Gå til innhold

Somadril, hvordan virker det?

Anbefalte innlegg

Gjest medusin
Skrevet

Kan noen si meg hvordan somadril virker? Jeg var på besøk hos en bekjent som tok en stk somadril, og skulle kjøre bil etter tre timer, noe jeg ikke kunne forstå var lovlig.

Skrevet

Noe er nok individuelt, men den er jo muskelavslappende. Det jeg har sett av personer som har gått på den, er søvnighet, snøvling, problemer med å koordinere armer og bein osv. Nå skal det som sant sies, at dette gjelder et mennske som antakeligvis alltid har tatt ALT for mye av den.

Men jeg ville ikke "tillatt" noen å kjøre bil etter så kort tid. Det er rød varselstrekant på esken.

Skrevet

Siterer fra Norsk legemiddelhåndbok for alle:

"det er risikabelt å kjøre bil eller utføre arbeid som krever årvåkenhet når man bruker disse midlene", altså muskelavslappende midler deriblant Somadril.

Så jeg vil anta at bilkjøring etter 3 timer ikke er spesielt tilrådelig.

Skrevet

Jeg hadde nok kjørt på en etter tre timer men kjører aldri på to før jeg føler meg ok.

Det kommer jo helt an på hvor dopa man blir. Man kjører ikke i dopa tilstand.

Gjest Persille
Skrevet

Jeg hadde nok kjørt på en etter tre timer men kjører aldri på to før jeg føler meg ok.

Det kommer jo helt an på hvor dopa man blir. Man kjører ikke i dopa tilstand.

Altså - moren min er omtrent 1,5 ganger så stor som deg, og hun blir søpledrita på én somadril...

Hun har vansker med å finne veien fra stuen, rundt hjørnet, gjennom gangen og inn på soverommet uten å treffe en eneste dørkarm :)

Skrevet

Altså - moren min er omtrent 1,5 ganger så stor som deg, og hun blir søpledrita på én somadril...

Hun har vansker med å finne veien fra stuen, rundt hjørnet, gjennom gangen og inn på soverommet uten å treffe en eneste dørkarm :)

Jeg blir slik av to og jeg ville aldri kjørt bil slik. Men etter tre timer på en merker jeg ingenting, virkningen er borte på meg etter et par timer.

Men nå har jeg spist 2 stykker hver kveld + noen ekstra om dagen innimellom ved behov i 5 år så kanskje den ikke lenger virker like lenge som normalt.

Skrevet

Sånn meg bekjent med somadril, så er dette muskelavslappende og jeg har fått det et par ganger av legen pga skuldrene og ryggen!

Måten de funker på (iallefall på meg) er at har man smerter i musklene så går de direkte på skadene og ikke til hjerne (sånn man blir ruset) slik at kroppen får slappet av:) om man tar dem uten å ha vondt noen steder, går de rett i hjernen og man blir ruset et kvarters tid!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...