Gå til innhold

Hvilken rase synest du er penest? ( ikke for Sør)

Anbefalte innlegg

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

6

• Gemini

5

• Lurveline

4

• lilleva

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jepp. Og så røyter den ikke så fremst den blir nappa.

http://www.planet-pets.com/bouvier.htm

De er flotte.

Jeg har kun truffet en av denne rasen, og han var sjarmerende og sterk, men ikke særlig "calm" eller "well-behaved".

"Foreldrene" sa at han var vanskelig å oppdra. Men det trenger jo ikke å ha noe med rasen å gjøre.

Skrevet

1. Golden Retriever - seff, har en søt en av arten :-)

2. Berner Sennen - ønsker meg en..

3 Leonberger - ønsker meg en slik også...

Skrevet

Schæfer, Border Collie, Kelpie....og selvfølgelig min egen blandingshund som er blanding av Border Collie og Labrador:o)

Gjest ChiengMai
Skrevet

De er flotte.

Jeg har kun truffet en av denne rasen, og han var sjarmerende og sterk, men ikke særlig "calm" eller "well-behaved".

"Foreldrene" sa at han var vanskelig å oppdra. Men det trenger jo ikke å ha noe med rasen å gjøre.

Kan ikke skjønne at de er så vanskelige å oppdra, de brukes både som politi- og lavinehunder. Den vi hadde var noe spesiell sånn sett, ikke alle som kunne være med på oppdragelsen hennes.

Dessuten er vel (desverre) Bouvier eneste hunderase hvor det har vært nøyaktig 0% som ble sauereine etter kurs, om det regnes som del av oppdragelse..

Skrevet

Kan ikke skjønne at de er så vanskelige å oppdra, de brukes både som politi- og lavinehunder. Den vi hadde var noe spesiell sånn sett, ikke alle som kunne være med på oppdragelsen hennes.

Dessuten er vel (desverre) Bouvier eneste hunderase hvor det har vært nøyaktig 0% som ble sauereine etter kurs, om det regnes som del av oppdragelse..

Ja, de har vel et instinkt om å samle inn sauene, kanskje?

Det er vel vanskelig å få en gjeterhund til å bli uinteressert i sauer.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Ja, de har vel et instinkt om å samle inn sauene, kanskje?

Det er vel vanskelig å få en gjeterhund til å bli uinteressert i sauer.

Det er kveghund, altså brukt til frift av kyr. Men jeg kan ikke skjønne at den ikke skulle la seg dressere på det feltet likevel. Man kan jo få en Border Collie saueren uten problem, og den har i alle fall gjeterinstinkt for sau.

Vi hadde vår Bouvier to ganger på kurs med strømhalsbånd, og begge gangene viste hun null interesse for sauene etter støtet. Men neste gang var det på'an igjen helt til støtet kom. Leste et eller annet sted (Jakt og Fiske, tror jeg) at Bouvier antakeligvis har kort minne for smerte. Pussige greier.

Uansett er det kjekke og ikke minst flotte hunder.

Skrevet

1. Greyhound

2. Shar pei

3. Whippet (men den er EGENTLIG "billigversjonen" av greyhound,da..)

4. Cavalier king Charles spaniel (ruby eller blenheim)

5. Irish softcoated Wheaten terrier

6. Jack Russel (langhåret)

7. Berner sennen

8. Storpuddel (sort, uten de latterlige frisyrene, relativt kortklipt)

9. Engelsk bulldog

Alill1365380691
Skrevet

Rhodesian Ridgeback så klart.....Og engelsk mastiff! Store hunder er best!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...