Gå til innhold

Grethe roede og libra

Anbefalte innlegg

Gjest libra - heller ikke billig
Skrevet

Her i vår kommune får ALLE komme inn, de som har to kilo og de som har mange mange flere kilo for mye.

Ingen restreksjoner, husk kurslederene skal tjene penger !

Nå koster ett GR-kurs hele 1690,- !!!!! Helt for jævlig !!!!

Libra kurs koster nå 1500,- Ikke billig det heller.

Gjest dumme håndtak
Skrevet

I fjor gikk jeg ned 14 kilo ved å begynne å gå stavgang og bare spise "ulovlig" på lørdag. Mer skulle det ikke til. At jeg fulgte Fedon.mat spiller mindre rolle, tror jeg. Spiste ofte og lite. Så sluttet jeg å trene, men spiste stort sett riktig mat - og nå har jeg lagt på meg 12 av de 14 kiloene - det er snakk om å LEVE sånn som er problemet - ikke det å følge en kur, - så nå skal jeg igjen hive meg ut langs landeveien - jeg trivdes jo med det!

jeg tror det å bevege seg betyr ALT.

Ja det er viktig å bevege seg, men jeg trener en del og regner med at det er derfor jeg ikke er overvektig. MEN jeg vil likevel ned tre-fire kilo for å bli kvitt disse håndtakene jeg har rundt magen.

Jeg ser at en del av dere sier at det bare er å kutte ut snop men det klarer jeg altså ikke, ikke så lenge ingen "passer" på meg. Det er noe av grunnen til at jeg tenkte kanskje å begynne på en GR eller libra kurs.

Itillegg vil jeg lære å spise sunt. Akkurat nå spiser jeg nemlig veldig usunt og elsker all godteri og junkfood. Så selv om jeg ikke er overvektig nå vil jeg mest sannsynlig bli det etterhvert. Jeg er i begynnelsen av 20 årene og forbrenningen min er nok ganske høy, men den vil nok ikke være sånn for alltid.

Skrevet

Ja det er viktig å bevege seg, men jeg trener en del og regner med at det er derfor jeg ikke er overvektig. MEN jeg vil likevel ned tre-fire kilo for å bli kvitt disse håndtakene jeg har rundt magen.

Jeg ser at en del av dere sier at det bare er å kutte ut snop men det klarer jeg altså ikke, ikke så lenge ingen "passer" på meg. Det er noe av grunnen til at jeg tenkte kanskje å begynne på en GR eller libra kurs.

Itillegg vil jeg lære å spise sunt. Akkurat nå spiser jeg nemlig veldig usunt og elsker all godteri og junkfood. Så selv om jeg ikke er overvektig nå vil jeg mest sannsynlig bli det etterhvert. Jeg er i begynnelsen av 20 årene og forbrenningen min er nok ganske høy, men den vil nok ikke være sånn for alltid.

Jeg vet ikke hvordan du trener, men kanskje du kan prøve en annen form for trening som har en mer oppstrammende effekt? Tror Pilates skal funke bra i så måte. Se annonse for pilates-dvd her på sidene (eller jeg kan tipse deg om en). Eller kanskje helst ta timer i pilates på et treningssenter, det er kanskje det beste.

Skrevet

I fjor gikk jeg ned 14 kilo ved å begynne å gå stavgang og bare spise "ulovlig" på lørdag. Mer skulle det ikke til. At jeg fulgte Fedon.mat spiller mindre rolle, tror jeg. Spiste ofte og lite. Så sluttet jeg å trene, men spiste stort sett riktig mat - og nå har jeg lagt på meg 12 av de 14 kiloene - det er snakk om å LEVE sånn som er problemet - ikke det å følge en kur, - så nå skal jeg igjen hive meg ut langs landeveien - jeg trivdes jo med det!

jeg tror det å bevege seg betyr ALT.

Men hvorfor sluttet du med stavgangen hvis du trivdes med det?

Ble du ikke på en måte avhengig, eller rakk du ikke å komme så langt?

Gjest studinata
Skrevet

Jeg valgte Libra - men hadde ikke tid til å spise hver 3 time, som var idealet - og hadde for dårlige tenner til å klare de harde fiberbrødene til frokost og lunsj mm. Men kiloene rant av de andre rundt meg - rant av - etpar kilo i uka - utrolig!

Nå har jeg ei venninne som er veldig fornøyd med Grethe Roede kurset hun gikk på. Som hun sier - man må spise så mye! Og så ofte! Men det er "vanlig" mat man skal spise, grovt brød, pålegg, slikt hun har i skapet likevel. Også hun sliter imidlertid med å klare å spise - nok og ofte nok.

