Gjest prust Skrevet 1. mars 2005 Skrevet 1. mars 2005 ...området mellom overleppa og nesa - der barten er på menn? Min datter på 3,5 lurte på det her en dag, og verken mannen min, jeg eller mine foreldre har klart å komme på noe navn på akkurat det stedet! 0 Siter
Gjest ffffffffff Skrevet 1. mars 2005 Skrevet 1. mars 2005 Selv om ikke hele området er en leppe, kaller jeg det for overleppa. "Damen har litt dun på overleppa". "Du har noe på overleppa" Vi snakker jo da ikke om selve leppa. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 1. mars 2005 Skrevet 1. mars 2005 Selv om ikke hele området er en leppe, kaller jeg det for overleppa. "Damen har litt dun på overleppa". "Du har noe på overleppa" Vi snakker jo da ikke om selve leppa. Mjaaaa....vi har vurdert det vi og, men det må vel hete noe annet? Leppe er leppe - og dette er noe annet! 0 Siter
Gjest LucySky Skrevet 1. mars 2005 Skrevet 1. mars 2005 Mjaaaa....vi har vurdert det vi og, men det må vel hete noe annet? Leppe er leppe - og dette er noe annet! Snørr-randa heter det uoffisielt i min familie ... 0 Siter
Gjest prust Skrevet 1. mars 2005 Skrevet 1. mars 2005 Snørr-randa heter det uoffisielt i min familie ... Æsj! 0 Siter
Lurveline Skrevet 1. mars 2005 Skrevet 1. mars 2005 Finner ikke noe annet navn enn overleppe på norsk, men på engelsk (eller er det latin kanskje?) heter gropa i overleppa for philtrum. http://www.faceknowhow.com/images/graphic6.jpg 0 Siter
Gjest prust Skrevet 1. mars 2005 Skrevet 1. mars 2005 Finner ikke noe annet navn enn overleppe på norsk, men på engelsk (eller er det latin kanskje?) heter gropa i overleppa for philtrum. http://www.faceknowhow.com/images/graphic6.jpg Wow! Philtrum var jo et ypperlig navn! Det skal jeg overbringe til min datter og resten av slekta! Det har sikkert ikke noe norsk navn. Sikkert litt smalspektret interesse i min familie :-) Takker og bukker! 0 Siter
Gjest mallet Skrevet 1. mars 2005 Skrevet 1. mars 2005 Overleppa er hele "flappen", ikke bare den rosa delen. 0 Siter
Gjest apropos anatomi Skrevet 1. mars 2005 Skrevet 1. mars 2005 Det minner meg om en historie: En mann, litt flau over å ikke vite, spør sin kamerat: - Hvor er pinsen på en kvinne? - Hæ? Det er da ikke noe som heter pinsen på en kvinne? - Joda, det har jeg lest, så det fins det. Hvor er pinsen på en kvinne? - Nei men det er da ikke noe som heter det? (begynner å bli litt usikker han også nå). Hvor har du lest det da? Hvorpå mannen svarer: - Det sto i avisen forleden. "Kvinne skutt i pinsen". 0 Siter
Gjest philtrum Skrevet 1. mars 2005 Skrevet 1. mars 2005 Wow! Philtrum var jo et ypperlig navn! Det skal jeg overbringe til min datter og resten av slekta! Det har sikkert ikke noe norsk navn. Sikkert litt smalspektret interesse i min familie :-) Takker og bukker! Leste du det han skrev ordentlig da? Philtrum er ikke overleppa, men GROPEN i overleppa. Jeg antar han mener den fordypningen om går loddrett nedover. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 1. mars 2005 Skrevet 1. mars 2005 Det minner meg om en historie: En mann, litt flau over å ikke vite, spør sin kamerat: - Hvor er pinsen på en kvinne? - Hæ? Det er da ikke noe som heter pinsen på en kvinne? - Joda, det har jeg lest, så det fins det. Hvor er pinsen på en kvinne? - Nei men det er da ikke noe som heter det? (begynner å bli litt usikker han også nå). Hvor har du lest det da? Hvorpå mannen svarer: - Det sto i avisen forleden. "Kvinne skutt i pinsen". 0 Siter
Gjest prust Skrevet 1. mars 2005 Skrevet 1. mars 2005 Leste du det han skrev ordentlig da? Philtrum er ikke overleppa, men GROPEN i overleppa. Jeg antar han mener den fordypningen om går loddrett nedover. Ja, men på det bildet stod det philtrum ridges og pil bort til de strekene. Det betyr vel at hele området heter philtrum, og at strekene er philtrum ridges...? 0 Siter
Lurveline Skrevet 1. mars 2005 Skrevet 1. mars 2005 Leste du det han skrev ordentlig da? Philtrum er ikke overleppa, men GROPEN i overleppa. Jeg antar han mener den fordypningen om går loddrett nedover. Hehe... han? 0 Siter
Lurveline Skrevet 1. mars 2005 Skrevet 1. mars 2005 Ja, men på det bildet stod det philtrum ridges og pil bort til de strekene. Det betyr vel at hele området heter philtrum, og at strekene er philtrum ridges...? Gropa mellom philtrum ridges kalles philtrum dimple. Etter hva som står i linken under her, vil jeg mene at det er kun dette området som kalles philtrum, ikke hele overleppa. http://www.supreme.state.az.us/casa/training/FAS/facial.jpg 0 Siter
Gjest prust Skrevet 1. mars 2005 Skrevet 1. mars 2005 Er du trønder? Nei!!! Absolutt ikke! Er og blir sørlending :-) Bor i Kristiansand. Hvorfor spør du? 0 Siter
Gjest prust Skrevet 1. mars 2005 Skrevet 1. mars 2005 Gropa mellom philtrum ridges kalles philtrum dimple. Etter hva som står i linken under her, vil jeg mene at det er kun dette området som kalles philtrum, ikke hele overleppa. http://www.supreme.state.az.us/casa/training/FAS/facial.jpg Ja, det ser ut til at det er den gropa, ja. Men da kan jeg i alle fall si at den gropa har et navn :-) 0 Siter
Gjest baremei Skrevet 1. mars 2005 Skrevet 1. mars 2005 Nei!!! Absolutt ikke! Er og blir sørlending :-) Bor i Kristiansand. Hvorfor spør du? Og jeg som følte meg bittelitt synsk i dag, men nei. Trøndere er jo opptatt av barte-anatomi, vettu:) Beklager fadesen. Som plaster på såret: sørlandsdialekta er Norges fineste! 0 Siter
Gjest prust Skrevet 1. mars 2005 Skrevet 1. mars 2005 Og jeg som følte meg bittelitt synsk i dag, men nei. Trøndere er jo opptatt av barte-anatomi, vettu:) Beklager fadesen. Som plaster på såret: sørlandsdialekta er Norges fineste! Takk, takk :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.