Gå til innhold

Hvilken rase synest du er penest? ( ikke for Sør)

Anbefalte innlegg

mil1365380270
Skrevet

Nei, æsj. Mopser har så ekle øyne.

Hvis jeg noen sinne skal ha en så liten hund, blir det en mops. Nydelige øyne, ikke ekle ;-)

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

6

• Gemini

5

• Lurveline

4

• lilleva

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Tja, mange pene hunder... Bl.a. hovawart, pinscher (tidl. kalt mellompinscher), berner sennen, leonberger, rottweiler, og sikkert mange flere jeg ikke kommer på i farten...

Skrevet

Jeg er den stolte eier av en langhåret shæfer,og det er selvfølgelig verdens fineste hund :o)

Skrevet

Om jeg skulle skaffe med hund har det ikke noe med utseende å gjøre iallefall..

Rhodesian Ridgeback er min soleklare favoritt blandt hunder. Amstaff, Staffordshire Bull Terrier og Irsk Ulvehund er også supre hunder.

Skrevet

Enig med deg i det, men om jeg måtte velge så hadde jeg heller valgt å bli bitt av en liten hund enn en rotwailer;o)

Jeg kjenner mange rottveilere, og har aldri blitt bitt, men jeg HAR derimot blitt bitt ganske kraftig av en liten papillon.. Og nesten alle småhunder jeg kjenner er ekstremt uberegnelige- kanskje det er fordi de er så lettskremte- som regel er det derfor hunder er aggressive.

Men jeg finnes ikke redd for noen hunder. Tror det viktigste er vår oppførsel i forhold til dem, hvordan vi møter dem. Man skal alltid ha respekt for alle dyr- og være klar over at de kan oppfatte vårt kroppsspråk som truende. Derfor er det lurt å lære seg f,eks hunders "språk" om man omgås dem ofte.

Skrevet

Jeg kjenner mange rottveilere, og har aldri blitt bitt, men jeg HAR derimot blitt bitt ganske kraftig av en liten papillon.. Og nesten alle småhunder jeg kjenner er ekstremt uberegnelige- kanskje det er fordi de er så lettskremte- som regel er det derfor hunder er aggressive.

Men jeg finnes ikke redd for noen hunder. Tror det viktigste er vår oppførsel i forhold til dem, hvordan vi møter dem. Man skal alltid ha respekt for alle dyr- og være klar over at de kan oppfatte vårt kroppsspråk som truende. Derfor er det lurt å lære seg f,eks hunders "språk" om man omgås dem ofte.

Mange (ikke alle!) småhunder får også mye dårligere oppdragelse enn større hunder. Selvsagt er det mer merkbart om en stor hund ikke har blitt sosialisert og oppdratt til å fungere i ulike situasjoner, men en liten hund uten oppdragelse kan være ganske så plagsomme for gjester og omgivelser for øvrig...

Skrevet

Om jeg skulle skaffe med hund har det ikke noe med utseende å gjøre iallefall..

Rhodesian Ridgeback er min soleklare favoritt blandt hunder. Amstaff, Staffordshire Bull Terrier og Irsk Ulvehund er også supre hunder.

Der fikk du med det jeg tenkte på, men glemte skrive. At utseende aldri må være årsaken til at man velger en rase!

Skrevet

Tricolor collier er finest selvfølgelig. Litt lite objektiv siden jeg har en selv :)

skorpionfisken
Skrevet

Er hovawarten langhåret nok? I såfall, det er en hund med usedvanlig lite behov for pelsstell, pelsmengden til tross.

"noen" skrytebilder (ikke av vår egen hund riktignok):

http://www.hovawart.amor.pl/images/Artos2.jpg

http://www.codeman.fi/photo/hoffe.jpg

http://www.hovawart.no/gallery.html

http://www.hovawart.amor.pl/galeria.htm

Hva kaller du usedvanlig lite pelsstell?

Daglig børsting?

Klumper pelsen når den er ute i snøen?

Skrevet

Nei, æsj. Mopser har så ekle øyne.

Jeg syns de har nydelige store øyne. Jeg liker egentlig større hunder, men har ingen mulighet lengre til å lufte en hund som er kjempesterk og trekker i båndet, Uansett hvor godt dresserte de er så kan det oppstå slike situasjoner, og da ere n mops helt perfekt. Litt kompakt, men liten og håndterbar. Og nydelig- syns jeg.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Bouvier des Flandres. Ingen over, ingen ved siden hva utseende angår.

Skrevet

VI ser åpenbart helt forskjellige ting i et mopseansikt. Se på dette gullet da: http://home.hia.no/~fsibbald/

Jeg greier ikke sammenlikne det nusket med Marty Feldman....

Ok, litt søt, men alikevel for utstående øyne.

Skrevet

Bouvier des Flandres. Ingen over, ingen ved siden hva utseende angår.

Hvordan ser den ut? Er det en stor og sterk gjeterhund?

Skrevet

Hva kaller du usedvanlig lite pelsstell?

Daglig børsting?

Klumper pelsen når den er ute i snøen?

Max ukentlig børsting, vannavvisende pels (bokstavlig talt - vannet preller av når han er ute i lett regn!). Årlig, kanskje halvårlig shamponering/bad. Søle og slaps bare tørker og løsner av seg selv, drysser av! Potehår må trimmes jevnlig, er dette gjort sette det seg ikke så mye snø og is i potene. Litt klumper i pelsen når man er ute i snøen, spesielt på fanene på beina.

Men det er en hund som trenger aktiviseres, helst ikke bare gåturer, men gjerne i form av agility, kaste frisbee, gå spor eller drive med redningshundtrening, osv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...