Gjest overleppe Skrevet 1. mars 2005 Skrevet 1. mars 2005 Overleppen er hele hudområdet mellom nesen og munnen, altså der det vokser hår. Leppen er bare slimhinnen / det røde, men overleppen er huden også. Men jeg ser du har fått et fint ord for "gropen", det må jo redde diskusjonen. 0 Siter
Åsemor Skrevet 1. mars 2005 Skrevet 1. mars 2005 Jeg kaller hele området for overleppa. Man sier jo at man har bart på overleppa, men det er vel ingen som faktisk har hårvekst på selve leppa? 0 Siter
Gjest prust Skrevet 1. mars 2005 Skrevet 1. mars 2005 Overleppen er hele hudområdet mellom nesen og munnen, altså der det vokser hår. Leppen er bare slimhinnen / det røde, men overleppen er huden også. Men jeg ser du har fått et fint ord for "gropen", det må jo redde diskusjonen. OK. Takk for svar. Mye rart en kan lure på :-) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 1. mars 2005 Skrevet 1. mars 2005 Jeg kaller hele området for overleppa. Man sier jo at man har bart på overleppa, men det er vel ingen som faktisk har hårvekst på selve leppa? Sant nok... Men jeg tror faktisk ikke jeg sier "hår på overleppa". Mer aktuelt: "Du har brødsmuler over munnen, eller under nesa" Nå blir det:" Du har brødsmuler på philtrum!" :-) 0 Siter
Gjest malun Skrevet 1. mars 2005 Skrevet 1. mars 2005 Jeg kaller hele området for overleppa. Man sier jo at man har bart på overleppa, men det er vel ingen som faktisk har hårvekst på selve leppa? Godt poeng. 0 Siter
Gjest ygdis Skrevet 1. mars 2005 Skrevet 1. mars 2005 Vet at det har et navn. Var på en forelesning der det ble nevnt i forbindelse med barn som ble født av alkoholikere/rusmisbrukere. De mangler den "bulken" som er der og har en større overleppe enn det som er vanlig syns jeg å huske. Mulig du finner noe om du søker på det med alkoholmisbruk... 0 Siter
Gjest prust Skrevet 1. mars 2005 Skrevet 1. mars 2005 Vet at det har et navn. Var på en forelesning der det ble nevnt i forbindelse med barn som ble født av alkoholikere/rusmisbrukere. De mangler den "bulken" som er der og har en større overleppe enn det som er vanlig syns jeg å huske. Mulig du finner noe om du søker på det med alkoholmisbruk... Interessant! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.