Gå til innhold

Sover dere med ob?

Anbefalte innlegg

Gjest myemanlurerpå
Skrevet

Mener å hørt at det ikke er bra å bruke ob mange timer i strekk. Ikke holder den på alt blodet i så mange timer heller, men det er så ubehagelig å ligge med det varme våte bindet.

• Svar 71
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

9

• lilleva

5

• cecily

4

• Lillemus

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg har brukt ob om natten i ca ti år nå og har aldri hatt noen problemer med det. Tror det er en fordel å ikke sove med ob de dagene man nesten ikke blør.

Skrevet

Sover med tampong, ja. Noe annet er helt utelukket. Men bruker det kanskje bare to dager eller så, resten trenger jeg ikke noe. Det blir aldri fullt over natta uansett.

Gjest Persille
Skrevet

Jeg sover med ob.

Dersom jeg våkner bytter jeg, dersom jeg ikke gjøre det sover jeg natten gjennom.

Men for min del er det aldri mer enn seks timer da...

Og nei, jeg kommer aldri noen gang til å gjøre det annerledes - HATER bind og kommer ALDRI til å bruke det!

:)

Skrevet

Hvis man bruker tampong over lengre tid kan man få en alvorlig sykdom. Husker ikke hva den heter, men enkelte har dødd av det. Aner ikkehvorfor, men det har noe med oppbyggingen av bakterier, kanskje?

Det står jo i "bruksanvisningene" at man ikke skal bruke OB lenger enn 4-5 timer, og man sover jo ofte myyye lenger enn det. Hvis du vil sove med det bør du isåfall sette på vekkerklokken slik at du får skiftet innen 5 t.

Men jeg tror også skjeden har godt av en "pause" fra tamponger- å bli "luftet" litt ved å bruke bind...:)

Gjest n/ckonline
Skrevet

Hvis man bruker tampong over lengre tid kan man få en alvorlig sykdom. Husker ikke hva den heter, men enkelte har dødd av det. Aner ikkehvorfor, men det har noe med oppbyggingen av bakterier, kanskje?

Det står jo i "bruksanvisningene" at man ikke skal bruke OB lenger enn 4-5 timer, og man sover jo ofte myyye lenger enn det. Hvis du vil sove med det bør du isåfall sette på vekkerklokken slik at du får skiftet innen 5 t.

Men jeg tror også skjeden har godt av en "pause" fra tamponger- å bli "luftet" litt ved å bruke bind...:)

Toksisk sjokk syndrom?

Skrevet

Når det første innlegget mitt er ssagt må jeg jo si at jeg også sover med ob , uten problemer, men da sørger jeg for å få skiftet innen 5-6 timer.

Blør jeg veldig lite tar jeg heller et truseinnlegg- det er visst ikke bra å bruke OB om man blør veldig lite...

Skrevet

Sykdom og sykdom fru Blom.

Gjest myemanlurerpå
Skrevet

Jeg sover med ob.

Dersom jeg våkner bytter jeg, dersom jeg ikke gjøre det sover jeg natten gjennom.

Men for min del er det aldri mer enn seks timer da...

Og nei, jeg kommer aldri noen gang til å gjøre det annerledes - HATER bind og kommer ALDRI til å bruke det!

:)

Tenk, nå er jeg 30 år og har ennå ikke skjønt at jeg kan sove med ob.

I natt sov jeg med det største nattbindet og kjente det varme blodet rant. Æsj, det var siste gang!

Takk for svar :)

Gjest Går så bra så
Skrevet

JA! Får ikke sove med bind. Det er ekkelt! Men jeg har lært lillesøster at tamponger ikke skal brukes om natta. Hun er så lydig så.

Gjest Persille
Skrevet

Tenk, nå er jeg 30 år og har ennå ikke skjønt at jeg kan sove med ob.

I natt sov jeg med det største nattbindet og kjente det varme blodet rant. Æsj, det var siste gang!

Takk for svar :)

Takk for detaljert beskrivelse :)

Skrevet

Går greit det, hvis man blør mye.

Skift som det siste du gjør før du legger deg og det første du gjør når du står opp.

Bruk det på de verste dagene og skift til tynt bind når det roer seg.

Viktig med skjønnhetssøvn også vet du ;)

Gjest maybe it`s...
Skrevet

Takk for detaljert beskrivelse :)

Ja.

Skjønte ikke det med detaljert beskrivelse. Av hva da?

Skrevet

Ja, det gjør jeg. Bytter før jeg legger meg, og når jeg står opp.

Bind er heselige greier, det står jeg glatt over :)

Gjest nickedokka
Skrevet

Ja, jeg gjorde det helt til jeg fikk hormonspiral. Har ikke hatt behov for verken bind eller ob etter det :o) :o)

Skrevet

Ja, jeg gjorde det helt til jeg fikk hormonspiral. Har ikke hatt behov for verken bind eller ob etter det :o) :o)

Selv hopper jeg glatt over mensen med pillene mine jeg- så nå trenger jeg hverken bruke det ene eller det andre!:)

Anbefales!

Skrevet

Sykdom og sykdom fru Blom.

Tampong-syken het det før i verden i alle fall. Hendte at jenter døde av det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...