Gå til innhold

Sover dere med ob?

Anbefalte innlegg

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Ja de første dagene må jeg det.

Det blir så fryktelig mye griseri med bind som ikke holder seg på plass.

• Svar 71
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

9

• lilleva

5

• cecily

4

• Lillemus

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ja, jeg gjorde det helt til jeg fikk hormonspiral. Har ikke hatt behov for verken bind eller ob etter det :o) :o)

Samme her!

Gjest papirtiger
Skrevet

Ha en tampong i skjeden i 8 timer? Æsj! Hadde dere visst hvor mye bakterier dere avler..

Gjest spørs det
Skrevet

Ha en tampong i skjeden i 8 timer? Æsj! Hadde dere visst hvor mye bakterier dere avler..

Er det ikke slik at det først blir bakteriedannelse når blodet rennet ut og folder seg ut i bind?

Gjest papirtiger
Skrevet

Er det ikke slik at det først blir bakteriedannelse når blodet rennet ut og folder seg ut i bind?

Selvfølgelig ikke.

Bakterier trenger to ting for å trives. Varme og mat. En tampong er et paradis.

Dere burde se hvor flittig bakterier formerer seg når de dyrkes i 8 timer på lab :) Det samme skjer i en tampong.

Men blærk, ikke min vagina heldigvis. ...ikke rart det er mye underlivsplager.

Skrevet

Selvfølgelig ikke.

Bakterier trenger to ting for å trives. Varme og mat. En tampong er et paradis.

Dere burde se hvor flittig bakterier formerer seg når de dyrkes i 8 timer på lab :) Det samme skjer i en tampong.

Men blærk, ikke min vagina heldigvis. ...ikke rart det er mye underlivsplager.

Jeg sover med tampong noe som innebærer at den kan være inne i opptil 8 timer, dette har jeg bestandig gjort og har aldri hatt noe underlivsplager.

Gjest spørs det
Skrevet

Jeg sover med tampong noe som innebærer at den kan være inne i opptil 8 timer, dette har jeg bestandig gjort og har aldri hatt noe underlivsplager.

Samme her.

Tvillingmamma
Skrevet

Jeg gjorde det. Vet at det ikke er så bra, men gjorde det. Hadde ingen problemer.

Nå har jeg hormonspiral og har ikke mens lenger :)

Gjest rutangis netu
Skrevet

En får kjøre på med noen Vivag-kapsler (sunne skjedebakterier) etter mensen da, så ordner det seg.

Skrevet

Det er forskjell på å bli dårlig og syk og få en sykdom. *pirke*

?????????

Skrevet

Er vel ikke farlig å sette ord på det? De fleste jenter kjenner vel beskrivelsen?

Jeg og et par venninner holder på å le oss ihjel vi, når vi begynner å utbordere det her mensgreiene. Gjelder å ha galgenhumor!

Men jenter som blør moderat skjønner ikke hvilke utfordringer vi som blør rikelig har! Hvis det er langt mellom do og vask, og du må drite (eller er bæsje bedre?), hvordan komme seg til vasken og tilbake igjen uten å få blod bortover hele gulvet? Feks. Det der er en uløst gåte. En må jo vaske seg på hendene etter rumpetørk før en kan sette tampong i skjeden. Er jo kjempefarlig med slike bakterier inni skjeden har vi lært. Er et kunststykke det der. Kan jo ikke bruke et nytt bind bare for den metern der heller.

Og hvordan få tørket seg etter dusjen uten å få blodette håndkle? Kommer jo blod ved skylling selv om en bruker tampong. hehe... Mange utfordringer, gitt!

For ikke å snakke om all staffasjen en må ha i senga for å slippe blodflekker. Dere som blør lite vet ikke hvor heldige dere er!

"Hvis det er langt mellom do og vask, og du må drite (eller er bæsje bedre?), hvordan komme seg til vasken og tilbake igjen uten å få blod bortover hele gulvet? Feks. Det der er en uløst gåte. En må jo vaske seg på hendene etter rumpetørk før en kan sette tampong i skjeden. Er jo kjempefarlig med slike bakterier inni skjeden har vi lært. Er et kunststykke det der. Kan jo ikke bruke et nytt bind bare for den metern der heller."

Da gjør du bare slik:

1) Ta ut gammel tampong

2) sett inn ny tampong

3) Bæsj!

4) Tørk

5) Vask hender

Gjest sover med tampax
Skrevet

Er vel ikke farlig å sette ord på det? De fleste jenter kjenner vel beskrivelsen?

