Gå til innhold

Sover dere med ob?

Anbefalte innlegg

Gjest Persille
Skrevet

Ja.

Skjønte ikke det med detaljert beskrivelse. Av hva da?

Av blodet som rant...

Ironisk :)

• Svar 71
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

9

• lilleva

5

• cecily

4

• Lillemus

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Vannmanne
Skrevet

Hei

På de nettene som har rikeligst blødning bruker jeg både Tampax ekstra og Libresse Nattbind for å holde meg lekkasjefri frem til morgenen - har alltid gjort dette (23 år med mens) Men - jeg legger vekk tampongen etter de første tre dagene med mens - bør være rikelig for at det skal være trygt sies det....

Angela1365380318
Skrevet

Det står i bruksanvisningen til de ulike tamopngene hvor lenge de kan være i. Ob har 8 timer tror jeg, jeg har hatt lengre og overlevdre, ikke smart og ikke noe å skyrte av akkurat. Jeg pleir å sove med ob og har aldri harr lekasje. Jeg blør en del i perioder, men er ikke slik som må fire bind på meg om gangen eller tena lady.

Det er en sykdom man kan få av tampong bruk leste jeg i en bruksanvisning enm gang, til ob eller libresse, lurt å lese slik at man vet symtomene.

Skrevet

Jeg har aldri brukt noe annet jeg og det i hele perioden fra jeg fikk mensen første gangen og til den siste gangen jeg hadde den.

Skrevet

Hei

På de nettene som har rikeligst blødning bruker jeg både Tampax ekstra og Libresse Nattbind for å holde meg lekkasjefri frem til morgenen - har alltid gjort dette (23 år med mens) Men - jeg legger vekk tampongen etter de første tre dagene med mens - bør være rikelig for at det skal være trygt sies det....

Hm. Heretter skal jeg sannelig bruke tampong om natten jeg også. Problemet er kanskje at jeg på dagtid blør gjennom en normal super+ (de rosa) på et par timer de første 2 dagene. Så hvordan vil det da bli om natten med 6-7 timer?

Skrevet

Hm. Heretter skal jeg sannelig bruke tampong om natten jeg også. Problemet er kanskje at jeg på dagtid blør gjennom en normal super+ (de rosa) på et par timer de første 2 dagene. Så hvordan vil det da bli om natten med 6-7 timer?

Det kan hende du blør igjennom da, ja- jeg gjør det om jeg blør mye- så av og til MÅ jeg kapitulere og bruke bind om natten likevel.

Men du kan jo prøve med den "største" OB'en, og ha et vanlig truseinnlegg for sikkerhets skyld? Er iallefall bedre enn et "kjempebind" :)

Angela1365380318
Skrevet

prøvd de andre merkene?

Du kan jo ha bind eller truseinnlegg i tilegg til tampongen om du er redd de største tampongene ikke vil holde. På den måten blir det jo mindre søl og kliss mellom bena når du sover i fohold til når du kun har bind.

Gjest God ide!
Skrevet

Skal begynne med tampong om natta jeg også. Jamen. Ikke noe problem for meg, siden jeg alltid er oppe om natta for å tisse, så da kan jeg skifte.

Gjest God ide!
Skrevet

Skal begynne med tampong om natta jeg også. Jamen. Ikke noe problem for meg, siden jeg alltid er oppe om natta for å tisse, så da kan jeg skifte.

Og hvem rekker forresten å få hele 8 timer søvn om en sover i ett strekk? Ikke jeg iallefall. Så da er det heller ikke noe problem om jeg ikke våkner som jeg pleier.

Skrevet

Hvorfor er du oppe og tisser hver natt da?

Skrevet

Tampong-syken het det før i verden i alle fall. Hendte at jenter døde av det.

Det er forskjell på å bli dårlig og syk og få en sykdom. *pirke*

Skrevet

Jeg har aldri i hele mitt liv brukt bind, så jepp jeg sover med tampong.

Gjest God ide!
Skrevet

Hvorfor er du oppe og tisser hver natt da?

Jeg har en kronisk sykdom som innebærer veldig mue forskjellig rart, bl.a. hyppig vannlating pga redusert blærekapasitet. Ikke uvanlig med tre ganger hver natt. Er så festlig atte!

