Gå til innhold

Sover dere med ob?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg river av innføringshylsa. Får ikke til å bruke den.

Men jeg har våtservietter i veska, så jeg får tatt det verste før jeg vasker hendene.

Virkelig? Innføringshylsa er jo det beste med Tampax! ;-))

• Svar 71
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

9

• lilleva

5

• cecily

4

• Lillemus

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Enig. Jeg klarer ikke å få ob langt nok inn, men med tampax går det som en lek.

Jeg synes det er mye "rensligere" også.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Er det meningen man skal dytte hele saken inn eller, og så dytte fingeren inn der igjen. Den er jo så lang, og jeg har korte fingrer.

*rødmer* Har egentlig ikke prøvd å lese på pakken en gang. Gammel vane, vond å vende.

Skrevet

Er det meningen man skal dytte hele saken inn eller, og så dytte fingeren inn der igjen. Den er jo så lang, og jeg har korte fingrer.

*rødmer* Har egentlig ikke prøvd å lese på pakken en gang. Gammel vane, vond å vende.

Gammel DAME er vond å vende!

Hihi.

Ikke slå!

Gjest sover med tampax
Skrevet

Du skal dytte halve saken inn (den ytterste/største hylsen) og holder rundt den (neders), og så dytter du liksom den andre/minste delen inni den første og vips: den er på plass.. Hmm. Ikke lett å forklare. Men altså, fingrene skal ikke dyttes inn i det hele tatt. Det er det som er det geniale.

Sikkert lurt å lese pakningsvedlegget, jeg tro de fleste klarer dette...

Skrevet

Ikke så lett å forklare uten å bruke bilder, så det er nok best å ta frem pakningsvedlegget! ;-)

Men prøver meg:

Det er to hylser som "henger" sammen - den ene med tampongen inni. Den med tampongen inni føres inn i skjeden samtidig som du holder fast helt nederst på den (hold lett mlm to fingre f.eks.).

Når du har gjort dette, trykker du den nederste hylsa inn i den øverste med et lett fingertrykk, uten å slippe taket i den øverste hylsa.

Du har altså hele tiden holdt fast den øverste hylsen på _utsiden_ av kroppen (he he), så det skulle ikke være noe behov for å putte fingre inn verken før eller etterpå! ;-))

Og har du korte fingre burde jo tampax være enda bedre egnet enn OB, hvor jo fingerens lengde og bevegelse har avgjørende betydning.

Skrevet

Du skal dytte halve saken inn (den ytterste/største hylsen) og holder rundt den (neders), og så dytter du liksom den andre/minste delen inni den første og vips: den er på plass.. Hmm. Ikke lett å forklare. Men altså, fingrene skal ikke dyttes inn i det hele tatt. Det er det som er det geniale.

Ja, skulle tro at tampax var lettere enn ob! ;-)

Skrevet

Enig. Jeg klarer ikke å få ob langt nok inn, men med tampax går det som en lek.

Jeg synes det er mye "rensligere" også.

Helt enig! ;-)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Gammel DAME er vond å vende!

Hihi.

Ikke slå!

He he.

Den er nok mer passende :o)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Takk for tips. Skal prøve det om en 3 ukers tid.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Ikke så lett å forklare uten å bruke bilder, så det er nok best å ta frem pakningsvedlegget! ;-)

Men prøver meg:

Det er to hylser som "henger" sammen - den ene med tampongen inni. Den med tampongen inni føres inn i skjeden samtidig som du holder fast helt nederst på den (hold lett mlm to fingre f.eks.).

Når du har gjort dette, trykker du den nederste hylsa inn i den øverste med et lett fingertrykk, uten å slippe taket i den øverste hylsa.

Du har altså hele tiden holdt fast den øverste hylsen på _utsiden_ av kroppen (he he), så det skulle ikke være noe behov for å putte fingre inn verken før eller etterpå! ;-))

Og har du korte fingre burde jo tampax være enda bedre egnet enn OB, hvor jo fingerens lengde og bevegelse har avgjørende betydning.

Tusen takk!

Jeg tror faktisk jeg skjønte det. Flink til å forklare du:o)

Gjest Blørmye
Skrevet

Hm. Heretter skal jeg sannelig bruke tampong om natten jeg også. Problemet er kanskje at jeg på dagtid blør gjennom en normal super+ (de rosa) på et par timer de første 2 dagene. Så hvordan vil det da bli om natten med 6-7 timer?

Sånn er det med meg også - blør igjennom en sterk tampong iløpet av et par timer de første dagene av mensen. Derfor bruker jeg BÅDE tampax og nattbind de første to-tre dagene - gjerne på dagen også!! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...