Stikkordet på begge kursene tror jeg er mat hver 3. time - slik at kroppen blir "trygg på" at det kommer mer mat. Da vil den nemlig forbruke det som spises og ikke ikke forsøke lagre noe av det for krisetilfeller. I form av fett...

Drikke mye, bevege seg mye - er også viktig, naturligvis.

Om 1600 kroner er mye for å komme igang med slanking og for å holde motivasjonen oppe fordi man møter andre i lignende situasjon og får lyst til å gå ned like mye som de andre - nei, det synes jeg ikke. 1600 for bedre helse - er billig livsforsikring og høyning av livskvalitet.

Lykke til!

Skrevet

Men hvorfor sluttet du med stavgangen hvis du trivdes med det?

Ble du ikke på en måte avhengig, eller rakk du ikke å komme så langt?

Jeg ble operert i de bakre gemakker -og så dro vi på ferie -og så gikk no dagan...:)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Selvfølgelig har vi lært noe. Men det er som en røyker som må prøve flere ganger før han får det til. Jeg prøvde kurset tre ganger med en tids mellomrom, og det betyr jo bare at jeg ikke gir meg på noe som jeg har bestemt meg for.

Så får jeg noen nederlag, men valget er klart når spørsmålet kommer til å prøve igjen eller bli i en vekt jeg ikke trives ned. Etter den tredje gangen har jeg holdt i to år. Gått opp noen kilo, men klart å stoppe det selv og gå ned igjen.

Hvis du trenger kurset igjen har du ikke lært noe som helst.

Jeg skulle lært deg hvordan man spiste korrekt på 2 timer. Enkelt. GR bruker (Gud vet hvor mange) timer på å lære dere noe meget banalt på en så til de grader komplisert måte at dere må betale henne i dyre dommer for å ta kurset igjen og igjen.

Enten er dere som kunder fullstendig maltrakterte i toppetasjen, eller så holder ikke kurset mål.

Det er en av to.

Skrevet

Sjekk Vektkonsulentene

De har noen oppskrifter som bare er helt nyydelig for de som er glad i søtsaker........

nesten kalorifritt :-)

Skrevet

Jeg ble operert i de bakre gemakker -og så dro vi på ferie -og så gikk no dagan...:)

Men nå er det deilig vår i lufta og lyse ettermiddager. Kom deg ut og kjenn at kroppen jubler!

(Så vidt jeg vet bruker det å være tidlig vår i Østfold).

Gjest malun
Skrevet

Hvis du vil lære deg om sunt kosthold og attpåtil trenger at noen passer litt på deg, er nok Grete Roede-kurs midt i blinken for deg.

bugge -jenta
Skrevet

Hvis du trenger kurset igjen har du ikke lært noe som helst.

Jeg skulle lært deg hvordan man spiste korrekt på 2 timer. Enkelt. GR bruker (Gud vet hvor mange) timer på å lære dere noe meget banalt på en så til de grader komplisert måte at dere må betale henne i dyre dommer for å ta kurset igjen og igjen.

Enten er dere som kunder fullstendig maltrakterte i toppetasjen, eller så holder ikke kurset mål.

Det er en av to.

Hva holder du en knapp på da?

Holder ikke kurset mål?

Er jeg dum i toppetasjen?

Eller er du blant de heldige som har et avslappet forhold til din egen kropp, og ellers kontroll over alle gjøremål du bestemmer deg for?

VH bugge.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hva holder du en knapp på da?

Holder ikke kurset mål?

Er jeg dum i toppetasjen?

Eller er du blant de heldige som har et avslappet forhold til din egen kropp, og ellers kontroll over alle gjøremål du bestemmer deg for?

VH bugge.

Jeg har naturligvis aldri gått på noe Grete Roede-kurs, og kan derfor ikke si hva om hun gjør feil. Hvis hun i det hele tatt gjør noe feil.

Men det eneste hun lærer dere er noe dere burde fått inn med morsmelka.

Spis sunn mat, fordel maten utover dagen sånn at du spiser ca. hver tredje time, mens mengdene skal tilpasses den enkeltes kaloribehov.

Jeg vet ikke om GR også lærer dere litt om hvor kaloriene bør komme fram, om hun anbefaler at så-så mye kommer fra proteiner, karb og fett, eller hvordan hun gjør det der. Men også det læres enkelt.

Hva som er "sunn" mat finner man ut når man vet hvor store mengder (i prosent) som bør komme fra henholdsvis karbohydrater, proteiner og fett.

Dette er noe en hver idiot med en kostholdstabell kan lære seg.

Det at man i det hele tatt må gå kurs for å lære dette sier noe om hvor dårlig opplyste svært mange er i forhold til kost og kropp, men dersom man må gå dette kurset om og om igjen sier det også noe om at a) kurset suger. B) de som går på kurset lærer ikke det de skal lære, enten på grunn av a), eller fordi de som deltar på kurset ikke forstår det de hører der.

