Gå til innhold

Bildefiler som vedlegg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har samlet noen bilder i en mappe opprettet under "Mine bilder" og sendt den som vedlegg til mail. Men mottakeren får ikke åpnet vedlegget, (.Ink-fil).

Er det noen som kan tenke seg hvorfor? Vi bruker begge WIN XP, IE og OE.

Skrevet

Nei, det vet jeg ikke, men det pleier å funke hvis man bruker funksjonen "sette inn vedlegg" fra mailprogrammet. Da åpner man jo filmappen og velger de bildene man skal legge ved. Kanskje litt mer tungvint, men en slags løsning likevel.

Skrevet

Høres ut som du bare har sendt mappen (som da blir tom) og ikke enkelt-bildene.

Du må velge ett og ett bilde.

Skrevet

Nei, det vet jeg ikke, men det pleier å funke hvis man bruker funksjonen "sette inn vedlegg" fra mailprogrammet. Da åpner man jo filmappen og velger de bildene man skal legge ved. Kanskje litt mer tungvint, men en slags løsning likevel.

Jeg har gjort samme erfaringen.

Takk for at du svarte.

Skrevet

Høres ut som du bare har sendt mappen (som da blir tom) og ikke enkelt-bildene.

Du må velge ett og ett bilde.

Takk for svar.

Ja, det stemmer, jeg sendte mappen,

Men det rare er at da jeg sendte samme mail til meg selv, var det ingen problemer med å åpne vedlegget (mappen), og den inneholdt alle de innlagte bildene.

Skrevet

Takk for svar.

Men det rare er at da jeg sendte samme mail til meg selv, var det ingen problemer med å åpne vedlegget (mappen), og den inneholdt alle de innlagte bildene.

Hehe... Du har sendt en snarvei-mappe. På din pc så forstår den hva den skal gjøre, da den linker til bilder på din pc. Hadde personen du sendte til hatt bilder med samme navn i mapper med samme navn hadde han fått opp sine egne bilder. ;)

Skrevet

Takk for svar.

Samme som hvis jeg lager en hjemmeside med link til et bilde som heter c:\mine dokumenter\meg.jpg

Jeg vil ikke ha noen problemer med å se bildet, for min pc finner bildet på den adressen, men du vil ikke se bildet med mindre du har et bilde med samme navn som ligger i samme mappe.

Skrevet

lnk-fil er bare en link til selve bildet, ikke bildet i seg selv. Du må finne bildet i jpg-format (eller gif, eller annet bildeformat) og legge ved det.

Skrevet

Samme som hvis jeg lager en hjemmeside med link til et bilde som heter c:\mine dokumenter\meg.jpg

Jeg vil ikke ha noen problemer med å se bildet, for min pc finner bildet på den adressen, men du vil ikke se bildet med mindre du har et bilde med samme navn som ligger i samme mappe.

Derfor altså. Takk for gode forklaringer.

Skrevet

lnk-fil er bare en link til selve bildet, ikke bildet i seg selv. Du må finne bildet i jpg-format (eller gif, eller annet bildeformat) og legge ved det.

Takk for det, nå begynner det å demre.

Skrevet

Jeg har gjort samme erfaringen.

Takk for at du svarte.

Hvis du foretrekker å sende bildene i en "pakke", så kan kanskje http://www.WinZip.com/ være ok å bruke. Da legger du bare de bildene du vil sende i en Zipfil og deretter legger du kun denne zipfilen ved som et vedlegg.

Skrevet

Hvis du foretrekker å sende bildene i en "pakke", så kan kanskje http://www.WinZip.com/ være ok å bruke. Da legger du bare de bildene du vil sende i en Zipfil og deretter legger du kun denne zipfilen ved som et vedlegg.

Takk for tipset, det skal jeg prøve.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...