Jeg og et par venninner holder på å le oss ihjel vi, når vi begynner å utbordere det her mensgreiene. Gjelder å ha galgenhumor!

Men jenter som blør moderat skjønner ikke hvilke utfordringer vi som blør rikelig har! Hvis det er langt mellom do og vask, og du må drite (eller er bæsje bedre?), hvordan komme seg til vasken og tilbake igjen uten å få blod bortover hele gulvet? Feks. Det der er en uløst gåte. En må jo vaske seg på hendene etter rumpetørk før en kan sette tampong i skjeden. Er jo kjempefarlig med slike bakterier inni skjeden har vi lært. Er et kunststykke det der. Kan jo ikke bruke et nytt bind bare for den metern der heller.

Og hvordan få tørket seg etter dusjen uten å få blodette håndkle? Kommer jo blod ved skylling selv om en bruker tampong. hehe... Mange utfordringer, gitt!

For ikke å snakke om all staffasjen en må ha i senga for å slippe blodflekker. Dere som blør lite vet ikke hvor heldige dere er!

Men, skift tampong FØR du tisser og bæsjer. Voila! Ikke blod på gulvet.

Gjest God ide!
Skrevet

"Hvis det er langt mellom do og vask, og du må drite (eller er bæsje bedre?), hvordan komme seg til vasken og tilbake igjen uten å få blod bortover hele gulvet? Feks. Det der er en uløst gåte. En må jo vaske seg på hendene etter rumpetørk før en kan sette tampong i skjeden. Er jo kjempefarlig med slike bakterier inni skjeden har vi lært. Er et kunststykke det der. Kan jo ikke bruke et nytt bind bare for den metern der heller."

Da gjør du bare slik:

1) Ta ut gammel tampong

2) sett inn ny tampong

3) Bæsj!

4) Tørk

5) Vask hender

Sikkert slappe skjedemuskler hos meg da. hehe... Eller hard mage. Iallefall trøkker jeg tampongen ut sammen med det som kommer lenger bak.

Gjest malun
Skrevet

Da gjør du bare slik:

1) Ta ut gammel tampong

2) sett inn ny tampong

3) Bæsj!

4) Tørk

5) Vask hender

Og pass på hvor tråden er når du bæsjer..

(herregud, for en diskusjon, hehe)

Skrevet

Og pass på hvor tråden er når du bæsjer..

(herregud, for en diskusjon, hehe)

*S*

Lurer på hvor mange menn på DOL som har klikket seg inn her! ;-)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Da gjør du bare slik:

1) Ta ut gammel tampong

2) sett inn ny tampong

3) Bæsj!

4) Tørk

5) Vask hender

Men da er det greit å holde et godt tak i tråden, så den ikke forviller seg bak i der.

Ob-tråd med bæsj er ikke noe særlig.

Like lurt å skifte etterpå egentlig :o)

Skrevet

Men da er det greit å holde et godt tak i tråden, så den ikke forviller seg bak i der.

Ob-tråd med bæsj er ikke noe særlig.

Like lurt å skifte etterpå egentlig :o)

*ler* Ikke av deg - men av denne tråden.

Ja, jeg er jo egentlig enig i det, da! ;-)

Og så går det an å bruke tampax, som på grunn av innføringshylsa gjør det lettere å skifte tampong over alt.

For eksempel på off. toaletter, hvor man ikke kan unngå å ta i dørklinken etc når man låser seg inn for å skifte "propp"! ;-)

Skrevet

Stor forskjell faktisk.

Stor forskjell mellom å bli syk og få en sykdom??

Det må du i såfall forklare nærmere! ;-)

Hvis du har fått en sykdom, så er du syk. Du er syk når du har fått en sykdom.

Et oppslag i bokmålsordboka:

sykdom

sykdom el. sjukdom -men, -mer det å være syk få en smittsom s- / sinnss- .

Gjest KariKruskakli
Skrevet

*ler* Ikke av deg - men av denne tråden.

Ja, jeg er jo egentlig enig i det, da! ;-)

Og så går det an å bruke tampax, som på grunn av innføringshylsa gjør det lettere å skifte tampong over alt.

For eksempel på off. toaletter, hvor man ikke kan unngå å ta i dørklinken etc når man låser seg inn for å skifte "propp"! ;-)

Jeg river av innføringshylsa. Får ikke til å bruke den.

Men jeg har våtservietter i veska, så jeg får tatt det verste før jeg vasker hendene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...