Skrevet

Hehe - jeg er 38 år og har akkurat oppdaga hvor lurt det er...

Ble skikkelig skremt i tenårene, da var det mye snakk om TSS (Toxic Shock Syndrome) - gule stafylokokker som danner giftstoff. En meget fjern bekjent fikk dette og lå i koma en stund til hun fikk behandling...

Egentlig oppstod vel dette fordi dama hadde _glemt_ tampongen og det var det som utløste infeksjonen.

Selv har jeg den artige mensen hvor det går med ei dobbelpakke grønn ob + 1,5 pk nattbind - så her går det i full beskyttelse døgnet rundt de 3-4 første dagene.

Bedre med en ob om natta enn senga full av håndklær og styr ;p

Skrevet

Ja, jeg bruker ob om natta også. Jeg misliker bind, og dessuten får jeg så fort sopp av det!

Jeg har aldri opplevd noe negativt med ob-bruk om natta.

Gjest God ide!
Skrevet

Av blodet som rant...

Ironisk :)

Er vel ikke farlig å sette ord på det? De fleste jenter kjenner vel beskrivelsen?

Jeg og et par venninner holder på å le oss ihjel vi, når vi begynner å utbordere det her mensgreiene. Gjelder å ha galgenhumor!

Men jenter som blør moderat skjønner ikke hvilke utfordringer vi som blør rikelig har! Hvis det er langt mellom do og vask, og du må drite (eller er bæsje bedre?), hvordan komme seg til vasken og tilbake igjen uten å få blod bortover hele gulvet? Feks. Det der er en uløst gåte. En må jo vaske seg på hendene etter rumpetørk før en kan sette tampong i skjeden. Er jo kjempefarlig med slike bakterier inni skjeden har vi lært. Er et kunststykke det der. Kan jo ikke bruke et nytt bind bare for den metern der heller.

Og hvordan få tørket seg etter dusjen uten å få blodette håndkle? Kommer jo blod ved skylling selv om en bruker tampong. hehe... Mange utfordringer, gitt!

For ikke å snakke om all staffasjen en må ha i senga for å slippe blodflekker. Dere som blør lite vet ikke hvor heldige dere er!

Gjest Dumme ob
Skrevet

Det finnes mange merker på markedet. Anbefaler å pøve andre merker. Ob er ikke så bra som det en gang var. First price er minst like bra.

Skrevet

Er vel ikke farlig å sette ord på det? De fleste jenter kjenner vel beskrivelsen?

Jeg og et par venninner holder på å le oss ihjel vi, når vi begynner å utbordere det her mensgreiene. Gjelder å ha galgenhumor!

Men jenter som blør moderat skjønner ikke hvilke utfordringer vi som blør rikelig har! Hvis det er langt mellom do og vask, og du må drite (eller er bæsje bedre?), hvordan komme seg til vasken og tilbake igjen uten å få blod bortover hele gulvet? Feks. Det der er en uløst gåte. En må jo vaske seg på hendene etter rumpetørk før en kan sette tampong i skjeden. Er jo kjempefarlig med slike bakterier inni skjeden har vi lært. Er et kunststykke det der. Kan jo ikke bruke et nytt bind bare for den metern der heller.

Og hvordan få tørket seg etter dusjen uten å få blodette håndkle? Kommer jo blod ved skylling selv om en bruker tampong. hehe... Mange utfordringer, gitt!

For ikke å snakke om all staffasjen en må ha i senga for å slippe blodflekker. Dere som blør lite vet ikke hvor heldige dere er!

*flire*

^ innlegg lenger opp^

Godt å se at vi er mange i samme båt... som liksom er "nummeret før Libero"

Det går med en del håndklær, ja.

Forresten er det greit å ha våtservietter i nærheten - jeg tåler best Asan, men det fins sikkert andre typer også.

Gjest tjohooo
Skrevet

Man kan bruke den i 8 timer, altså kan man sove med den.

Skrevet

Det er forskjell på å bli dårlig og syk og få en sykdom. *pirke*

Blæh. ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...