Gå til innhold

Hva heter... (anatomi)

Anbefalte innlegg

Gjest prust
Skrevet

...området mellom overleppa og nesa - der barten er på menn?

Min datter på 3,5 lurte på det her en dag, og verken mannen min, jeg eller mine foreldre har klart å komme på noe navn på akkurat det stedet!

Gjest ffffffffff
Skrevet

Selv om ikke hele området er en leppe, kaller jeg det for overleppa. "Damen har litt dun på overleppa". "Du har noe på overleppa" Vi snakker jo da ikke om selve leppa.

Gjest prust
Skrevet

Selv om ikke hele området er en leppe, kaller jeg det for overleppa. "Damen har litt dun på overleppa". "Du har noe på overleppa" Vi snakker jo da ikke om selve leppa.

Mjaaaa....vi har vurdert det vi og, men det må vel hete noe annet? Leppe er leppe - og dette er noe annet!

Gjest LucySky
Skrevet

Mjaaaa....vi har vurdert det vi og, men det må vel hete noe annet? Leppe er leppe - og dette er noe annet!

Snørr-randa heter det uoffisielt i min familie ...

Gjest prust
Skrevet

Snørr-randa heter det uoffisielt i min familie ...

Æsj!

Gjest prust
Skrevet

Finner ikke noe annet navn enn overleppe på norsk, men på engelsk (eller er det latin kanskje?) heter gropa i overleppa for philtrum.

http://www.faceknowhow.com/images/graphic6.jpg

Wow! Philtrum var jo et ypperlig navn! Det skal jeg overbringe til min datter og resten av slekta!

Det har sikkert ikke noe norsk navn. Sikkert litt smalspektret interesse i min familie :-)

Takker og bukker!

Gjest mallet
Skrevet

Overleppa er hele "flappen", ikke bare den rosa delen.

Gjest apropos anatomi
Skrevet

Det minner meg om en historie:

En mann, litt flau over å ikke vite, spør sin kamerat:

- Hvor er pinsen på en kvinne?

- Hæ? Det er da ikke noe som heter pinsen på en kvinne?

- Joda, det har jeg lest, så det fins det. Hvor er pinsen på en kvinne?

- Nei men det er da ikke noe som heter det? (begynner å bli litt usikker han også nå). Hvor har du lest det da?

Hvorpå mannen svarer:

- Det sto i avisen forleden. "Kvinne skutt i pinsen".

Gjest philtrum
Skrevet

Wow! Philtrum var jo et ypperlig navn! Det skal jeg overbringe til min datter og resten av slekta!

Det har sikkert ikke noe norsk navn. Sikkert litt smalspektret interesse i min familie :-)

Takker og bukker!

Leste du det han skrev ordentlig da? Philtrum er ikke overleppa, men GROPEN i overleppa. Jeg antar han mener den fordypningen om går loddrett nedover.

Gjest prust
Skrevet

Det minner meg om en historie:

En mann, litt flau over å ikke vite, spør sin kamerat:

- Hvor er pinsen på en kvinne?

- Hæ? Det er da ikke noe som heter pinsen på en kvinne?

- Joda, det har jeg lest, så det fins det. Hvor er pinsen på en kvinne?

- Nei men det er da ikke noe som heter det? (begynner å bli litt usikker han også nå). Hvor har du lest det da?

Hvorpå mannen svarer:

- Det sto i avisen forleden. "Kvinne skutt i pinsen".

:)

Gjest prust
Skrevet

Leste du det han skrev ordentlig da? Philtrum er ikke overleppa, men GROPEN i overleppa. Jeg antar han mener den fordypningen om går loddrett nedover.

Ja, men på det bildet stod det philtrum ridges og pil bort til de strekene. Det betyr vel at hele området heter philtrum, og at strekene er philtrum ridges...?

Skrevet

Hehe... han?

Skrevet

Ja, men på det bildet stod det philtrum ridges og pil bort til de strekene. Det betyr vel at hele området heter philtrum, og at strekene er philtrum ridges...?

Gropa mellom philtrum ridges kalles philtrum dimple.

Etter hva som står i linken under her, vil jeg mene at det er kun dette området som kalles philtrum, ikke hele overleppa.

http://www.supreme.state.az.us/casa/training/FAS/facial.jpg

Gjest prust
Skrevet

Er du trønder?;)

Nei!!! Absolutt ikke! Er og blir sørlending :-) Bor i Kristiansand.

Hvorfor spør du?

Gjest prust
Skrevet

Gropa mellom philtrum ridges kalles philtrum dimple.

Etter hva som står i linken under her, vil jeg mene at det er kun dette området som kalles philtrum, ikke hele overleppa.

http://www.supreme.state.az.us/casa/training/FAS/facial.jpg

Ja, det ser ut til at det er den gropa, ja.

Men da kan jeg i alle fall si at den gropa har et navn :-)

Gjest baremei
Skrevet

Nei!!! Absolutt ikke! Er og blir sørlending :-) Bor i Kristiansand.

Hvorfor spør du?

Og jeg som følte meg bittelitt synsk i dag, men nei. Trøndere er jo opptatt av barte-anatomi, vettu:) Beklager fadesen. Som plaster på såret: sørlandsdialekta er Norges fineste!

Gjest prust
Skrevet

Og jeg som følte meg bittelitt synsk i dag, men nei. Trøndere er jo opptatt av barte-anatomi, vettu:) Beklager fadesen. Som plaster på såret: sørlandsdialekta er Norges fineste!

Takk, takk :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...