Og det sier i så fall noe om dem, eventuelt at GR gjør noe som i utgangspunktet er veldig enkelt, svært vanskelig. Da er vi i så fall inne på a) igjen.

Ja, jeg har et avbalansert forhold til kosthold nå. Men jeg har ikke alltid hatt det. Grunnet trening leste jeg det jeg kom over om kropp og kosthold i mange år, men det er prinsippene over man må kunne. Det holder for normale mennesker.

Noe annet er det om man har særskilte behov som følge av sykdom, stoffskifteproblemer, diabetes, eller lignende.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg har naturligvis aldri gått på noe Grete Roede-kurs, og kan derfor ikke si hva om hun gjør feil. Hvis hun i det hele tatt gjør noe feil.

Spis sunn mat, fordel maten utover dagen sånn at du spiser ca. hver tredje time, mens mengdene skal tilpasses den enkeltes kaloribehov.

Jeg vet ikke om GR også lærer dere litt om hvor kaloriene bør komme fram, om hun anbefaler at så-så mye kommer fra proteiner, karb og fett, eller hvordan hun gjør det der. Men også det læres enkelt.

Hva som er "sunn" mat finner man ut når man vet hvor store mengder (i prosent) som bør komme fra henholdsvis karbohydrater, proteiner og fett.

Det at man i det hele tatt må gå kurs for å lære dette sier noe om hvor dårlig opplyste svært mange er i forhold til kost og kropp, men dersom man må gå dette kurset om og om igjen sier det også noe om at a) kurset suger. B) de som går på kurset lærer ikke det de skal lære, enten på grunn av a), eller fordi de som deltar på kurset ikke forstår det de hører der.

Og det sier i så fall noe om dem, eventuelt at GR gjør noe som i utgangspunktet er veldig enkelt, svært vanskelig. Da er vi i så fall inne på a) igjen.

Ja, jeg har et avbalansert forhold til kosthold nå. Men jeg har ikke alltid hatt det. Grunnet trening leste jeg det jeg kom over om kropp og kosthold i mange år, men det er prinsippene over man må kunne. Det holder for normale mennesker.

Noe annet er det om man har særskilte behov som følge av sykdom, stoffskifteproblemer, diabetes, eller lignende.

Orket ikke å lese igjennom det jeg skrev.

Gjest i glasshus
Skrevet

Det er mye man burde fått inn med morsmelka, f.eks. at røyking er det mest harry og idiotiske folk kan finne på å gjøre. Hva hjelper det med opplysning når det alltids finnes svake sjeler som velger noe annet?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er mye man burde fått inn med morsmelka, f.eks. at røyking er det mest harry og idiotiske folk kan finne på å gjøre. Hva hjelper det med opplysning når det alltids finnes svake sjeler som velger noe annet?

Enkelte velger jo faktisk å følge det de har lært.

bugge -jenta
Skrevet

Jeg tror du vil oppleve på et G.Roede kurs at det blir lettere å kutte ut snopet. Når du lærer å balansere, og opplever hvordan kroppen fungerer når den får i seg regelmessig fruktsukker, får du deg kanskje en overraskelse. Hvis du er veldig søthungrig, ville jeg tatt kromtabletter i tillegg. Det er negative ting med dette kurset. Alt pratet om jamat, neimat og littmat er jeg ikke spesielt glad for. Ulik type mat blir vektet, og det tror jeg kan være usunt. Å veie maten er også unaturlig, men for en liten periode var det faktisk nyttig lærdom. Nå kan jeg ta meg et par uker hvor jeg lever på denne dietten, men det er kjempelenge siden jeg sluttet å veie maten. Ikke begynn på et kurs hvor du ikke forholder deg til normal mat. Da er poenget kun å gå ned i vekt, og du lærer ikke det som skal til for å holde vekten når du har nådd den. Og til slutt; Husk at det er nå engang slik at vi ikke alltid kan slanke oss for å få vekk områder på kroppen vi ikke er fornøyd med. Noe må vi leve med, eller så må vi leve med at kanskje bryster, rumpe og lår forsvinner før magen går. Og da må en veie litt opp mot hverandre. Roedekursene jeg har gått på har lagt stor vekt på trening,opplevelsen av mat som drivstoff for kroppen.Aldri har jeg kjent det sistnevnte så tydelig som når jeg fulgte denne dietten. Det har vært fokusert mer på helse, trivsel og åfå et godt forhold til egen kropp og mat enn på slanke kropper. Dette vil nok variere fra kursholder til kursholder.

VH bugge.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...