Gå til innhold

Grethe roede og libra

Anbefalte innlegg

Gjest dumme håndtak
Skrevet

Hei

Jeg har bestemt meg for å begynne på enten Grethe Roede kurs eller Libra kurs. Kan noen si meg hva som er forskjellen på de to?

Jeg er absolutt ikke overvektig, og ganske smal, men er så himla lei av å ha disse håndtakene rundt magen. Jeg trener mye, men problemet er at jeg er ALT for glad i søtsaker. Det jeg trenger er et spark bak for å klare å kutte ut all godteriet, jeg klarer det nemlig ikke på egenhånd. Men det er altså ikke snakk om mange kiloene jeg skal ned, men vil veldig gjerne bli kvitt disse håndtakene som sagt.

Jeg tror begge kursene er ganske like når det gjelder pris, så jeg er bare ute etter hva som egentlig er forskjellen mellom de?

På forhånd takk :-)

Gjest baremei
Skrevet

Slankekurs er jo for overvektige. Tror ikke de tar inn slanke mennesker...? Du skriver jo selv at du er "absolutt ikke overvektig".

Gjest dumme håndtak
Skrevet

Slankekurs er jo for overvektige. Tror ikke de tar inn slanke mennesker...? Du skriver jo selv at du er "absolutt ikke overvektig".

nei jeg er ikke overvektig, men er redd for å bli det ettersom jeg spiser såpass mye godteri og annet usunn mat. I tillegg vil jeg som sagt bli kvitt disse håndtakene mine.

Du sier du tror ikke de tar inn ikke-overvektige folk, men de gjør vel det så lenge jeg betaler for det? Og jeg vil jo lære hvordan jeg kan spise sunnere.

Skrevet

nei jeg er ikke overvektig, men er redd for å bli det ettersom jeg spiser såpass mye godteri og annet usunn mat. I tillegg vil jeg som sagt bli kvitt disse håndtakene mine.

Du sier du tror ikke de tar inn ikke-overvektige folk, men de gjør vel det så lenge jeg betaler for det? Og jeg vil jo lære hvordan jeg kan spise sunnere.

Jeg tror du kan være med på kurs, så lenge du ikke har sykelige slankemål, men virkelig er ute etter å lære å få et sunnere kosthold. Jeg tror Libra ville være et bedre valg enn Grete Roede.

Har du sett på greteroede.no og libra-helse.no ?

Skrevet

Vil du virkelig betale flere tusen kroner for å få vite noe du allerede vet - at du må kutte ut godteri og annet snop?

Gjest baremei
Skrevet

Jeg håper-og tror- ikke de tar inn alle som vil, bare fordi de kan betale!

Vet i hvert fall at flere slankeklubber på nettet nekter folk under en viss BMI å delta.

Men du kan jo prøve og se.Jeg vet jo uansett ikke hva din BMI er, eller hvordan du ser ut.

Skrevet

Jeg synstes ikke Libra var råbra. Gikk vel ut på å spise EN brødskive til hvert måltid, samt noe frukt og grønnsaker. Var også litt skuffa over middagsoppskriftene som gjerne baserte seg på halvfabrikata som utgangspunkt...

Derfor tror jeg GR er bedre, men det har jeg altså ikke gått.

Skrevet

Jeg gikk på libra-kurs en gang, der tok de inn flere som bare skulle ned 4-5 kg. Kurste var greit nok, men jeg tror ikke jeg lærte noe jeg ikke kunne, det var gruppepresset som virket. Hovedforskjellen er at GR teller kalorier, mens libra veier maten.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor du vurderer å bruke tid og penger på noe når du vet hva problemet er.

For problemet ditt ser ut til å være godis og usunn mat.

Spis ca. hver tredje time. Hvis du ikke allerede gjør det. Kutt også ut snopen.

Det burde ikke være noe problem å bli kvitt noen små håndtak.

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor du vurderer å bruke tid og penger på noe når du vet hva problemet er.

For problemet ditt ser ut til å være godis og usunn mat.

Spis ca. hver tredje time. Hvis du ikke allerede gjør det. Kutt også ut snopen.

Det burde ikke være noe problem å bli kvitt noen små håndtak.

Når man går på GR og Libra, betaler man vel egentlig for en skikkelig dyr vaktbikkje.

For noen er det kanskje det som skal til?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Når man går på GR og Libra, betaler man vel egentlig for en skikkelig dyr vaktbikkje.

For noen er det kanskje det som skal til?

Ja, men med mindre vaktbikkja følger etter de betalende hjem og holder skikkelig øye med dem, er det dårlig valuta for pengene.

Men for all del: Jeg aner jo ikke hva Grethe Roede gjør. For alt jeg vet lusker hun gjerne rundt i krattet utenfor de tusen hjem for å forsikre seg om at ingen betalende kunder spiser noe nei-mat. :)

Gjest baremei
Skrevet

Ja, men med mindre vaktbikkja følger etter de betalende hjem og holder skikkelig øye med dem, er det dårlig valuta for pengene.

