Gå til innhold

luft i magen

Anbefalte innlegg

Gjest Korin:-)
Skrevet

Jeg har så mye luft i magen. Det rumler og lager skikkelig høye lyder fra magen hele tiden. Det er skikkelig flaut og ekkelt syns jeg.Er det noen som har noen råd om hvordan jeg kan bli kvitt disse plagene?

Noe jeg kan spise, eller noe som kan dempe mageaktiviteten litt?

Skrevet

Du burde vel kanskje heller spørre deg selv om hva du spiser?, forstår deg, kan ikke være behagelig det der.

Skrevet

Du kan jo eventuelt oppsøke lege for å finne ut om magen din har det bra :-)

Ellers er det viktig med masse fiber, og du kan forsøke minifom tabeletter fra apoteket. De hjalp meg da jeg var gravid.

Skrevet

Du burde vel kanskje heller spørre deg selv om hva du spiser?, forstår deg, kan ikke være behagelig det der.

jo det har jeg gjort mange ganger allerede...

Men jeg spiser helt normalt. 4 måltider til dagen, 3 av disse er brødmåltider, og et er middag. Helt vanlig middag med poteter og grønnsaker. Jeg spiser jo det samme som resten av familien men de har ikke dette problemet.

Skrevet

Men jeg spiser helt normalt. 4 måltider til dagen, 3 av disse er brødmåltider, og et er middag. Helt vanlig middag med poteter og grønnsaker. Jeg spiser jo det samme som resten av familien men de har ikke dette problemet.

ta en tur til legen din, han/hun kan sikkert hjelpe, skjønner det må være et stor problem for deg, men det finnes sikkert hjelp å få:-)

Skrevet

ta en tur til legen din, han/hun kan sikkert hjelpe, skjønner det må være et stor problem for deg, men det finnes sikkert hjelp å få:-)

Ja det er et stort problem for meg, men jeg tenkte jeg først ville spørre her inne på forumet før jeg gikk til legen. Tenkte at det kanskje var andre som hadde det på samme måten og at det var noe jeg kunne prøve før jeg går til legen.

Liker ikke å gå til legen med mindre jeg er skikkelig syk, og dette er jo et problem som egentlig bare plager meg, men som sikkert ikke er farlig. Har jo hatt det slik i årevis.

Skrevet

Ja det er et stort problem for meg, men jeg tenkte jeg først ville spørre her inne på forumet før jeg gikk til legen. Tenkte at det kanskje var andre som hadde det på samme måten og at det var noe jeg kunne prøve før jeg går til legen.

Liker ikke å gå til legen med mindre jeg er skikkelig syk, og dette er jo et problem som egentlig bare plager meg, men som sikkert ikke er farlig. Har jo hatt det slik i årevis.

men da er det jo et problem for deg:-) jeg er sikker på at det finnes hjelp, du er aldeles ikke alene om å ha slike problemer, kom deg til legen, de er der selv om det er såkalte "mindre" problemer.. for deg som har dem er de nok ganske store.

Skrevet

Jeg har det samme problemet periodevis, men jeg tror det kommer av vannet her jeg bor nå (flyttet hit for nesten et år siden, men er ofte hjemme der jeg bodde før), og jeg drikker biola når det er som verst. Det fungerer fint for meg, men kan hende ditt problem er "verre" å løse enn mitt... :)

Gjest Timari
Skrevet

Drikk mye vann. kanskje problemet ditt bunner i treg mage? Da kan det ofte gi gasser. Karve og fenikkelte er bra. Kullsyre og frukt (spesielt epler og pærer) kan gi mye luft

Skrevet

Kanskje cøliaki..?

http://www.lommelegen.no/art/art406.asp

Skrevet

Fjerting og raping hjelper til å holde rumlinga i sjakk.

Og så overdøver du magelydene!

Skrevet

*he he*

Hørt om han som satt i på toget og kjente at han måtte slippe ut litt luft?

For å overdøve lyden slikket han på tommeltotten og dro den bortover ruta slik at det ble en skikkelig hvine-lyd.

Etter at han hadde gjort dette noen ganger utbrøt sidemannen med begeistring i stemmen: "Hvordan i all verden får du til det der??!!"

Fiseren sa: "Det er så lett så - jeg bare gjør slik (demonstrerer)"

Sidemann: "Ja, det med lyden skjønte jeg, men hvordan i all verden får du til den fæle lukta?"

Skrevet

* Dobbeltknis*

Gjest den ekte noor
Skrevet

Kjøp miniform på apoteket, det kan hjelpe!

Gjest KariKruskakli
Skrevet

"3 av disse er brødmåltider"

Kanskje mysteriumet ligger her?

Jeg innbiller meg at brød er tungt å fordøye.

Ihvertfall får jeg problemer hvis jeg spiser for mye brød. Legger seg som en sten i magen.

Kanskje magen din jobber hardt for å fordøye alt brødet?

Bare ren gjetning altså.

Skrevet

*he he*

Hørt om han som satt i på toget og kjente at han måtte slippe ut litt luft?

For å overdøve lyden slikket han på tommeltotten og dro den bortover ruta slik at det ble en skikkelig hvine-lyd.

Etter at han hadde gjort dette noen ganger utbrøt sidemannen med begeistring i stemmen: "Hvordan i all verden får du til det der??!!"

Fiseren sa: "Det er så lett så - jeg bare gjør slik (demonstrerer)"

Sidemann: "Ja, det med lyden skjønte jeg, men hvordan i all verden får du til den fæle lukta?"

Au da ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...