Gå til innhold

Tips til middager??

Anbefalte innlegg

Gjest i penge knipe
Skrevet

Trenger tips til billige middager for to.

Skrevet

Tomatsuppe

Ostesmørbrød

Papp pizza

Fiskeboller

Makaronigryte

Skrevet

Kommer ikke akkurat på noen oppskrifter, men jeg foreslår "middagsplan" for å redusere unødvendige innkjøp...

Skriv middagsplan for en hel uke. Du starter på mandag, og skriver opp alt du trenger til middagen (poteter, brød, ris, tomater etc), Fortsett utover i uka, og lag restemiddag/koldtbord på fredag.

Når du handler, kjøper du KUN det som står på lista.

Det er veldig lurt å tenke grundig over f.eks.hvor mye salat du egentlig trenger å kutte, men har du lasagne med salat en dag, kan du jo ha noe annet med salat neste dag. Slik at ingenting går til spille.

Sørg for at at du ikke kjøper noe "halvfabrikata", og kok masse fisk når du først driver. Det du ikke spiser, lager du fiskegrateng av, kanskje får du middager for to dager av denne gratengen.

Det er alltid lurt å ha spaghetti, makaroni, hvetemel, olje, grønnsaker, ris, poteter, mjølk/fløte/cremefine, kjøttdeig som du kjøper på halvpris ++,

Planlegging er i allefall tingen, da ser du og hvor/når du kan bruke evt. rester. Men reste-koldtbord på fredag er veldig populært i hjemmet vårt!:-)

Skrevet

Tja...Lidl-pizza eller First Price. Bor du i Særp, så stikk bortom thai-sjappa ved siden av Dolly Dimple, vi a vis mækkærn. Der kan du eta dæ ihjæl for en hundrings.

For hundre år siden, da jeg var ungkar, stekte jeg pannekaker. Jeg er en jæææævel te' å steike pannekaker.

Spør'a mor...

Skrevet

Løksuppe!

Løksuppe??? Døh, det skal ut igjen også, og da er'e no dritt å værra i samma rommet...

Ta heller ei brødskive...

Skrevet

Løksuppe??? Døh, det skal ut igjen også, og da er'e no dritt å værra i samma rommet...

Ta heller ei brødskive...

Hmm... ikke noe problem for meg, men det er klart at noen reagerer sånn på løk..

Uansett, det er veldig billig og veldig godt.

Gjest Beautiful Day
Skrevet

Toro grønnsaksuppe. Kok makaroni i tillegg.

Skrevet

TrønderSodd med litt pasta i.

Kjøp ett brett når det er 10,- tilbud, så har man grei middag til to for 12,-.

Fiskegrateng med 4 fiskepinner oppå og pasta ved siden. Kjøp på 10,- så har man igjen greie middager til rundt 15-16,-

Synes det er en smal sak å leve billig jeg..

Gjest Smått og godt
Skrevet

Tomatsuppe med makaroni og egg. Og ei brødskive ved siden av. Det blir vel ganske billig?

Brødskive med stekt egg på, og tomatbønner ved siden av er også godt.

Skrevet

Tomatsuppe med makaroni og egg. Og ei brødskive ved siden av. Det blir vel ganske billig?

Brødskive med stekt egg på, og tomatbønner ved siden av er også godt.

Tomatsuppe har jeg ikke spist på evigheter, ettersom mine barn ikke liker det.

Men jeg husker så godt det var, med hardkokte egg, litt ost og mye makaroni oppi!

Skrevet

Tja...Lidl-pizza eller First Price. Bor du i Særp, så stikk bortom thai-sjappa ved siden av Dolly Dimple, vi a vis mækkærn. Der kan du eta dæ ihjæl for en hundrings.

For hundre år siden, da jeg var ungkar, stekte jeg pannekaker. Jeg er en jæææævel te' å steike pannekaker.

Spør'a mor...

Og pannekaker kan i tillegg fryses.

Lettvint middag! Og billig.

Skrevet

Slutter meg til puttelull sine generelle planleggings- og sparetips. Ellers er jo havregrøt en klassiker når man er blakk...

Skrevet

1/4 kg kjøttdeig stekes med ev grønnsaker du har + nudler

Skrevet

Vi har spist en pose tomatsuppe med makaroni i dag. En vanlig pose holdt til oss to, og det er vel ikke så innmari dyrt?

Blir kanskje litt sultne på kvelden...

Skrevet

Vi har spist en pose tomatsuppe med makaroni i dag. En vanlig pose holdt til oss to, og det er vel ikke så innmari dyrt?

Blir kanskje litt sultne på kvelden...

Jeg blir hvertfall raskt sulten igjen når vi har spist suppe..

Men nå for tiden blir jeg jo raskt sulten igjen, samme hva vi spiser... ;)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Tunsfisk og ris. To bokser (er ekstremt billig), samt litt hurtigris.

Smaker helvete, men enkelte liker faktisk tunfisk, og er du en av dem kan du dra til med en del billige middager framover!

Skrevet

Jeg blir hvertfall raskt sulten igjen når vi har spist suppe..

Men nå for tiden blir jeg jo raskt sulten igjen, samme hva vi spiser... ;)

Hehe... Det gjør jeg og!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...