Men for all del: Jeg aner jo ikke hva Grethe Roede gjør. For alt jeg vet lusker hun gjerne rundt i krattet utenfor de tusen hjem for å forsikre seg om at ingen betalende kunder spiser noe nei-mat. :)

LOL! Ja, ei slik vaktbikkje hadde vært noe det...

Skrevet

Hehe, det er kanskje derfor hun holder seg så slank selv. ;o)

På GR blir man jo veid hver uke, og resultatet leses opp. Det kan vel være litt ekstra motivasjon for mange.

Selv synes jeg GR er skrekkelig gledesløst og snusfornuftig, men jeg tror alle må finne den metoden de trives best med selv, og det er sikkert midt i blinken for mange.

Jeg har endelig knekt min egen kode, og den holder jeg meg til! ;o)

ShitDiddelyDo
Skrevet

På GR blir man jo veid hver uke, og resultatet leses opp. Det kan vel være litt ekstra motivasjon for mange.

Selv synes jeg GR er skrekkelig gledesløst og snusfornuftig, men jeg tror alle må finne den metoden de trives best med selv, og det er sikkert midt i blinken for mange.

For all del: Folk må gjøre som de vil. Men jeg blir litt matt når jeg ser folk som går på kurs etter kurs etter kurs, noe som jo er et åpenbart tegn på at de ikke har lært noe som helst.

bugge -jenta
Skrevet

For all del: Folk må gjøre som de vil. Men jeg blir litt matt når jeg ser folk som går på kurs etter kurs etter kurs, noe som jo er et åpenbart tegn på at de ikke har lært noe som helst.

Selvfølgelig har vi lært noe. Men det er som en røyker som må prøve flere ganger før han får det til. Jeg prøvde kurset tre ganger med en tids mellomrom, og det betyr jo bare at jeg ikke gir meg på noe som jeg har bestemt meg for.

Så får jeg noen nederlag, men valget er klart når spørsmålet kommer til å prøve igjen eller bli i en vekt jeg ikke trives ned. Etter den tredje gangen har jeg holdt i to år. Gått opp noen kilo, men klart å stoppe det selv og gå ned igjen.

bugge -jenta
Skrevet

Enig. Det er kjempekjedelig spør du meg. Men jeg lærte faktisk en del om mat, kalorier med mer. Til tross for at jeg egentlig hadde relativt god allmennkunnskap på dette området. Nå bruker jeg litt av dette når jeg trenger å justere litt.

Gjest tidligere GR-deltager
Skrevet

Her i vår kommune får ALLE komme inn, de som har to kilo og de som har mange mange flere kilo for mye.

Ingen restreksjoner, husk kurslederene skal tjene penger !

Nå koster ett GR-kurs hele 1690,- !!!!! Helt for jævlig !!!!

bugge -jenta
Skrevet

Roede tar deg ikke inn på kurs hvis du ikke er overvektig, eller kan gå ned en 4- 5 kg uten å gå under minimumsgrensen for hva de synes er sunt for din kropp. Men du kan nok gå rett på et oppfølgingskurs. Da kommer man en gang i måneden, veier seg og er med i en slags støttegruppe for ikke å gå opp i vekt igjen. Jeg har selvfølgelig vært altfor slank og lykkelig på det tidspunktet, pluss at gjerrigheten har tatt overhånd. Men tror det har hjulpet mange til å holde vekten.

Skrevet

I fjor gikk jeg ned 14 kilo ved å begynne å gå stavgang og bare spise "ulovlig" på lørdag. Mer skulle det ikke til. At jeg fulgte Fedon.mat spiller mindre rolle, tror jeg. Spiste ofte og lite. Så sluttet jeg å trene, men spiste stort sett riktig mat - og nå har jeg lagt på meg 12 av de 14 kiloene - det er snakk om å LEVE sånn som er problemet - ikke det å følge en kur, - så nå skal jeg igjen hive meg ut langs landeveien - jeg trivdes jo med det!

jeg tror det å bevege seg betyr ALT.

Gjest tidligere GR-deltager
Skrevet

Roede tar deg ikke inn på kurs hvis du ikke er overvektig, eller kan gå ned en 4- 5 kg uten å gå under minimumsgrensen for hva de synes er sunt for din kropp. Men du kan nok gå rett på et oppfølgingskurs. Da kommer man en gang i måneden, veier seg og er med i en slags støttegruppe for ikke å gå opp i vekt igjen. Jeg har selvfølgelig vært altfor slank og lykkelig på det tidspunktet, pluss at gjerrigheten har tatt overhånd. Men tror det har hjulpet mange til å holde vekten.

Her i vår kommune får ALLE komme inn, de som har to kilo og de som har mange mange flere kilo for mye.

Ingen restreksjoner, husk kurslederene skal tjene penger !

Nå koster ett GR-kurs hele 1690,- !!!!! Helt for jævlig !!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...