Gå til innhold

Aarrrgh! Fotoboks...

Gjest Iznowgood_the one and only

Anbefalte innlegg

Gjest Iznowgood_the one and only
Skrevet

I høst ble jeg foreviget av det automatiske kameraet i en fotoboks på E6, like ved der jeg bor.

Uten speedometerwire var det en spennende erfaring å åpne konvolutten fra lensmannen.

Lappen berget! Puh!

Klok av skade, 2800,- kroner fattigere og med ny speedometerwire passerer jeg nevnte fotoboks med andakt og god margin til det magiske 70-tallet på speedometeret.

Klokka 18.15 i dag var jeg i ferd med å passere tidligere omtalte fotografiapparat. I bakspeilet kunne jeg skue en kassebil ankomme raskt oppunder tilhengerfestet på mitt fremkomstmiddel.

Speedometeret mitt fortalte meg at jeg forflyttet meg i sytti kilometer pr time. Med god kompresjon i den gamle motoren min slakket jeg av på gasspedalen og senket min hastighet til sekstiåtte kilometer pr time.

Så langt, alt vel.

Idet jeg observerer at det bakenforkjørende fartøyet passerer min tilårskomne Mercedes, blinker blitzen i det offentlige fotografiapparatet...

Jeg hadde da sekstiåtte km/t iflg viseren på min fartsmåler. Den faktiske hastigheten er dog noe lavere.

Hvem av oss får æren av å motta en innbetalingsgiro mon tro? Ble det tatt bilde av vedkommede som bedrev lavtflyvning i motsatt kjørebane?

Skrevet

Hvis kassebilen passerte deg (2- eller 4-feltsvei?)og det kommer tydelig frem på bildet er det jo ingen tvil om hvem som kjørte fortest....

Skrevet
;) har blitt fotografert jeg også.. min 12 åring sa han var forbauset over alle de "stygge" ordene mamma kunne!!! usj!!
Skrevet

Altså, hvis han kjørte forbi deg så burde ikke dette være noe problem, hvis dere ikke har venstre kjøring der du bor da og det var du som kjørte forbi:-)

Eller kanskje dere gjorde som svenskene når de innførte høyre kjøring? De begynte først med lastebilene, som en prøveperiode.

Skrevet

Altså, hvis han kjørte forbi deg så burde ikke dette være noe problem, hvis dere ikke har venstre kjøring der du bor da og det var du som kjørte forbi:-)

Eller kanskje dere gjorde som svenskene når de innførte høyre kjøring? De begynte først med lastebilene, som en prøveperiode.

Neida, ifølge min gamle svigerfar begynte de med bussene! ;o)

Skrevet

Neida, ifølge min gamle svigerfar begynte de med bussene! ;o)

Svigerfaren din har helt rett, de begynte med bussene og lastebilene.

Dette er jo genialt, bare å ta av seg hatten for svenskene:-)

Jeg husker godt at det var venstre kjøring i Sverige.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...