Gå til innhold

Hvordan få ny resept...

Anbefalte innlegg

Gjest Ny i byen
Skrevet

...her jeg er nå? har flytta hjemmefra (langt unna), og kan ikke gå til fastlegen min. Må ha ny resept senest i morgen kveld (Dårlig timing, jeg vet).

Hvor skal jeg henvende meg? Hvem skal jeg ringe til??

(P-piller)

Skrevet

Det er bare å gå til det nærmeste legekontoret der du er nå.

De har ikke lov til å ungå å ta imot deg selv om det ikke er fastlegen din, og de kommer ikke til å nevne det engang tenker jeg :)

Skrevet

prøv et fastlegekontor i nærheten. Som oftest har den ingenting imot å ta en konsultasjon selv om du ikke har de som fastlege. mulig du må betale mer da men..

om alt skulle skjære seg, så får du dra til legevakta. De tar alle som kommer

Skrevet

Følg rådene fra de andre, eller ring den gamle fastlegen din og spør om han/hun kan faxe en resept til et apotek i nærheten av der du er (finn faxnr. på nett eller i tlf.katalogen).

Skrevet

Dersom fastlegen din kjenner deg godt så fakser han inn en resept til et apotek der du er. Men når det gjelder noen medisiner så har de ikke lov til å gjøre dette på annet enn minste pakning. Men jeg vil tro at dette ikke gjelder p-piller, men kun vanedannende medisin.

Gjest Ny i byen
Skrevet

prøv et fastlegekontor i nærheten. Som oftest har den ingenting imot å ta en konsultasjon selv om du ikke har de som fastlege. mulig du må betale mer da men..

om alt skulle skjære seg, så får du dra til legevakta. De tar alle som kommer

ok, takk for svar, men jeg lurer på en ting til,

kan jeg få faktura på legetimen eller MÅ jeg betale kontant??

Gjest Timari
Skrevet

ok, takk for svar, men jeg lurer på en ting til,

kan jeg få faktura på legetimen eller MÅ jeg betale kontant??

Tror du kan få faktura. Men ring og spør for sikkerhetsskyld

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...