Gå til innhold

explorer.exe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Under 'prosesser' på windows oppgavebehandling er explorer.exe. Er ikke denne for IE?

Har lasta ned noe som skulle være en film, men denne begynner å bruke masse CPU explorer.exe (opptil 99%)

Nå får jeg ikke slettet den fila, kommer opp at filen brukes av andre osv.

Får ingen meldinger om virus

heller

Noen som vet hva jeg må gjøre?

Har slettet IE, kjører kun firefox

Skrevet

Nei, IE er iexplore.exe. explorer.exe er en av kjernefilene i Windows, altså selve operativsystemet.

Skrevet

Nærmere bestemt er det det som gjør at du kan se filer/mapper og innholdet i dette. Hvis du stenger prosessen explorer.exe så blir skrivebordet ganske så kjedelig :-)

"................................."

Skrevet

Nei, IE er iexplore.exe. explorer.exe er en av kjernefilene i Windows, altså selve operativsystemet.

Vet du noe om hvordan jeg kan få slettet den fila som tar hele cpu'en min?

Hver gang jeg prøver får jeg at den er i bruk av en annen person eller program... Skjønner ikke hvordan det har seg

Skrevet

Takk takk

Klarte det faktisk, men måtte inn på cmd rett etter restart. Da gikk det.

Takker så meget

Den er litt morsom, når man forsøker å slette en slik fil via explorer. Systemet kan ikke slette filen, fordi den er i bruk av det programmet du benytter for å se og slette den (!) :-)

".............................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...