaen mener om leggetider, og så strekker jeg det litt... Det er greit at vi ser ferdig en film, spiller ferdig et spill osv. Kommer jo også litt an på hva som er planene for neste dag. Fredag ble det tidlig kveld fordi vi skulle i slalombakken på lørdag. Hadde nok vært strengere hvis det ikke var ferie... Men når de kan sove lenge neste dag tror jeg ikke unger tar skade av å være lenge oppe av og til.

Skrevet

Synes det er riktig å vurdere dette individuelt, ut i fra alder og hva som skjer.

I går kveld hadde min 9 åring mammaen sin alene, noe som ikke skjer så ofte.

Vi avtalte at han skulle få se "Den Store Klassefesten", da vi hadde venner som var med i programmet.

Han legger seg normalt kl.20.00, men i går ble den 22.30. Likevel var det full fart kl. 07 i dag.

Så hos meg er det slik med alle barna, de sover ikke lenger om morgenen og da er det deilig å få de i seng til "normal tid".

Er så egoistisk at etter en hektisk dag, fylt med barnas krav og mas, ønsker jeg litt tid for meg selv og til å få huset i orden igjen.

Så derfor kommer jeg til å fortsette å være en "streng mamma".

Skrevet

Når sønnen min har overnattingsbesøk er jeg ikke så streng. Jeg sender dem riktignok til sengs kun litt senere enn normalt, men så får de lov å ligge å prate og tulle i sengene.

det er jo noe av kosen ved å ha overnattingsbesøk det da! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...