Gå til innhold

Trening og sykdom

Anbefalte innlegg

Gjest malun
Skrevet

Hvordan er det å trene når man er forkjølet og har vondt i halsen.

Kan det gjøre meg dårligere? Bedre? Eller har det ikke noe å si?

Skrevet

Det kan nok gjøre deg dårligere, ja. Jeg vil råde deg til å stå over så lenge halsen er vond.

Hva slags trening snakker vi om?

Gjest malun
Skrevet

Det kan nok gjøre deg dårligere, ja. Jeg vil råde deg til å stå over så lenge halsen er vond.

Hva slags trening snakker vi om?

Sykkel, stort sett. Og litt styrke.

Tidligere har jeg alltid holdt meg unna det hvis jeg er syk, men nå har jeg så lyst til å brenne noen kalorier....Men jeg bør vel vente en dag eller to.

serendipity
Skrevet

Legen min (ganske klok dame faktisk) sa engang. At om det er fra skuldrene og opp du har vondt, dvs. hals, tett nese, osv. kan du fint trene. Er det nedenfor skuldrene, dvs. om du verker i kroppen så bør du la være. (og har du feber så lar du selvsagt være)

Gjest malun
Skrevet

Legen min (ganske klok dame faktisk) sa engang. At om det er fra skuldrene og opp du har vondt, dvs. hals, tett nese, osv. kan du fint trene. Er det nedenfor skuldrene, dvs. om du verker i kroppen så bør du la være. (og har du feber så lar du selvsagt være)

Hm, det høres jo relativt fornuftig ut.

*kjenner etter hvor det gjør vondt*

Skrevet

Sykkel, stort sett. Og litt styrke.

Tidligere har jeg alltid holdt meg unna det hvis jeg er syk, men nå har jeg så lyst til å brenne noen kalorier....Men jeg bør vel vente en dag eller to.

Min erfaring er at det er bedre å stå over en dag enn å hangle i flere dager.

Og jeg synes det er ubehagelig å bli andpusten når man har vondt i halsen og er tett i nesa.

Man orker også mye mindre da.

Hvis du føler deg syk, bør du i alle fall ikke trene.

Men du får kjenne på formen selv. Det går jo også an å ta det roligere enn vanlig og se hvordan det går.

Skrevet

Min erfaring fra da jeg var aktiv idrettsutøver er at hvis du har vondt i halsen/kraftig hoste bør du stå over, hvis du bare er snørrete og tett i hodet går det bra å trene.

Jeg har trent med hoste og fått bronkitt og det anbefales ikke.....

Gjest malun
Skrevet

Min erfaring er at det er bedre å stå over en dag enn å hangle i flere dager.

Og jeg synes det er ubehagelig å bli andpusten når man har vondt i halsen og er tett i nesa.

Man orker også mye mindre da.

Hvis du føler deg syk, bør du i alle fall ikke trene.

Men du får kjenne på formen selv. Det går jo også an å ta det roligere enn vanlig og se hvordan det går.

Sukk - jeg gjør ve klokest i å vente en dag til og se på formen i morgen.

Irriterende når motivasjonen er på topp, men kroppen sier stopp (selv om det rimer, hehe).

Gjest malun
Skrevet

Min erfaring fra da jeg var aktiv idrettsutøver er at hvis du har vondt i halsen/kraftig hoste bør du stå over, hvis du bare er snørrete og tett i hodet går det bra å trene.

Jeg har trent med hoste og fått bronkitt og det anbefales ikke.....

Huff da. Jeg har veldig vondt i halsen, er litt snørrete og har kanskje et lite snev av feber.

Tror jeg står over for sikkerhets skyld. Har overhodet ikke tid til å bli sykere nå.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Tren hvis du føler for å trene - med mindre du har feber.

Skrevet

Huff da. Jeg har veldig vondt i halsen, er litt snørrete og har kanskje et lite snev av feber.

Tror jeg står over for sikkerhets skyld. Har overhodet ikke tid til å bli sykere nå.

Man skal ikke trene med infeksjon i kroppen :o)

Gjest malun
Skrevet

Tren hvis du føler for å trene - med mindre du har feber.

Jeg har jo lyst - men samtidig føler jeg meg ikke bra. Og jeg har ikke tid til å bli sykere nå, så jeg tror jeg ser det an til i morgen.

Gjest malun
Skrevet

Man skal ikke trene med infeksjon i kroppen :o)

Nei, jeg feiger ut i dag.

Det blir solbærtoddy i stedet.

;o)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg har jo lyst - men samtidig føler jeg meg ikke bra. Og jeg har ikke tid til å bli sykere nå, så jeg tror jeg ser det an til i morgen.

Hvis du ikke føler deg bra burde du drite i å trene.

Skrevet

Nei, jeg feiger ut i dag.

Det blir solbærtoddy i stedet.

;o)

Jeg tror det er mye bedre og sunnere i dag ;O)

Gjest papirtiger
Skrevet

Det gjør deg i hvert fall ikke bedre. Ikke nødvendigvis verre heller. Men du belaster immunforsvaret mer enn nødvendig, og det er jo litt dumt om du vil bli frisk raskest mulig.

Gjest malun
Skrevet

Det gjør deg i hvert fall ikke bedre. Ikke nødvendigvis verre heller. Men du belaster immunforsvaret mer enn nødvendig, og det er jo litt dumt om du vil bli frisk raskest mulig.

Ja, jeg har bestemt meg for å droppe det for i dag, og heller se det an til i morgen.

Skrevet

Ja, jeg har bestemt meg for å droppe det for i dag, og heller se det an til i morgen.

Flink pike.

Det har hendt at jeg har løpt med kribling i halsen eller forkjølelse i kroppen, men jeg er jo ikke helt vel bevart.

Er man hekta, så er man hekta.

Gjest malun
Skrevet

Flink pike.

Det har hendt at jeg har løpt med kribling i halsen eller forkjølelse i kroppen, men jeg er jo ikke helt vel bevart.

Er man hekta, så er man hekta.

Det er første gang jeg er blitt kalt flink pike for å stå over trening.

;o)

Gjest baremei
Skrevet

Jeg snakket med en lege som sa at det ikke er lurt å trene(hardt) med forkjølelse/sår hals.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...