Gå til innhold

Bør abortgrensen heves?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke om det har blitt diskutert her inne ennå, jeg har vært borte en stund..

Da jeg leste at de nå vurderte å gjøre noe med grensen ved abort, tenkte jeg at det var jo fint.

Nå er det jo lett å få p-piller, gravitestene er mye bedre, og kondomer er tilgjengelig over alt.

Så det å sette ned grensen til 10 uker, er en god ide, tenkte jeg..

Men så var det altså andre veien det dreide seg om..

Jeg er todelt i synet på abort. Jeg vil absolutt ikke tilbake til strikkepinnene, så fri abort må vi ha.

Men kunne det ikke vært en ordning hvor man kanskje (frivillig) kunne fått tid med et menneske som lyttet og snakket? En kvinne, fortrinnsvis.. Jeg ser for meg at Åsa Rytter Evensen ville vært flink.

Dette er et betent spørsmål, men 16 uker er veldig lenge..

Gjest alive&kicking
Skrevet

Kanskje de tror at ved å sette grensen høyere opp, så vil de som tviler kanskje velge å beholde barnet? Da vil jo barnet være mer utviklet og kanskje også følelsen over at det er et barn i magen i stedet for et foster være større? Ikke vet jeg.

Er personlig mot abort jeg, men synes at folk må få bestemme selv hva de vil gjøre.

Skrevet

Reglene er helt greie som de er i dag. Man kan få abort etter 12 uker g også -men da skal det være en nemd som er med og vurderer saken. Det er ves - så vidt jeg vet bare én nemd i Norge man har hatt problemer med i så spesielle tilfeller - så jeg ser ikke noe behov for å gjøre om på grensene -men det bør være i en annen nemd i Norge, om man får problemer.

Skrevet

Reglene er helt greie som de er i dag. Man kan få abort etter 12 uker g også -men da skal det være en nemd som er med og vurderer saken. Det er ves - så vidt jeg vet bare én nemd i Norge man har hatt problemer med i så spesielle tilfeller - så jeg ser ikke noe behov for å gjøre om på grensene -men det bør være i en annen nemd i Norge, om man får problemer.

(jeg skriver alt for fort)

Siste setningen skal være:

-men det bør være en mulighet for kvinnen å få prøvd saken sin i en annen nemd i Norge, om man får problemer.

Skrevet

jeg synes ikke at grensen skal heves. Om folk vil abortere senere så får det være opp til en nemd å avgjøre det. Vil ikke russiske tilstander i Norge

Skrevet

Jeg kan ikke se en eneste grunn til å heve abortgrensa. Det fungerer fint sånn som vi har det i norge i dag.

Gjest ikke hev grensen
Skrevet

Jeg synes ikke grensen skal heves! Leste en artikkel i dagbladet i dag (på nettet) om hvordan det er i Russland.... Der kan de ta abort fram til termin! Helt grusomt!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...